• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • IC76
    loka skrev 2012-09-04 09:12:13 följande:
    Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

Ditt nick säger allt till mig!!

Ersätt k på ditt nick och gå till google translate ,från spanska till svenska så får du fram ordet som beskriver dig bäst!! 
    Mamma till A, A, A och V.
  • GakkenLive

Är då mer förundrad över alla kändisar som verkar ha tävlingar om hur många man kan adoptera fast de kan få naturligt...... 
    Inget ont i nu att man adopterar o sedan får ett barn, för sånt kan ske. Men jag tycker ju att de som adopterar ska ha lite "förtur" mot andra som redan har barn,biologiskt.  

• IC76
    GakkenLive skrev 2012-09-04 20:35:54 följande:
    Är då mer förundrad över alla kändisar som verkar ha tävlingar om hur många man kan adoptera fast de kan få naturligt...... 
    Inget ont i nu att man adopterar o sedan får ett barn, för sånt kan ske. Men jag tycker ju att de som adopterar ska ha lite "förtur" mot andra som redan har barn,biologiskt.  
    Varför?
    Mamma till A, A, A och V.
  • Wittra
    Limpan1234 skrev 2012-09-04 19:02:47 följande:
    Många inlägg handlar ju just om att den aktuella kvinnan "inte ens försökte" och att det är "så lätt att köpa ett barn". Jag får känslan av att TS har kämpat på efter att hennes barn dog och kanske har haft något trauma i samband med graviditeten/förlossningen av andra barnet. Att hon inte tycker att hon fått tillräckligt mycket uppmärksamhet/cred/stöttning av sin omgivning i sitt svåra medan den här kvinnan kanske fått det och att det är därför TS är bitter.

För det verkar ju inte egentligen handla om att kvinnan är olämplig som förälder, utan mer om att TS blir jäkligt provocerad över att hon tagit vad TS anser vara en mycket enklare väg...? Min tolkning Drömmer
    Ja, TS verkar ju inte ha alla hästar hemma. jag skiter i faktiskt om man mår dåligt, man kan uppföra sig ändå. Jag har gått igenom otroligt jobbiga grejer i livet, men det jag kan inte vräka ur mig vad som helst till andra för den sakens skull.. 
  • mion
    loka skrev 2012-09-04 09:22:19 följande:

För att det gör mig så irriterad att man väljer att adoptera när man uppenbart kan bli gravid på egen hand.

Men va fan är det för fel med det? Vad har du för problem med det?  Är väl för fasen bara bra! 

Gud vilken idiotist ts måste jag säga! 
  • Plutteli
    GakkenLive skrev 2012-09-04 20:35:54 följande:
    Jag tycker det är rätt äckligt faktiskt, för iaf i USA är det ju uppenbart att de får gå före i kön osv. I Sverige sker det ju på lika villkor. Jag tror ju dock att risken för ett barn som adopteras av en kändis att känna tacksamhetsskuld är rätt mycket större än för barn adopterade av "svenssons"...
  • MtillM

Hur kan det vara dåligt med adoption, oavsett om man kan få egna barn lr inte? Ge ett ensamt barn ett hem och en framtid den med all säkerhet inte skulle kunna få i sitt hemland. Tycker du borde tänka till en aning, det är ju ing en bristvara på barn som behöver ett hem. Så förstår inte vart ditt motstånd bottnar i?

• Themis
    Plutteli skrev 2012-09-04 20:40:33 följande:
    Jag tycker det är rätt äckligt faktiskt, för iaf i USA är det ju uppenbart att de får gå före i kön osv. I Sverige sker det ju på lika villkor. Jag tror ju dock att risken för ett barn som adopteras av en kändis att känna tacksamhetsskuld är rätt mycket större än för barn adopterade av "svenssons"...
    Jag är inte säker på det, världen är ju full av barn till berömda personer som inte pallat trycket och fått ganska tragiska liv?

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Plutteli
    Themis skrev 2012-09-04 20:51:27 följande:
    Jag är inte säker på det, världen är ju full av barn till berömda personer som inte pallat trycket och fått ganska tragiska liv?

Va? Nu är jag för trött i mössan känner jag, hur menar du?
  • susieq82
    loka skrev 2012-09-04 09:29:49 följande:
    Jo, men som hon Johanna vars barn dör efter två veckor. Hon vet att hon kan bli gravid och att det inte är ett problem, hon borde inte fått köpa ett barn utan fått skaffa det på naturlig väg.
    men hur tänker du då? Att adoptera ett barn är väl bara positivt. Att det får komma till kärleksfulla föräldrar som längtar efter ett barn? Finns ju så många oönskade barn i världen och om någon väljer att adoptera en av dessa så är det väl fantastiskt även om det kan få på naturlig väg...

jag tänker som så att bättre att ta vara på de fina barn som finns och behöver kärlek än att skapa nya?.. 
Svar på tråden Varför adoption så lätt