Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Känner mig helt slutkörd i kroppen ikväll... Borde packa en väska inför helgens övernattningsresa, men har inte orkat ta mig upp från soffan. Kollar alla möjliga sidor bara för att dra ut på uppstigandet:P
    Mina symtom är också idag nästan helt borta, känns lite oroande.  

• Sagolina

Igår på morgonen kom det helt utan förvarning blog... Märkte plötsligt att det kändes kladdigt och när jag gick på wcn hade jag blod i trosorna. Men det slutade nästan genast och kom bara lite brunt på pappret under eftermiddgen. Absolut ingen värk i samband med blödningen, så jag hoppas att jag fortfarande har ett växande liv i magen! Men nog känns det som en evighet tills jag ´får kolla!!

• Sagolina

Igår på kvällen fick jag igen en blödning, andra på 3 dagar... Är så rädd att något skall vara fel! Måste verkligen försöka få kontakt med rådgivningen idag och se om jag kunde få gå på vul eller något, för att se att allt är ok! Har inte särskillt mycket värk i samband med blödningarna, på fredagen värkte det inte alls och igår värkte det tilll lite en stund innan blodet kom... v7 (6+0) idag, så något borde det ju synnas om allt är ok!

• Sagolina
    mysmamman2 skrev 2012-10-15 07:20:19 följande:

nä usch vad jobbigt, hoppas det inte är någon fara ... Hoppas du kan tjata till dig en undersökning och kolla!

Hoppas jag också! Förra graviditetn slutade ju med MA, så oroar mig ju ändå lite extra. Blir verkligen livrädd varje gång det värker till just nu och varje gång jag känner att det känns lite blött, är säker på att se en massa blod då jag går på toa.
    Har som sagt inte haft några värkar i samband med mina blödningar och de värkar jag fick då jag tog pille för att få ut mitt MA var verkligen hemska! Inte alls som mensvärk eller den växtvärk jag kan känna av lite nu, så hoppas det betyder att allting ändå är bra med lill*n! 
  • Sagolina
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 07:28:16 följande:

Jag håller alla tummar och tår för att din ärta stannar. Ring till gyn idag och begär en kontroll. Dessa blödningar kan komma iaf så det behöver inte vara något fel. Men kontrollera så att du slipper att vara nervös och orolig. Hur ser blödningen ut? Mycket, lite?

På fredagn började det med att jag kände att det blev blött i trosorna och märkte att det var blod då jag gick på toa. Kom ganska mycke(ungefär som då jag har som mest mens)t just då, men lugnade sig snabbt. Sen kom det bara på pappret då jag var på toa, inte i bindan. Några timmar senare kom det bara brunt/gammalt blod.
    Igår var det en bandning med lite röt blod men mest brunt/gammalt och det kom ganska lite.

Fick ju ett MA i slutet av juli och då tog jag piller för att få ut det. Den mängd blod som kom då och de värkar  var ju mååånga gånger värre än nu och blödningen höll på mycket längre. 
  • Sagolina
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 07:46:18 följande:

När jag fick mf i mitten på augusti så blödde jag hela tiden. De låte som att det kommer blod och sen attvdet stannar upp. Så det är säkert en "vanlig" gravid blödning. men ring och rådfråga iaf, så kanske du får en tid till att titta. hoppas att det lugnar ner sig. Skickar en cyberkram till dig.

Hoppas verkligen att det är vanliga gravidblödningar. Vet att min sambos mamma blödde genom nästan hela graviditetn med honom och det gick ju bra i alla fall! Hoppas på att få hjälp av rådgivningen, så att jag kan lugna mig lite:)
    Tack för stöttande orden! 
  • Sagolina
    Sömntutan skrev 2012-10-15 08:00:58 följande:
    God morgon!
    Verkar vara många här inne som fått missfall och jag undrar när ni fick era missfall? Var det tidigt eller lite senare? Någon som vet i vilken vecka risken är som störst? Jag vet ju att risken minskar betydligt efter v.12, men är det någon speciell vecka innan där risken är som störst?

Åh vad mycket fokus det är på detta med missfall, man borde ju vara glad och njuta, men det är ju så svårt.

Mitt MA konstaterades i v13 (borde ha varit 12+4 om jag inte kommer fel ihåg) då jag var på ett vul. Fanns inget hjärtljud och fostrets storlek motsvarade v9. Hade inte märkt något och kroppen hade fortsatt som om jag var gravid (ömma bröst, svullen mage...).
  • Sagolina

Jag växlar mellan att frysa eller ha för varmt/svettas... Aldrig riktigt passligt, så som normalt! Har dragit upp värmen inne med 2grader, eftersom jag annars var tvungen att gå omkring i yllesockor och tjock tröja hela tiden!

• Sagolina

Vad kul att läsa era tankar kring namn! Och kul att ni tycker om Saga, finns inte så många som heter så, åtminstonde inte i min närhet!

Jag och sambon funderade i somrast kring namn och skrev en låååång lista på sådana vi tyckte om, men efter MAt städade jag undan alla babyrelaterade saker och nu hittar jag inte listan... Tror dock vi väntar till efter nästa ul innan vi börjar fundera något mera. Vill få kolla att det inte finns tecken på kromosomavvikelser mm. innan jag funderar allt för mycket. På förra fostret fanns en stor nacksvullnad, så därför blev det troligtvis MA, nu vill jag försöka hålla mig "neutral" tills jag vet mera!   

• Sagolina

Valborgs: MAt konstaterades på ultraljud i 11+5 och då hade fostret dött i v9... 

Jag blev så glad och lättad då jag fick se ett tickande hjärta på torsdagen, men efter att ha blött igen på torsdag och fredan är jag tillbaka vid samma oro och stress...  Hoppas på att de tar min oro på allvar då jag går på inskrivning på onsdagen! Nu blir det 4-5 lååång veckor i väntan på nästa ul, men måste bara försöka hitta på en massa att sysselsätta mig med under tiden!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~