• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Plutteli
    loka skrev 2012-09-05 18:30:18 följande:
    Alla papper har fått via socialkontorets arkiv och det är HELA akten med alla intervjuer, rapporter, hembesök läkarintyg, rubbet och allt tog ett år från ansökan tills dess att de hade sitt barn.
    HUR kan du ha fått ut sekretessbelagda papper bara sådär? Fattar du inte själv att din story inte håller? Har du de facto fått hela akten finns bara ett fåtal alternativ:
    1: Du har en del i utredningen du vägrar tala om som berättigar dig att se akten
    2: Din vän gav dig den
    3: Någon på ert socialkontor har gjort en tabbe stor nog att förlora jobbet över!
  • pigglo

Alltså jag vet att jag gav upp tidigare idag men...

Ts VARFÖR har du den utredningen? Jag har frågat dig tidigare i tråden utan att få svar på frågan. Du veta att den är sekretessbelagd väl?

• molly50
    enavalladom skrev 2012-09-05 16:37:05 följande:
    Oavsett om du är på riktigt eller bara sitter och hittar på så är du en av de elakaste, idiotiska, enfaldigaste, obildade, mest hänsynslösa, hjärtlösa och sjukaste människor jag stött på på väldigt, väldigt länge.

Det är MIN åsikt som DU kanske behöver påminnas om.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • loka
    Kookaburra skrev 2012-09-05 18:32:28 följande:
    Och jag är jultomten. Ungefär lika sannolikt...

Du får tro vad nu vill men jag har den i alla fall
  • molly50
    loka skrev 2012-09-05 18:30:18 följande:
    Alla papper har fått via socialkontorets arkiv och det är HELA akten med alla intervjuer, rapporter, hembesök läkarintyg, rubbet och allt tog ett år från ansökan tills dess att de hade sitt barn.
    Jag undrar,som så många andra,varför du har de här papperen? För även om du så har hennes personnummer så kan du inte få ut sekretessbelagda uppgifter som privatperson. 
    Det här känns faktiskt inte särskilt trovärdigt (att du skulle ha din väns sekretessbelagda papper) men du kan ändra på den saken genom att svara ärligt på det här som jag och flera andra undrar över.
    Gör du inte det så förvänta dig inte att någon ska tro dig.  
  • molly50
    loka skrev 2012-09-05 19:05:20 följande:

Men hur kan du ha den? Kan du svara på det? Jag skulle inte få sekretessbelagda uppgifter om mina vänner om jag så hade deras personnummer mm.
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 19:05:20 följande:

Ja vi har sett dig skriva det ett antal gånger nu men ta och förklara HUR du fått tag på den.
  • loka
    molly50 skrev 2012-09-05 19:09:31 följande:
    Jag undrar,som så många andra,varför du har de här papperen? För även om du så har hennes personnummer så kan du inte få ut sekretessbelagda uppgifter som privatperson.  Det här känns faktiskt inte särskilt trovärdigt (att du skulle ha din väns sekretessbelagda papper) men du kan ändra på den saken genom att svara ärligt på det här som jag och flera andra undrar över. Gör du inte det så förvänta dig inte att någon ska tro dig.  

Jo, det kan man. Jag bad att få ut papprens för att jag ville ha reda på allt pm adoptionen och allt jag behövde var mamman och pappans personnummer. Allt är inte sekretess för all evighet
  • loka

Efter att jag gått igenom allt så äcklas jag ännu mer över hela processen ALLT är så fel

Svar på tråden Varför adoption så lätt