• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Xelda

Kan det vara så att TS loka verkligen är sjuk,att hon är inlagd på psyket?
    Hon har ju inte svarat på väldigt länge så jag tänkte att hon har fått sin dos med medicin och att hon inte är kapabel till att skriva just nu.
    För en fullt frisk människa skriver inte som hon gör om man nu inte är ett riktigt stort fult och elakt troll. 

• Herr Arvidsjaur

Otroligt taskig trådstart och trådnamn, en av de värsta jag läst på länge. Måste vara mycket elakt i dig TS som skriver faketrådar som väcker negativa och ledsna känslor för många. Lägg av!!!

• Rosenöga

Med de åsikter du har hade det varit bättre att aldrig starta en tråd. Detta hade du kunnat behålla för dig själv och sluppit skämma ut dig.

Det finns ingen här i tråden som håller med.

Att köpa ett barn t ex.
    Kostnaderna vid adoption går till läkarundersökning (dyra privatläkare), mediciner, vaccinationer, uppehälle dvs mat och kläder.När adoptionen ska genomföras flyttas barnet ofta från barnhemmet och tas om hand i en familj som måste ha ersättning.  Blir barnet sjukt tillkommer kostnader för vård (ej subventionerat). Sedan är det dyra advokatkostnader för att få adoptionen genomförd i det landet, översättning av handlingar och stämpelavgifter till myndigheterna. 

Inte något av detta är köp, alltså ersättning för barnet. Det är absolut inte tillåtet. I annat fall skulle människor i fattiga länder adoptera bort barnen för att skaffa sig pengar.

Detta vet jag därför att jag har vänner både som adopterat och som själva är adopterade.

I Sverige betalas läkarvård och vaccinationer för barn via skattsedeln. Tror inte du säger att du säljer dina barn och samhälet köper dem av dig när du anlitar läkare och sjukvård eller vaccinerar dem. Inte heller när du köper mat och kläder och har andra utgifter för dem, skulle jag tro att du säger att du köper barnen. 

• Mumintroll89

Så du tycker att människor inte förtjänar att adoptera utan istället ska leva i evig barnlöshet?
    Äckligt lite empati och noll kunskap om adoption och alla känslor kring tanken och vetskapen att inte kunna få barn.

Synd att det inte finns empati och lite medkänsla på burk, jag hade köpt dig pallvis!

• Loriyana
    Rosenöga skrev 2012-09-05 01:33:37 följande:
    Inte något av detta är köp, alltså ersättning för barnet. Det är absolut inte tillåtet. I annat fall skulle människor i fattiga länder adoptera bort barnen för att skaffa sig pengar.

Erhm...detta händer faktiskt. Händer också att barn kidnappats för att säljas till adoption. Det är därför det är mycket viktigt att igenom kända  och väl etablerade adoptionsfimor.
  • Free Spirit Free Love
    susieq82 skrev 2012-09-04 21:19:43 följande:
    jag tycker att FL på det senaste har blivit något av ett skämt. Inte alla gånger...men folk går på varandra mer och mer, och det snackas om trolltrådar mer.  Jag förstår inte varför ett forum som detta som i grunden är ett bra ställe för att få information eller stöd har blivit ett forum för att håna och jävlas och luras?

Har folk inget liv eller vad är det frågan om? seriöst. Låt FL vara ett forum för de som vill ha bra informativ respons eller skriv i sandlådan om du vill göra dig rolig på något. Så jävla trist att det har blivit såhär mkt skit här.... 
    håller med tyvärr... de som vill hålla på och jävlas kan väl gå tillbaka till flashback? 
  • minnap

Då får du bli irriterad o vilken människosyn du har ts!!
    Mitt andra barn ska ut om 6 dagar och vill mer än gääärna adoptera ett barn i framtiden trots att jag kan bli gravid a la naturell.... buuuhuu va?

• Lingonflickan
    loka skrev 2012-09-04 10:52:11 följande:

Jag vet att jag har rätt då jag har lyckliga barn! Det kommer hon aldrig att få innan hon dör. Eftersom DU inte känner personen så vet jag hur fel DU har
    Just det ja. Dina lyckliga barn vars åsikter inte räknas...
    Puss!!
  • Xelda

Och TS lyser med sin frånvaro.
    Nu har hon retat upp folk och fick tydligen som hon ville.
    Kanske startar hon en ny dum tråd just nu.... 

Svar på tråden Varför adoption så lätt