• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • loka
    Finis skrev 2012-09-05 19:13:38 följande:
    Idiot...

Kan du vara skälv!
  • Plutteli
    loka skrev 2012-09-05 19:15:36 följande:

Jo, det kan man. Jag bad att få ut papprens för att jag ville ha reda på allt pm adoptionen och allt jag behövde var mamman och pappans personnummer. Allt är inte sekretess för all evighet
    Hahaha, seriöst och det vill du vi ska tro på?

JO det är sekretessbelagt i all evighet, när handlingarna inte längre  ska/får arkiveras mer så ska de FÖRSTÖRAS.

Som sagt, OM du verkligen bara knatade dit med deras personnr och sa att hej jag vill veta allt om deras adoption och du faktiskt fick ut uppgifterna kan kommunen där du bor bli stämda, få betala rejält skadestånd till din vän och den som gav dig akten kan vinka hejdå till sitt arbete.
  • Finis
    loka skrev 2012-09-05 19:19:05 följande:

Kan du vara skälv!
    Själv stavas det
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 19:17:08 följande:
    Efter att jag gått igenom allt så äcklas jag ännu mer över hela processen ALLT är så fel
    Vad 'r det som gör dig mer kompetent att bedöma det än de som gjort utredningen?
  • Plutteli
    loka skrev 2012-09-05 19:17:08 följande:
    Efter att jag gått igenom allt så äcklas jag ännu mer över hela processen ALLT är så fel
    Upp till bevis då, fota/scana papperen och lägg upp så vi får se. Har du papperen där är det ju en smal sak att göra. Eller ge iaf ETT enda exempel på VAD det är som gör adoptionen fel, VARFÖR det var fel att det gick igenom och VARFÖR din vän inte är lämplig som mamma. (Nej, att hon valde att adoptera istället för att skaffa biologiskt barn är INTE en orsak till att vara olämplig som förälder!)
  • Limpan1234
    SillyJokes skrev 2012-09-05 11:40:51 följande:
    TS

"Det är ett köp med adoption!"

Det kostar med sina biologiska barn också. Jag slår vad om att du är emot adoption även om det hade varit helt gratis (vilket är ganska ologiskt eftersom människorna som jobbar med att få oönskade barn till kärleksfulla hem, också behöver en lön!)

Var är empatin, TS? 
    För att inte tala om vad det kan kosta att göra IVF om det sker på privatklinik...
  • pigglo
    Plutteli skrev 2012-09-05 19:21:35 följande:
    Upp till bevis då, fota/scana papperen och lägg upp så vi får se. Har du papperen där är det ju en smal sak att göra. Eller ge iaf ETT enda exempel på VAD det är som gör adoptionen fel, VARFÖR det var fel att det gick igenom och VARFÖR din vän inte är lämplig som mamma. (Nej, att hon valde att adoptera istället för att skaffa biologiskt barn är INTE en orsak till att vara olämplig som förälder!)
    Ja precis. Ett konkret exempel på något fel i utredningen.  Det räcker liksom inte med att bara säga att hon är en dålig mamma för att hon valt att adoptera.
  • Limpan1234
    Wittra skrev 2012-09-04 20:38:39 följande:
    Ja, TS verkar ju inte ha alla hästar hemma. jag skiter i faktiskt om man mår dåligt, man kan uppföra sig ändå. Jag har gått igenom otroligt jobbiga grejer i livet, men det jag kan inte vräka ur mig vad som helst till andra för den sakens skull.. 
    Ja, det håller jag med om fullständigt! Mitt inlägg vara bara ett försök att spåna i HUR hon blivit så förbittrad, galen och aggressiv. Att hon är är tokig som 17 råder inget tvivel om - hon verkar närmast psykotisk.
  • Plutteli
    pigglo skrev 2012-09-05 19:37:17 följande:
    Ja precis. Ett konkret exempel på något fel i utredningen.  Det räcker liksom inte med att bara säga att hon är en dålig mamma för att hon valt att adoptera.
    Ja, inget i resonemanget går ju ihop!

Att man får ett sjukt barn som dör säger ju inget om ens föräldraförmåga, det kan ju ske för vem som helst! Och bara för att mamman (enligt TS) inte har hjärtfelet i generna kan ju pappan ha det varav de valde att inte försöka igen.
Svar på tråden Varför adoption så lätt