• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • loka
    pigglo skrev 2012-09-05 13:30:25 följande:
    Men vad är det du inte fattar? En egen åsikt får man alltid ha. Men den är just egen och det är INTE OK att som du tala om för din vän att hennes val att adoptera är fel. För henne var det rätt.

Men för barnen var det fel
  • Aaglars
    pigglo skrev 2012-09-05 13:30:25 följande:

Men vad är det du inte fattar? En egen åsikt får man alltid ha. Men den är just egen och det är INTE OK att som du tala om för din vän att hennes val att adoptera är fel. För henne var det rätt.
  • Aaglars
    loka skrev 2012-09-05 13:43:50 följande:

Hon trodde att det var rätt att efter att dottern död skaffa sig två neger barn (och nej, jag ÄR inte rasist) men det blev helt fel och HON måste få påminnas om det. Barnen är inte särskilt lyckliga och hennes man SOS inte ut, utan skilde sig och träffade en annan. Hennes värld rasade för att hon vägrade lyssna på omgivningen som sa att adoption var helt fel!
    Men herregud. Jisses, nu börjar även jag inse hur sjuk du är loka
  • Aaglars
    loka skrev 2012-09-05 13:43:50 följande:

Hon trodde att det var rätt att efter att dottern död skaffa sig två neger barn (och nej, jag ÄR inte rasist) men det blev helt fel och HON måste få påminnas om det. Barnen är inte särskilt lyckliga och hennes man SOS inte ut, utan skilde sig och träffade en annan. Hennes värld rasade för att hon vägrade lyssna på omgivningen som sa att adoption var helt fel!
    Men varför i helvete berättar du det för OSS?????
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 13:58:46 följande:

Men för barnen var det fel

Hur vet du det? Varför vet du detta bättre än barnens föräldrar och hela adoptionsutredningen?
  • loka

För att alla på FL verkar ha en bild av att alla adoptioner är spå himla bra och att man är så snäll när man tar till sig (köper) någon annans barn. Tror ni på fullaste att negerungar blir lyckliga på en liten ort i Sverige?? Nej, någon Mamma ÄR hon inte

• loka
    pigglo skrev 2012-09-05 14:18:07 följande:
    Hur vet du det? Varför vet du detta bättre än barnens föräldrar och hela adoptionsutredningen?

Utredningen gjordes ju innan de fick ungarna
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 14:21:18 följande:

Utredningen gjordes ju innan de fick ungarna

Newsflash! Problem kan uppstå även i familjer med biologiska barn.

Hur kan du säkert säga att deras problem (om de nu har några) enbart beror på att barnen är adopterade?
  • Zchimla
    loka skrev 2012-09-05 14:19:26 följande:
    För att alla på FL verkar ha en bild av att alla adoptioner är spå himla bra och att man är så snäll när man tar till sig (köper) någon annans barn. Tror ni på fullaste att negerungar blir lyckliga på en liten ort i Sverige?? Nej, någon Mamma ÄR hon inte
    Men vad är det för fel på dej?

Ja jag har en annan bild av adopterade. Jag känner flera stycken och de har fått en bra uppväxt hos sina adoptivföräldrar.

Tror du på fullaste allvar att de blir lyckliga av att vara hos sin biologiska mamma som inte har råd att ge dem mat, som har valt att ge upp sina barn för adoption.
    Många mammor gör nämligen det för att de vill sina barn det bästa och de vet att barnen kan få en bättre uppväxt i ett i-land.

Svar på tråden Varför adoption så lätt