~* Juni Bebisar 2013 *~
Missme: min bästa kompis dotter heter Juni, superfint namn tycker jag!
Missme: min bästa kompis dotter heter Juni, superfint namn tycker jag!
Allt prat om större bröst gör mig nästan ledsen:S Har gått ner 15kg i vikt sen maj och tydligen försvann typ allt ur brösten:S Nu använder jag sådana BHn som var lite för små under våren och de passar perfekt. Hade B-kupa från början och var sen ner en sväng till A-kupa och är nu tillbaka till liten B.... Känns lite surt då det skulle vara häftigt att få uppleva att ha aningen större bröst:P
Nåja, de har ju ännu tid att växa till sig!:P
Pellefanten: Kan tänka mig att det är jobbigt att hitta amningsbh i större storlek, går ju inte att gå in i vilken butik som helst precis... Bara att vänta på juni och att mjölken rinner till för min del då:)
cj2: Jepp, första graviditeten, därför är jag väl lite extra otålig...
Igår kände jag äntligen de första ordentliga kickarna från lill*n i magen! Tydligen är det superkul att sparka rakt mot min blåsa:P Kände mest inne i magen, men också små vibrationer längst ner utanpå magen vid några tillfällen. Nu vntar jag på liknande rörelser igen, så att sambon också skall få känna!
Kul att läsa lite om er alla!
Jag är 23 (fyller 24 i juli) och sambon 24. Första barnet för oss:)
Igår kväll då vi låg i sängen satte sambon handen på magen och nästan genast började jag känna sparkar mot blåsan (varför har det blivit babyns favorit att sparka just där?:P). Efter några kickar flyttade lill*n längre uppåt så att sambon fick känna lite på magen han också:) Själv kände jag också en rejäl kick på utsidan av magen! Känns så skönt att börja märka av tydliga livstecken från babyn!
När ni säger att det rejäla kickar, Hur känns det, eller hur mycket känns det, Vet att det är svårt att förklara men...
Själv har jag bara känns några "puffar" eller hur man nu ska förklara det..
Längtar också efter att få börja köpa hem lite kläder och saker till lill*n! Om en vecka är det dags för UL (20+1), men skall försöka hålla mig från att skaffa hem saker ännu en tid efter det har jag tänkt. Har som mål att hålla mig till mitten av mars, då jag är i v27, då är ju chansen stor att babyn klarar sig om den skulle födas.
Känner mig så osäker och rädd för att något skall hända, så jag skjuter hela tiden fram när jag skall få börja köpa hem saker... Först tänkte jag att jag får köpa efter ul i v12 (köpte 3bodyn), sen tänkte jag att på rea efter jul (inte något köpt), så tänkte jag efter ul i v21, men nu har jag som sagt igen skjutit fram det... Kommer väl sluta med att jag får skicka ut släkten på shopping för att babyn är här och jag har inte vågat köpa hem något alls...
MissMe: Joo, just barnvagnen har jag faktist lite funderat med, men tänkte sen att om jag inte hinner få den i tid finns det ju flera i bekantskapskretsen som har barnvagnar överlopps, så jag kan säkert låna av någon de första veckorna i fall det behövs!
Hoppas dock på att dessa negativa tankar snart skall dämpas och försvinna, så att jag "får" börja titta på babysaker!