loka skrev 2012-09-05 14:19:26 följande:
För att alla på FL verkar ha en bild av att alla adoptioner är spå himla bra och att man är så snäll när man tar till sig (köper) någon annans barn. Tror ni på fullaste att negerungar blir lyckliga på en liten ort i Sverige?? Nej, någon Mamma ÄR hon inte
Ingen som adopterar beskriver sig själv som "snäll när man tar till sig någon annans barn". Det var en uppfattning som kanske var vanlig förr (för kanske 40 år sedan) men som man inte möter bland adoptivföräldrar i Sverige i dag.
Jag antar att det är dig själv du beskriver ovan, dvs. att det är du som är ett av barnen. Det kan inte finnas någon annan förklaring till din fruktansvärde vrede och bitterhet, som nog står tydlig för de flesta här. Men vet du, bara för att det inte blev rätt för dig (vilket jag djupt beklagar och jag hoppas att du kan få hjälp så att du kan bli en bra och kärleksfull förälder till dina barn) så betyder ju inte det att det blir fel för alla andra. På samma sätt betyder inte en mamma som dödar sina biologiska barn att ingen passar att få biologiska barn.
Det går helt enkelt inte att dra några som helst generella slutsatser av ett enskilt fall.
Hoppas att det löser sig för dig på något sätt. Du verkar ha det väldigt svårt!