• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • loka
    pigglo skrev 2012-09-05 14:22:54 följande:
    Newsflash! Problem kan uppstå även i familjer med biologiska barn. Hur kan du säkert säga att deras problem (om de nu har några) enbart beror på att barnen är adopterade?

Nej ok, du har rätt! Det beror på att hon är en dålig mamma redan från början. När dottern dog borde hon ha stoppat helt och insett att det inte var meningen att hon skulle ha barn.
  • loka
    Zchimla skrev 2012-09-05 14:24:28 följande:
    Men vad är det för fel på dej? Ja jag har en annan bild av adopterade. Jag känner flera stycken och de har fått en bra uppväxt hos sina adoptivföräldrar. Tror du på fullaste allvar att de blir lyckliga av att vara hos sin biologiska mamma som inte har råd att ge dem mat, som har valt att ge upp sina barn för adoption. Många mammor gör nämligen det för att de vill sina barn det bästa och de vet att barnen kan få en bättre uppväxt i ett i-land.

Men inse att det finns båda delarna både du och jag har rätt
  • Zchimla
    loka skrev 2012-09-05 14:30:50 följande:

Men inse att det finns båda delarna både du och jag har rätt
    Javisst, men du förklarar mycket osammanhängande VAD det är som din vän gör för fel, eftersom hon är en dålig mamma till sina adoptivbarn.
    Det enda du hakar upp dej på är att hon gav upp att försöka få egna barn för lätt och att hon sen fick igenom en adoption för lätt??- och i min värld är inte det tillräckligt för att påstå att någon är en dålig mamma.
  • joråsatt2012
    loka skrev 2012-09-05 14:19:26 följande:
    För att alla på FL verkar ha en bild av att alla adoptioner är spå himla bra och att man är så snäll när man tar till sig (köper) någon annans barn. Tror ni på fullaste att negerungar blir lyckliga på en liten ort i Sverige?? Nej, någon Mamma ÄR hon inte
    Ingen som adopterar beskriver sig själv som "snäll när man tar till sig någon annans barn". Det var en uppfattning som kanske var vanlig förr (för kanske 40 år sedan) men som man inte möter bland adoptivföräldrar i Sverige i dag.

Jag antar att det är dig själv du beskriver ovan, dvs. att det är du som är ett av barnen. Det kan inte finnas någon annan förklaring till din fruktansvärde vrede och bitterhet, som nog står tydlig för de flesta här. Men vet du, bara för att det inte blev rätt för dig (vilket jag djupt beklagar och jag hoppas att du kan få hjälp så att du kan bli en bra och kärleksfull förälder till dina barn) så betyder ju inte det att det blir fel för alla andra. På samma sätt betyder inte en mamma som dödar sina biologiska barn att ingen passar att få biologiska barn. 

Det går helt enkelt inte att dra några som helst generella slutsatser av ett enskilt fall.

Hoppas att det löser sig för dig på något sätt. Du verkar ha det väldigt svårt! 
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 14:28:50 följande:

Nej ok, du har rätt! Det beror på att hon är en dålig mamma redan från början. När dottern dog borde hon ha stoppat helt och insett att det inte var meningen att hon skulle ha barn.

Nu ger jag upp. Jag hoppas att du får den hjälp du behöver snart. Lycka till med det.
  • Zchimla

Men vem är du att döma henne då?
  • Loveistheshit
    puss skrev 2012-09-05 14:09:53 följande:
    Va stört.

• Loveistheshit

trolltrolltrolltrolltrolll..... Eller bara störd
  • molly50
    loka skrev 2012-09-05 13:43:50 följande:

Hon trodde att det var rätt att efter att dottern död skaffa sig två neger barn (och nej, jag ÄR inte rasist) men det blev helt fel och HON måste få påminnas om det. Barnen är inte särskilt lyckliga och hennes man SOS inte ut, utan skilde sig och träffade en annan. Hennes värld rasade för att hon vägrade lyssna på omgivningen som sa att adoption var helt fel!
    Varför måste hon påminnas om det? Och varför just av en så fördomsfull människa som du? (Jo,det är väldigt nedlåtande och låter rasistiskt att skriva negerungar!)
    Och vad vet du om orsaken till deras separation? De kanske hade gått skilda vägar ändå,oavsett om de adopterat de här barnen eller inte. Det kan ta hårt på en relation att genomgå förlusten av ett barn och det borde du veta som själv har förlorat ett barn. Framförallt om man gjort många försök att få barn tidigare utan att lyckas.

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    loka skrev 2012-09-05 14:19:26 följande:
    För att alla på FL verkar ha en bild av att alla adoptioner är spå himla bra och att man är så snäll när man tar till sig (köper) någon annans barn. Tror ni på fullaste att negerungar blir lyckliga på en liten ort i Sverige?? Nej, någon Mamma ÄR hon inte
    Jag vet inte om jag tycker det är så mycket bättre att vara en mamma med de inställningarna du har heller. Vad tror du att du kommer att lära dina barn med det?

Läs svaret ovan!
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden Varför adoption så lätt