Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Valborgs: var på vul på torsdagen, eftersom jag haft blödningar till och från samt värk. Var också på ett vul 15.10, men då kunde de inte se något foster, så blev en glad överraskning att se ett tickande hjärta nu på torsdagen.
    Tror inte jag får gå på något ul mera innan det "riktiga" i v 11-12, bara om det händer något! 

• Sagolina

Baby Lei:
    Är 23år. Min sambo är ½år äldre och vi har varit tillsammans i lite över 4år, bott tillsammans i 4år och förlovade i 1½år. För ½år sen köpte vi hus, så nu håller vi på att fixar här. Väntar första barnet, men hade ett MA i somrast. Babyn kommer få eget rum , men det kiljs från vårt rum bara av pipan (hela övre våningen är i ett). Känns passligt de första åren!
    Har inte köpt något till babyn eller mig själv ännu, men äter multivitamin för gravida som jag köpte i samband med förra graviditeten. Kommer inte köpa något innan jag har varit på ul i v 11-13, eftersom jag är orolig för mf/ma igen. 
    Har en bil, en liten Yaris, men skall nog klara oss med den så länge vi bara har ett barn! Behöver den inte för att ta mig och handla eller liknande, men nog för att hälsa på släktingar & vänner, samt åka till sommarstugan!
    Studerar ännu, men får min examen i december. December kommer jag sen jobba i blombutik, efter det får jag se vad som händer (inte precis optimalt att söka jobb som gravid, men hellre barn än jobb!!) Min sambo jobbar inom äldrevården och vi klarar oss bra på en lön.
    Vill gärna vara mammaledig länge och tror nog min sambo också gärna är ledig med vårt barn! Än så länge vet ingen om att jag är gravid igen och vet inte riktigt när vi kommer att berätta... Kanske snart, kankse efter ul!
    Maten har varit lite dålig senaste veckorna pga. mycket oro kring blödningar, värk mm. Annars så ser nog maten ut som innan graviditetn!     

• Sagolina

Har också svampinfektion... Har svårt att sova på nätterna, för det kliar så:S
    Hade en svampinfektion precis innan jag plussade som jag behandlade bort med canesten, men så fick jag vid vul reda på att jag hade bakterier och de skulle behandlas bort med en kräm som kan leda till svampinfektion... Efter 1½dags behandling var svampinfektionen ett faktum... Hoppas på att den skall gå bort nu då bakteriekräm-kuren är över med hjälp av några dagar canesten, mycket yoghurt & citronvatten och minimum socker. Annars blir det att ta upp det med BM/läkare!

• Sagolina

Vad härligt med namnfunderingar!
    Kommer vänta tills vi varit på vul om 3-4veckor innan vi börjar fundera så mycket mera. Men efter det kommer jag go crazy med allt som handlar om babyn! Vill få köpa första babykläderna, berätta för alla, bolla namn, planera hur vi skall inreda vårt sovrum + babyrummet tills babyn kommer, fundera vilka möbler vi vill ha mm!

Är ännu såå rädd för mf/ma, trots att jag såg ett tickande hjärta för 9dagar sen! 

• Sagolina

Usch och blää... Nu bäddar jag ner mig i soffan och drar täcket över mig! Har igen en blödning... Trodde jag skulle få ta det lugnt och njuta nu, då det har gått över en vecka utan blödningar, men nej!
    Hoppas, hoppas, hoppas att det slutar nu genast och bara berodde på sköra slemhinnor eller något liknande! 

• Sagolina

i v9 ska fostret väl börja få näring och syre genom moderkakan, så därör är det ett kritiskt skede... Senast var det just i v9 som vårt foster hade dött, så är superorolig att något skall hända nu (borde gå in i v9 imorgon), speciellt med tanke på att jag började blöda nu igen på morgonen... Och det är en konstig stickande/värkande känsla i magen...

• Sagolina

Vi har inte berättat för någon... Kanske börjar bli dags, ifall något skulle hända...
    Märkte ingenting själv. Kändes precis som tidigare (kände egentligen inte av graviditeten, utan allt var som före), så det var först på första vul i v12 som läkarna konstaterade att hjärtat inte slog och fostret var så stort som det skulle ha varit i v9. Började först blöda då jag fick "abortpiller" som skulle få ut allting från livmodern.   

• Sagolina

Är i 7+6 nu, enligt vul förra veckan.
    Hoppas att det beror på att mensen skulle komma nu! Men det kommer nästan som vid mens nu, så börjar bli rejält orolig... Som tur värker det inte något speciellt, bara lite svagt molande, så får hoppas blödningen snart slutar.
    Det här är 6e blödningen på tre veckor, så tar ganska mycket på krafterna... 

• Sagolina
    Baby Lei skrev 2012-11-03 12:49:35 följande:

Men usch vad jobbigt! Förlåt för mitt inlägg ovan, jag hade inte läst om din blödning när jag skrev det och vill absolut inte spä på din oro. Det finns massor med anledningar till att man får en blödning. Många har en lågt sittande moderkaka, vilket kan ge stora blödningar utan att det är någon fara för bebisen. Med tiden när livmodern utvidgar sig mer brukar moderkakan följa med upp och blödningarna avtar. Livmodertappen kan vara lite extra känslig också och blöda, typ som näsblod, jobbigt men inte alls farligt. Hoppas att det stannar av för dig så att du slipper oroa dig! Jag förstår verkligen att du blir livrädd! Jag har en vän som blödde kraftigt och med klumpar utan att det blev missfall för det. Kan du inte åka in till gynakuten och göra ett ultraljud? Bra att du inte har ont i alla fall, det är ett positivt tecken! Kram!
    Har varit på två ultraljud redan... Första var jag i v5, så då syntes bara gulsäcken, vid andra var jag i v 6+4, så då kunde vi se ett tickande hjärta. Tror inte jag kommer att få gå på flera ul, eftersom jag "bara" blöder och inte har värkar...  Kommer få tid för ett rutinultra om 3-4veckor, så senast då får vi ju veta om vi klarat oss längre denna gång!
    Vid senase ultrat sa läkaren också att det finns de som blöder till och från nästan hela graviditeten och ändå föder friska barn (min sambo är ett sånt barn!).
    Nu verkar blödningen ha lugnat sig i alla fall och fortfarande inget mera värkande än normala växtvärken, så kanske jag kan starta min dag nu! Har bara legat på soffan och sett på Raising Hope hela dagen hittills, så både jag och lill*n skulle säkert må bra av lite frisk luft snart:) 
  • Sagolina

Har haft en konstig värk i högra sidan nu under morgonen..,. Det drar liksom från området kring äggstocken och ner längs insidan av benet:S Också i nedre delen av ryggen har jag känt av värkandet.. Ni som har foglossningar, hur känns det för er? Funderar om det kan vara det som jag känner av redan??
    Ska i eftermiddag sitta i bilen i två timmar, sen se en två timmars teater, äta middag och så två timmars bilresa hem igen... Tror inte det kommer göra bättre åt mitt värkande precis! 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~