Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Håller med om att tiden går snabbt! Kan knappt förstå att 40% av graviditeten är förbi på julafton!

Angående kläder kommer jag nog satsa på lite i st50 och mest i st56, kanske något i st 62 till och med, om jag hittar något fint. Spädbarn växer ju så snabbt och gissar på att jag kommer få i alla fall "normaltstor" babys, eftersom jag och systern har varit ganska stora. (50,5cm jag, 56cm systern) Sånt brukar väl lite ligga i generna? 

• Sagolina

Har haft en superskön jul hittills! Pulkaåkning, god mat, umgänge och presenter i mängder:) Och så har jag börjat känna av små puffar i magen, som jag tror är lill*n! Hoppas de snart blir lite starkare, så kan jag känna mig säkrare!

Fick tre kokböcker i julklapp (en med mat för barnfamiljer), så blir att börja testa en massa nya recept den närmaste tiden! Sen fick jag och sambon gemensamt en liten mobil till barnvagn och ett kort av mamma att hon köper den vagn vi vill ha senare i vår! Vilken superpresent!!

Nu ligger jag på soffan efter 2hs körning hem och sambon har åkt iväg på jobb. Skall ta en lugn dag och vila upp mig efter de senaste nätterna (mindre sömn än jag är van vig..). Blir brasa, film och hemgjort julgodis av alla de slag nu, sen lite plockande under kvällen!     

Hoppas alla får en fortsatt skön helg! 

• Sagolina

Joino: Jag tror jag känner lite rörslser, men känner mig superosäker! Är rädd att jag bara inbillar mig... v18 nu, så hoppas verkligen att jag snart börjar känna något lite tydligare!

• Sagolina

Jag skall på mitt ul 22jan, kommer då vara i 20+1. Har dock varit på 4vul/ul redan tidigare, men detta i v21 är det "riktiga", alla utom ett av de tidigare har varit pga. blödningar.

• Sagolina
    Madelen21 skrev 2013-01-02 12:48:54 följande:
    är d någon mer än jag som har känt att det pickar i magen?
    som en liten fågel som pickar?
    Jag kände idag ganska långt ner.. läst att man kan känna så när bäbisen har hicka :) 
    Är det babyn?:) Har känt av ett pickande flera gånger de senaste veckorna, allt från i höjd med höftbenet och upp till naveln! Har tänkt att det är tarmarna som gör någon konstig rörelse, men kanske det då är babyn!:)
    Hoppas det är så! Väntar och längtar så efter att få känna lill*n ordentligt! 
  • Sagolina

För oss har BF flyttat en hel del, eller varierat...
    Enligt senaste mensen är det 10.6, enligt ul i v8 16.6, sen tillbaka till 9.6 vid ul i v12 och vid ul i v16 varierade måtten från 9.6 till 13.6.... Har oroat mig en del över att vi "flyttas" hit och dit, speciellt då det blev olika datum på ett och samma ul beroende på vilken kroppsdel de mätte.

Hoppas på att allting skall se bra ut 22jan och att datumen då stämmer! 

• Sagolina
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 13:06:58 följande:
    Ja jag förstår det! Lite det man är rädd för! Hoppas att det bara var svårt att mäta dessa gånger och att den på rul är lättare att mäta och att allt ser bra ut :)

Huvud- och kroppsmåttet stämde med beräkningen, men benens mått gav att fostret skulle ha varit 4dagar yngre. Läkaren som gjorde senaste ul sa att variationerna kan bero på nån millimeter kast i mätningen, så hon tyckte inte att jag skulle fundera på det (fast det är klart jag ändå funderar...). Bara 20 dagar till nästa ul! Men hoppas på att få känna av sparkar och andra livstecken innan dess!
  • Sagolina

Jag är nu i v19 och känner knappt av lill*n ännu...:S Igår kände jag något som jag är ganska säker på att var sparkar, men känner mig såå osäker! Första barnet, så vet ju inte heller hur det skall kännas. Att sen tarmarna bullrar mera n normalt gör det ju också svårare att urskilja olika rörelser gissar jag.

Idag skall jag börja gravidyoga. Ska bli intressant att se om någon bekant är med där! Hoppas på att träffa någon att gå på barnvagnspromenader med i sommar. Känner ingen annan som är gravid och skulle vara så kul att ha någon att umgås med!

Jag har funderat en hel del över min vikt och oroat mig för att rusa iväg uppåt. Då jag redan är överviktig tyckte de på rådgivningen att det är bra om jag inte går upp så mycket under de första 20-30veckorna :S Som tur står vågen ännu stilla på 90kg (-5kg sen graviditetens början), så hoppas på att hållas här ännu en tid! 

• Sagolina

Jag fick lyssna på hjärtat vid senaste besöket på rådgivningen, alltså 15+2, Lite svårt att hitta var det ännu då, men efter lite letande hördes det tydligt!

• Sagolina

Jag/vi har två flicknamn, Freja och Alma, men inget pojknamn ännu... Och jag som av någon orsak är inställd på att det skall bli en pojke:P Tror vi ska ta en namnfunderarstund ikväll efter min yoga!:P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~