• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Silvermalvan

Hörru du loka 

Ta och ge dig va? Du vet väl inget om hjärtfelet är så ärftligt att man VÄLJER att inte skaffa några fler barn?

Gå i nån annans skor ditt lilla troll innan du uttalar dig.

• hondentjejen
    loka skrev 2012-09-04 09:12:13 följande:
    Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?
    Jag tycker adoption är ett bra sätt att bli förälder på! Du får ursäkta mig, men du verkar lite dum i huvudet och så tänker du väldigt... enkelspårigt!
  • Dixie

har bara läst TS - men kära TS det är kanske dags att öva lite på empati............ och sedan kan du ju ta reda på lite mer fakta om hur en adoption går till, det är ju absolut inget man gör lätt.........

• Skabetti

Den ena tråden är värre än den andre.

loka, har du inte börjat skolan än??  

• susieq82

jag tycker att FL på det senaste har blivit något av ett skämt. Inte alla gånger...men folk går på varandra mer och mer, och det snackas om trolltrådar mer.  Jag förstår inte varför ett forum som detta som i grunden är ett bra ställe för att få information eller stöd har blivit ett forum för att håna och jävlas och luras?

Har folk inget liv eller vad är det frågan om? seriöst. Låt FL vara ett forum för de som vill ha bra informativ respons eller skriv i sandlådan om du vill göra dig rolig på något. Så jävla trist att det har blivit såhär mkt skit här.... 

• fortsätt paddla

Å, vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig här men.
    Vill man rädda barn, göra något för hemlösa,en god gärning mm så sätter man in pengar till rädda barnen, läkare utan gränser, jobbar aktivt för att förändra livssituationen för många människor. Lr adopterar en katt från ett katthem.
    Man adopterar inte ett barn!
    En adoption ska handla om ren egoism. Samma anledning som för den som jobbar för att bli gravid. Man vill ha ett barn, få ge kärlek och förtjäna kärlek tillbaka. Man vill vara förälder.
    Denna attityden där välgörenhet lyser igen är aldrig bra. Ett adopterat barn har säkert tillräckligt att kämpa med ( mina rötter osv) . Barnet ska inte dessutom behöva brottas med en tacksamhetskuld till föräldrar, samhället och det fina landet Sverige.
    Jag har tre biologiska barn, har aldrig behövt vända på känslor osv ang adoption. Det räcker med vanligt bondförnuft för att inse detta...

• Blåbär0103
    GakkenLive skrev 2012-09-04 20:35:54 följande:
    Är då mer förundrad över alla kändisar som verkar ha tävlingar om hur många man kan adoptera fast de kan få naturligt...... 
    Inget ont i nu att man adopterar o sedan får ett barn, för sånt kan ske. Men jag tycker ju att de som adopterar ska ha lite "förtur" mot andra som redan har barn,biologiskt.  

Men föräldralösa barn finns det väl gott om så att barnen räcker till alla som vill ha, oavsett om de har biologiska eller ej?
    Är ej så insatt i adoptioner eftersom det aldrig varit aktuellt för mig men jag tycker att det är fantastiskt med föräldrar som adopterar många barn och som dessutom har egna. De brukar ju verkligen "brinna" för att ta hand om dem alla. Alla barn är ju välkomna oavsett ursprung.
    Vet en kvinna som hade två biobarn samt två adopterade. En från Kina och en från Afrika. Var härligt att se dem tillsammans. 
  • Den vita staden
    fortsätt paddla skrev 2012-09-04 21:34:30 följande:
    Å, vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig här men.
    Vill man rädda barn, göra något för hemlösa,en god gärning mm så sätter man in pengar till rädda barnen, läkare utan gränser, jobbar aktivt för att förändra livssituationen för många människor. Lr adopterar en katt från ett katthem.
    Man adopterar inte ett barn!
    En adoption ska handla om ren egoism. Samma anledning som för den som jobbar för att bli gravid. Man vill ha ett barn, få ge kärlek och förtjäna kärlek tillbaka. Man vill vara förälder.
    Denna attityden där välgörenhet lyser igen är aldrig bra. Ett adopterat barn har säkert tillräckligt att kämpa med ( mina rötter osv) . Barnet ska inte dessutom behöva brottas med en tacksamhetskuld till föräldrar, samhället och det fina landet Sverige.
    Jag har tre biologiska barn, har aldrig behövt vända på känslor osv ang adoption. Det räcker med vanligt bondförnuft för att inse detta...
    Precis.
    Blåbär0103 skrev 2012-09-04 21:57:35 följande:

Men föräldralösa barn finns det väl gott om så att barnen räcker till alla som vill ha, oavsett om de har biologiska eller ej?
    Är ej så insatt i adoptioner eftersom det aldrig varit aktuellt för mig men jag tycker att det är fantastiskt med föräldrar som adopterar många barn och som dessutom har egna. De brukar ju verkligen "brinna" för att ta hand om dem alla. Alla barn är ju välkomna oavsett ursprung.
    Vet en kvinna som hade två biobarn samt två adopterade. En från Kina och en från Afrika. Var härligt att se dem tillsammans. 
    Nej, det är större efterfrågan än tillgång, det är därför köerna många gånger är flera år långa. Även om barn till synes ingen har så är alla inte tillgängliga för adoption.

God never performed a miracle to convince an atheist, because his ordinary works provide sufficient evidence.
Svar på tråden Varför adoption så lätt