Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Oj va det skrivs mycket nu! :) Tur att jag kan kolla av mobilen då och då under dagarna.

Idag har vi varit och tagit fvp:et. Allt gick bra och vi hade en jättebra läkare som inte trodde att det skulle vara nåt kromosomfel. Näsan såg fin ut också. :) Kommer mest troligt att bli flyttad bakåt några dagar på Rul nästa vecka, hoppas bara det inte blir så många. Moderkakan låg i bakvägg och det är väl bästa placeringen för att få känna tidiga sparkar om jag inte minns fel?

Imorgon ska vi på en liten shoppingtur så då ska jag spana efter reafynd ;)

Va roligt att fler och fler börjar känna sparkar! Väntar på att mina ska kännas på utsidan också.

• Solrosen82

Em77: Ja nu kan jag pusta ut lite. :) Läkaren sa till oss att de skickar ett brev om allt var bra. Är nåt fel så ringer de oss. Och vad jag förstod så ringer de snabbare än om man får brevet. Ville ni veta könet? Jobbigt med sammandragningar, får de det mest när du är igång?

• Solrosen82
    agtiwi skrev 2013-01-03 07:39:51 följande:
    Kommer vara i v 19 (18+6) vid rul. Vi vill gärna veta könet. Beroende på hur mycket de kan se vid rul så kommer vi ev boka tid för 3D ul på privatklinik senare i graviditeten. Vi har inte köpt en enda pryl ännu, vågar inte innan rul. Eftersom vi inte skulle ha fler barn har vi sedan länge hunnit göra oss av med alla saker, så blir att börja om från början!!!

Här har vi också gjort oss av med mycket grejer. Maken lovade att vi skaffar nya om det behövdes :) Som tur e så kan vi låna lite också. Hur många barn har ni nu?
  • Solrosen82

Em77: Grattis till det positiva beskedet och en tredje tös! :)

Baby Lei: Visst var det din kille som byggde Meccano? Kan du inte ta en bild och lägga ut? ;)

• Solrosen82

Frågade förresten läkaren igår varför man inte får göra kub här. Hon berätta att det var så dyrt att skaffa tekniken och att de bara skulle upptäcka 2-3 barn per år med ds. Men tydligen så kommer man på några år kunna kolla om barnet är sjukt genom ett vanligt blodprov på mamman :) Låter ju nästan för bra för att vara sant ;)

• Solrosen82

Jag handlar knappt några kläder alls till dottern på Lindex sen hon drog strl 128 och större. De kläderna ser enbart ut att vara gjorda till tonåringar. Har handlat mkt på Åhléns istället. Dottern är en riktig klänning-tjej. Misstänker att hon ratar byxor för att alla e så tajta. Pop har ju också bra kläder men de e lite för dyra tycker jag.

Det kom ju dessutom fram att Lindex gör flickkläder mindre i strl än killarnas, helt sjukt!!

• Solrosen82

Meoow: Makens brorsa och hans fru klädde sin dotter i väldigt neutrala kläder från början. Men nu är hon så tjejig man kan bli, så jag håller med dig. Klä barnen i det ni själva tycker om och sen får de bestämma själva. :)

Babylei: Perfekt! ;)

• Solrosen82
    Båtmorsan skrev 2013-01-03 23:46:46 följande:
    Alexandra!

Jag går och mäter livmoderväggen regelbundet då den brast i v 34+ 5 med barn nr 3. Efter snitt med barn nr2

Dock är det lite för tidigt på RUL tror jag.. Min mäter dom när barnet blivit lite större och börjar fresta på livmoderväggen - och den har ju redan brustit en gång. Mäter gör jag på spec mvc först var 14e dag sedan tätare mellan - tror jag - v. 30 -35

Om barnet är lika stort som de andra plockar dom ut det med snitt dvs ca 3,7 kg + normalt med fostervatten. Senaste snittet var i v 36+0 och det gick fint! Då vägde gossen 3,8 kg

Hur stora barn får du om du går 40 veckor? 3,8 e ju stort för att födas i vecka 36+0...
    Sömntutan skrev 2013-01-03 23:55:43 följande:
    Wieee, kände precis något som måste ha varit en liten spark. Kändes tydligt och var alldeles för högt upp för att vara någon tarm. Åhhh blir varm i hela kroppen!

Härligt!! :)
  • Solrosen82

Jag tänkte skriva nåt på Facebook när vi fått svaret från fvp:et och varit på Rul som är på torsdag. Tror inte det blir UL bilden, mer nåt i stil med att barnen längtar så till juni då bebis kommer :)

Jag var jättesugen på mjölk, fil och ost tidigare, men sen jag började med kvinna-vitaminer så har det lagt sig. Hoppas slippa järntabletter då en tablett innehållet dagsbehovet av järn.

Förlossningen vill jag helst bli igångsatt. Gick 10 dagar över tiden sist och ut kom en pojke på 5410gr. Moderkakan släppte inte och jag var en hårsmån från att åka in på operation. Bm har redan pratat med spec mvc om att vi ska få prata med en läkare några veckor innan bf om en igångsättning. Jag har hört att det brukar vara svårt så de flesta är emot onaturliga förlossningar. Och jag är spyless på vårdpersonal som säger att jag e lång och klarar av stora barn!

• Solrosen82
    Mjj83l skrev 2013-01-05 23:01:51 följande:
    5,4 kg!!!

SHIT!!!!!

Ja det kan man lugnt säga! ;) dottern vägde 4,9 så jag räknar med ett stort barn även denna gång.

Alicantina: Det har hon ju rätt i. Får se vad proverna visar nästa gång. Syrran slapp järntabletter när hon var gravid och åt vitaminerna, men det e ju inte säkert att jag har lika tur...
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~