• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Filuren83
    loka skrev 2012-09-04 10:37:52 följande:

Men för mig är det (och kommer alltid att vara) ett KÖP det är pengar inblandade även pm man inte betalar för just ingen så blir det ändå så i slutändan. Tekniskt ÄR det ett köp även om du väljer att förneka det.
    Vilken skrämmande syn du har på människor!

Är IVF också då att köpa ett barn eftersom det är pengar inblandade?
  • SillyJokes
    TS

"Det är ett köp med adoption!"

Det kostar med sina biologiska barn också. Jag slår vad om att du är emot adoption även om det hade varit helt gratis (vilket är ganska ologiskt eftersom människorna som jobbar med att få oönskade barn till kärleksfulla hem, också behöver en lön!)

Var är empatin, TS? 
  • Loveistheshit
    Xelda skrev 2012-09-05 08:36:38 följande:
    Och TS lyser med sin frånvaro.

Nu har hon retat upp folk och fick tydligen som hon ville.

Kanske startar hon en ny dum tråd just nu.... 

Hoppas hon stannar kvar i trollskogen med resten av de andra trollen
  • loka

Jag ÄR inte emot adoption över lag och jag tycker att människor adopterar alldeles för lättvindigt. Personligen tycker jag att det borde vara en sista utväg om man inte kan få barn och inte vill göra en IVF som jag tycker är bättre. OCH.. Adoption ÄR ingenting g som passar alla även om man har ett ordnat liv och råkar slinka igenom hemutredningen. Jag PERSONLIGEN tycker inte att man är mamma till en adopterad unge och som Johanna i detta fallet har betett sig och gav upp sina försök att skaffa egna barn efter att ETT barn dött anser inte jag att är värdig att kalla sig mamma överhuvudtaget. Och ja hennes adoption tog ETT år även om ni inte tror det så har jag gått igenom alla papper.

• pigglo
    loka skrev 2012-09-05 13:20:46 följande:
    Jag ÄR inte emot adoption över lag och jag tycker att människor adopterar alldeles för lättvindigt. Personligen tycker jag att det borde vara en sista utväg om man inte kan få barn och inte vill göra en IVF som jag tycker är bättre. OCH.. Adoption ÄR ingenting g som passar alla även om man har ett ordnat liv och råkar slinka igenom hemutredningen. Jag PERSONLIGEN tycker inte att man är mamma till en adopterad unge och som Johanna i detta fallet har betett sig och gav upp sina försök att skaffa egna barn efter att ETT barn dött anser inte jag att är värdig att kalla sig mamma överhuvudtaget. Och ja hennes adoption tog ETT år även om ni inte tror det så har jag gått igenom alla papper.

Det är alltså dina personliga åsikter allt detta. Det är inte ok att vräka ut det över andra som du tycker behöver höra det. Du kan inte ömvända andra personers åsikter genom att tvinga på dom dina. Det är inte ok att säga vad som helst som sårar andra människor och försvara sitt handlande med att man bara är ärlig.

Nåt mer du inte begriper?
  • loka

Och NEJ detta är INGEN trolltråd. Jag har lika stor rätt till mon åsikt som någon annan!!

• pigglo
    loka skrev 2012-09-05 13:28:06 följande:
    Och NEJ detta är INGEN trolltråd. Jag har lika stor rätt till mon åsikt som någon annan!!

Men vad är det du inte fattar? En egen åsikt får man alltid ha. Men den är just egen och det är INTE OK att som du tala om för din vän att hennes val att adoptera är fel. För henne var det rätt.
  • loka
    pigglo skrev 2012-09-05 13:30:25 följande:
    Men vad är det du inte fattar? En egen åsikt får man alltid ha. Men den är just egen och det är INTE OK att som du tala om för din vän att hennes val att adoptera är fel. För henne var det rätt.

Hon trodde att det var rätt att efter att dottern död skaffa sig två neger barn (och nej, jag ÄR inte rasist) men det blev helt fel och HON måste få påminnas om det. Barnen är inte särskilt lyckliga och hennes man SOS inte ut, utan skilde sig och träffade en annan. Hennes värld rasade för att hon vägrade lyssna på omgivningen som sa att adoption var helt fel!
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 13:43:50 följande:

Hon trodde att det var rätt att efter att dottern död skaffa sig två neger barn (och nej, jag ÄR inte rasist) men det blev helt fel och HON måste få påminnas om det. Barnen är inte särskilt lyckliga och hennes man SOS inte ut, utan skilde sig och träffade en annan. Hennes värld rasade för att hon vägrade lyssna på omgivningen som sa att adoption var helt fel!

Herregud, jag hoppas verkligen på allvar att du har någon form av professionell kontakt där du kan få hjälp med dina problem.

Det är inte ditt ansvar att påminna henne och förebrå henne för sitt vad du kallar misstag. Det är inte så att hon helt plötsligt en dag bestämt sig för att adoptera och sedan gjort det nästa dag. Hon och mannen har gjort det tillsammans och har genomgått utrednbing som tar lång tid. Utredarna har gjort bedömningen att dom 2 tillsammans är lämpliga adoptivföräldrar.

Att deras äktenskap sedan inte hållt kan du ju inte säkert säga beror på adoptionen. Dom kanske hade separetat ändå, utan barn eller med biologiska barn, det vet du ingenting om.
  • Zchimla
    loka skrev 2012-09-05 13:43:50 följande:

Varför måste hon påminnas om det? Är det inte bättre att ge stöd än att vara en som ska tala om hur fel hon gjort - du måste ju vara bra nöjd med dej själv som kan peka med hela handen och tala om hur fel hon gjort och att hon har olyckliga barn.

Svar på tråden Varför adoption så lätt