Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Då det Knäpper till (har inget bättre sätt att förklara känslan på) så gör det lite ont där det "knäpper". Allting (knäppningen och det onda) är över på 1 kanske 2 sekunder. Kanske ont är ett för starkt ord, men det känns verkligen ordentligt, inget smått petande!

Har funderat om det kan vara barnet, men barnets rörelser borde väl vara mera som ett mjukt fladder eller så, inte en knäppning på en specifik plats (har haft knäppningar på lite olika platser på höger sida av magen)?

Har verkligen supersvårt att förklara hur det känns, men knäppning eller en bubbla som spricker är det närmaste jag kommer...:P  

• Sagolina

Uach natten har inte alls varit bra... Har haft såå ont i ena axeln och skulderbladet och bara fått skönt för dem i en ställning. Sen att ligga stilla i samma ställning en hel natt har gjort att magen och resten av kroppen blivit stela/onda. Har lite problem med tarmarna just nu och att vara stilla länge i samma ställning gör att magen blir sjuk.

Nåja, nu blir det i alla fall att försöka ta sig genom denna dag. Jobb först och sen besök hos en kompis och leka med hennes 4 och 1½åring:) 

• Sagolina
    mytol skrev 2012-12-12 19:05:47 följande:

Jag tror oxå att de kan vara bebisen. Jag kände liknande i lördags och var då i vecka 14 och kände precis likadant med sonen i vecka 14.

Ojj hoppas det är så:) Vid vul i v12 vad det en mycket livlig liten krabat, så kanske bara är så att lill*n rör sig mycket:)

Får i alla fall se att allting är bra på onsdagen, så kanske jag sen kan slappna av lite mera. Just nu är varje ny känsla, varje gång det gör minsta lilla ont eller värker, ettt tecken på missfall... Hatar mig själv för att jag tänker så, för normalt sett så är jag en jättepositiv person. Men nu är allting mörka moln och olycka i mina tankar.

Hade ganska kraftiga blödningar i 5dagar för en vecka sen, men eftersom jag inte hade någon värk i samband med dem borde det bara vara moderkakan som (förhoppningsvis) flyttar sig över öppningen.  Hade mycket växtvärk dagarna före blödningen började, så kopplade ihop dem två. Efter det bara små blödningar, så hoppas att jag snart inte alls behöver blöda! Men som sagt, återkoll på mödrapolikliniklen nästa vecka, 4 ul/vul pga. blödningar i denna graviditet. Skönt att de läkare jag haft kontakt med förstår sig på människor och på att oro är mycket stressande för kroppen och babyn i magen!   
  • Sagolina

På mig gjorde de vul i 11+2 och kollade sen ännu med vanligt ul. Beror lite på hur fostret ligger på vilket sett de ser bäst. Är överviktig och har bakåtlutad livmoder, men det syntes nog ändå riktit bra på ul.
    Däremot fick de ingen bra titt på moderkakan med ul, då den ännu sitter så långt ner, men med vul såg de den jättebra.(kollade att den satt fast ordentligt i livmodern, så att blödningarna inte berodde på att moderkakan höll på att lossna...)

• Sagolina

Oj vad mycket ni skriver!:) Kul att komma in och ha en massa inlägg att läsa igenom! 

Nu börjar nedre delen av magen vara riktigt hård, speciellt på mornarna innan jag stiger upp och kissar. Trots en massa överlopps fyllning över magen! Skönt att märka att något händer i alla fall:)

Igår höll jag igång här hemma med städning och bakning och på kvällen fick jag så ont i nedre delen av ryggen/vid vänster skinka. Sitter ännu kvar lite efter natten, så får se hur det reagerar på att gå till tåget om några timmar...   

Annars mår jag i alla fall fint och längtar sååå mycket till onsdagen då vi får gå till mödrapolikliniken på ul:)  Och innan dess blir det första "riktiga" besöket på rådgivningen i tisdag, har hittills bara varit på inskrivningen.

• Sagolina

Godmorgon på dig med LillStrumpan! Jag ska ta upp det på tisdagens besök på rådgivningen och fråga vad det kan vara! Gissar också på ischas. Värmekudde hjälpte bra igår kväll, så det tror jag jag skall börja med vid sängdags:) Skönt med varmt då man skall somna också!

• Sagolina

Massa massa växtvärk idag.. Inte alls kul att stå på jobbet och försöka få något vettigt gjort! Skulle så mycket hellre ligga på soffan md värmekudde just nu!

• Sagolina

Ojj vad jag är trött nu! Har inte varit så trött tidigare i graviditeten, men nu skulle jag kunna sova 12h/natt. Och äta non-stop under den vakna tiden! Tror bestämt att det händer saker i kroppen:P

Imorgon är det dags för andra besöket på rådgivningen och på onsdagen ul för att kolla att allting är bra efter mina blödningar igen.  Sen blir det att berätta för släkten på julafton:) Firar med sambons släkt, så min släkt skall få ett ul-foto och min syster har lovat filma reaktionerna när de får se det:)

• Sagolina

Nu har jag precis vqrit på andra besöket på rådgivningen. Allting var bra, vikten 4kg lägre än på inskrivningen, järnvärdet bra trots alla blödningar, inget socker i urinet och ett litet hjärta som tickade på i 155slag/min:)

Gud vad jag är lättad att få höra hjärtat slå på lill*n! Nu kanske jag inte är lika livrädd inför morgondagens ul, har varit så rädd att fostret skulle ha dött... Nu vet jag ju att lill*n lever, så kanske kan ta in det de säger bättre då jag inte är rädd och orolig. 

• Sagolina

Allting såg fint ut på gårdagens ul:) Öppnade och stängde munnen en hel del, viftade och vinkade och sträckte på sig:) Moderkakan såg också ut att ha flyttat sig lite uppåt, så kanske blödningarna snart slutar. Nästa ul blir på min systers födelsedag 22januari. Då skall de kolla på alla organ, mått mm.

Väntar på julafton då släkten skall få veta att det kommer en liten i sommar:)  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~