Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Vi kommer också delta i screening för kromosomavvikelser, som det så fint heter i Finland. Är bara 23år, men eftersom de i samband med MAt i somrast såg en rejäl nacksvullnad så vill jag få kollat att allting verkar ok!

• Sagolina

Har gått ner c.3kg sen senaste mensen ( alltså på 8veckor). Första veckorna satsade jag på viktnedgång, eftersom jag är överviktig. Då jag plussade hade jag gått ner 2kg och under senaste veckorna har 1kg till försvunnit.  Mår inte minsta lilla illa, äter som tidigare, nästan mera, så måste vara att ämnesomsättningen blivit bättre eller nåt?

Pga. att jag är överviktig(bmi nästan 35) rekommenderade de vid inskrivningen att jag försöker att inte gå upp så mycket under de de första 20-30veckorna (HJÄLP!), så får se hur det går...  

• Sagolina

Vi har precis ätit chili con carne med ris&korn till:) Nami!
    Nu plocka disken och sätta igång brasan, sen te och chocolate chip cookie framför elden!

• Sagolina

Vaknade för en stund sen av att taket smällde, fan vad det blåser!!

Har konstant ont i magen och det har hållt på i c.2 veckor nu. Tidigare blev det bättre under natten, då magen fick vila, men nu är det lika dygnet runt... Svullen mage, tröga tarmar, luft, värk.... Hoppas på att det snart lugnar sig, för inatt har jag verkligen sovit dåligt! Inte nog med att man är tvungen att springa på toa 2-4ggr/natt, däremellan vakna av magont, det blir lite för mycket på en gång...

Någon annan som har/har haft ont i magen som har tips på vad man kan göra för att få den att lugna sig lite?   

• Sagolina
    Madelen21 skrev 2012-11-10 07:04:25 följande:
    sagolina: d magonda beror inte på att tarmarna trycks ihop då?

Kan ju vara så och då gissar jag att det inte finns mycket att göra... Tänkte testa några mornar nu att dricka ett stort glas vatten och äta några torkade plommon innan frukost, ifall det bara är tröga tarmar. Kanske skulle hjälpa lite i så fall. Inte så lätt att hålla graviditeten hemlig när magen är svullen hela tiden!
  • Sagolina
    Annafredrika skrev 2012-11-18 09:17:27 följande:
    Ska ni/har ni vaccinerat er mot säsongsinfluensan? Här säger de att det bara behövs om man inte vaccinerade sig mot svinis.

Jag kommer inte att vaccinera mig. Hatar sprutor och får panik bara av tanken på att ta en "onödig" spruta. Stelkramp är den enda jag håller ordning på att jag får med 5års mellanrum!
  • Sagolina

På onsdagen får jag åka till mödrapolikliniken och bli undersökt av läkare vad mina blödningar kan bero på! Känns skönt att snart få svar på vad problemet är! Hoppas på att få se ett friskt foster, trots alla blödningar.

Idag konstaterades också att jag har urinvägsinfektion, så nu är det antibiotika som gäller i 7 dagar. Kan ju förklara alla värk i nedre delen av magen och ryggen som jag känt av senaste tiden! 

• Sagolina
    LillStrumpan82 skrev 2012-11-21 04:48:55 följande:
    Smart AlexandraViberg! Får tvinga han tugga tuggummi i tid och otid, vet dock inte riktigt hur jag ska lösa det nattetid Är det fler än jag som drömmer mycket otäcka drömmar? Inatt har jag drömt två olika drömmar om att jag fått missfall och nu kan jag inte somna om :-/

Jag drömmer en massa jobbigt just nu. Alla i mina drömmar dör (senast var det min ena katt som dog hängandes i ett träd) och däremellan drömmer jag att jag vaknar av att det är en massa blod och ett litet dött foster som ligger i sängen. Hatar dessa hemska drömmar, blir helt skakig och illamående när jag vaknar efter dem!

Hoppas på positivt resultat på dagens vul, så kanske min oro stillas lite. Känns skönt att min BM tog min oro på allvar och fixade remiss till läkare så snabbt! Att blöda flera gånger i veckan, ibland riktigt mycket, tar enormt på både kropp och psyke!
  • Sagolina
    Ålder på dig och din partner:
    23år, sambon kommer vara 24 i juni då babyn föds 

Var det en planerad graviditet?
    Japp 

Hur fick du reda på att du var gravid?
    Testade några dagar efter at mensen borde ha kommit 

Hur reagerade du?
    Blev superglad och kunde knappt tro att det var sant! 

Har du barn sen innan?
    Nix

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)
    Sambo sedan 3½år tillbaka, tillsammans sedan lite mer än 4år 

Hur bor du?
    Köpte eget hus i maj, så nu bor vi här i 3r+kök:) 

Vilken vecka är du i?
    12(11+2)

Har du några cravings?
    Nix 

Hur mår du?
    Riktigt bra! Jobbiga blödningar, men annars lugnt. 

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
    Trodde jag skulle vara illamående, men inte. Och så trodde jag inte jag skulle oroa mig så här mycket! 

Har du gjort något ultraljud ännu?
    3st vul + att bm testade lite med vanligt ul idag. Blivit många omgångar till sjukhuset pga. alla blödningar... 

När är bebisen beräknad?
    10.6.2013

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? 
    Har inte bestämt oss ännu! 

Hur vill du föda?
    Har inte funderat på det ännu! 

• Sagolina
    gorek86 skrev 2012-11-23 17:16:17 följande:
    Nån mer än jag som har problem med sömnen? Är sjukt trött på dagarna och så men på natten vaknar jag efter nån timme och är jättepigg, och det tar tyvärr lång tid innan jag somnar om och sen sover jag väldigt oroligt. Har haft det så i flera veckor nu??

Jag är lika! Vaknar efter några timmars sömn och ligger vaken i 2-3timmar... Efter att jag varit vaken drömmer jag en massa och sover därför oroligt... Har hållt på till och från i ungefär en månad nu. Har i alla fall lärt mig att det är lika bra att läsa eller något om jag vaknar, för jag somnar ändå inte om på länge... Men tungt blir det ju sen att vara igång hela dagen!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~