Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Tänker på dig blåbärssaft! Förstår din känsla av att vara arg på kroppen som svikit. Så tänkte jag också efter mitt ma, men efter en tid började jag istället tänka att kroppen ville vara gravid så mycket, så den höll fast trots att det gick som det gick...

• Sagolina
    LillStrumpan82 skrev 2012-12-03 16:51:37 följande:
    Pellefanten: Vi funderar på att berätta för föräldrar och syskon nu i veckan och sen resten av släkten på julafton Men vad säger man liksom? Ska man bara slänga ur sig nyheten eller? Det är första barnet så det finns inget syskon vi kan använda oss av.
    Vi har berättat åt föräldrar och syskon, men resten får veta på julen.
    Kommer att fira med sambons släkt, så åt dem berättar vi ansikte mot ansikte.
    Min mormor, farmor, farfar & moster med familj kommer vara hos mamma så jag har två olika planer:

Plan1: Har tid för ul 19dec, så får jag någon fin bild då kommer jag att sätta den i ett kuvert och ge den åt min kusin (som jag umgås mycket med) och så får mamma och suýster räkna hur länge det tar innan hon förstår vad det handlar om. Sen får ju alla andra där se bilden

Plan2: Får jag ingen bra bild kommer jag att skriva ett kort åt min moster med något kul rim på (vet inte riktigt ännu hur jag skall forma det). Moster är extremt högljud och pratar ofta utan att tänka efter, så kan komma någon riktigt rolig kommentar/utrop från henne:) Mamma och syster får igen rapportera till mig sen hur reaktionerna var.

• Sagolina

1/3 av graviditeten är förbi nu!:)
    Har haft 3 sköna dagar utan blödningar och en ordentlig natts sömn(betyder att jag legat vaken mindre än 1h under natten:P). Känns skönt få ha några lugna dagar igen! Och riktigt skönt är det att veta att jag om 2veckor har varit på ultra för att kolla att allting fortfarande ser bra ut trots blödningarna! Kommer vara i 15+2 och det kommer vara fjärde ultran som görs pga. blödningar.

• Sagolina

Vilken härlig dag! Började med anställningsintervju som ledde till ett deltidsjobb och sen en hel dag shopping med mamma och syster!
    Är så otroligt skönt att jag fick detta jobb, trots att jag berättade att jag är gravid! Kommer göra att vi har lite extra pengar att spara nu under våren. 
    På shoppingen hittade jag ny pyjamas, en klänning och tröja till min dimision nästa fredag (kommer också användas på julen tror jag), samt några bastoppar. Kul med lite nytt att fira avslutade studier och nytt jobb med!

Efter shoppingen var jag helt slut och somnade i bilen på vägen hem. Nu har jag dragit på mig myskläder och bäddat ner mig i soffan med datorn. Skönt med en lugn kväll!    

• Sagolina

Nisse: Bruna flytningar är helt vanligt!

Jag har moderkakan lågt (över öppningen) och då är det tom. normalt att blöda utan att det är farligt. De läkare jag har talat med nu pga. blödningar har alla sagt att det är mycket vanligare än man tror med riktigt färska blödningar, det är bara inget man pratar om som gravid. Därför kopplar de flesta ihop blödningar/bruna flytningar med mf, trots att det i stor del av fallen beror på annat (ex. liten blödning i kanten av moderkakan, sköra slemhinnor mm.)

Så länge du inte har värk är nog allting ok! Den erfarenhet jag har av mf/ma är att det nog känns rejält då dessa blödningar kommer igång (trodde ärligt att jag snart blir tokig då värkarna var som starkast, trots stark värkmedicin...)

• Sagolina

Har haft en riktig hemma-pysslar-helg:) Bakat bröd, gjort ris a la malta, satt upp gardiner, påbörjat kaklandet i badrummet...
    Nu ligger jag dock i soffan med ganska stark växtävärk, Samlar lite kraft eftersom starka växtvärkar hittills alltind har lett till att jag börjar blöda... Får bara försöka se det som positivt eftersom det ju tyder på att moderkakan (förhoppningsvis) flyttar sig uppåt!

• Sagolina

Har gått ner c. 5kg sen graviditeten började. Inget illamående och har ätit som normalt. Kroppen måste bara ha satt fart på förbränningen eller nåt? Senaste dagarna har jag dock varit superhungrig hela tiden, så har ätit lite mera än normalt. Hoppas det beror på att lill*n har en växtspurt:)
    Har många kilo extra sen tidigare, så finns nog tillräckligt för fostret att ta av, får gärna "äta upp mig":P

Angående könet: Tror inte vi kommer ta reda på. Är supernyfiken, men skulle gärna spara den överraskningen till förlossningen:) Tycker ändå bäst om gröna, gula, vita, bruna och blåa babykläder, så köper neutralt det lilla jag köper innan lill*n är här!   

• Sagolina

Sanmal: Har samma situation som du: Övervikt och bakåtlutad livmoder. Känner ingen kant, märker bara att det är lite hårdare i nedre delen av magen, under min vanliga "pösmage". 14+0 för mig idag.

• Sagolina

Måste kolla om någon här har liknande som jag:
    De senaste dagarna har jag känt som konstiga knäppningar/som en bubbla spricker i nedre delen av magen. Tar lite ont då denna känsla ´kommer, men den går över på nån sekund. 

Någon som har nån aning om vad detaa kan vara /kan bero på?   

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~