Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag fick ett meddelande från mannen för ett tag sen att svaret från fvp:et hade kommit och det var bra. :) Känns så skönt! Nu kan jag slappna av ;)

• Solrosen82
    ThereseJohansson skrev 2013-01-07 17:18:17 följande:
    Vi väntar en underbar liten pojke och blev flyttade från 3/6 till 31/5 :)

Grattis!! :) Va kul att bli flyttad åt det hållet, men du överger väl inte oss nu? ;)
  • Solrosen82

Jag tror mer på att gå på sin egen uträkning. :) Kul att du stannar kvar! Fast det e kanske inte så kul att byta till en tråd där man e sist... ;)

• Solrosen82
    tovediana skrev 2013-01-07 18:37:20 följande:
    jag e sist i den här tråden... :) BF 30 juni..

Men blir ju planerat snitt så det blir i mitten på juni istället :) 

Härligt att få bebis lite tidigare! :)
    Alicantina skrev 2013-01-07 18:48:02 följande:
    Min första tjej var beräknad 3/10 på rul och hon kom den 3:e;) Men antar att det inte är så vanligt.

Jag tror inte det är så vanligt att få på bf, sällan jag hör nån som får det. :)
  • Solrosen82
    Mjj83l skrev 2013-01-07 19:47:38 följande:
    Kan man äta "för mycket" ägg?!?!?

Fik höra det idag, jag äter mkt ägg i vanliga fall och har fortsatt med det.

Idag fick jag kommentaren -"hoppas du inte äter lika mkt ägg nu!"

Äter äggröra till frukost varje dag, och gärna en omgång till på em. Allt mellan 2-6 ägg om dan typ.

Jag läste i en Coop eller Ica tidning att kroppen anpassar sig efter hur mycket ägg du äter och att det inte är dåligt att äta mkt ägg. Åt själv 4-5 ägg varje dag innan jag blev gravid. Nu e jag inte lika sugen på det. Kokt ägg är ju utmärkt mellanmål! ;)
    Madelen21 skrev 2013-01-07 20:33:14 följande:
    här är en som börjar känna för att boa och fixa mm i hemmet...

när jag har väntat mina andra barn så har jag fått såna där ryck att ställa mig och städa sent på kvällar mm..

Undra hur d kommer sig att man blir extra noga lr va man ska säga med städning när man ä gravid?

Just nu har jag inte så stor ordning men d ska ändras på..

Man får ta lite i taget så blir det bra. Är så sugen på att köpa ny inredning.. åå :)

Ska kika runt lite på nätet.. fasen ja missa farmen ikväll oxå... trodde d va kl 20 men d va halv åtta :/ får kolla om d går å se på nätet istället då. 

Jag har börjat få sug att städa och rensa på udda ställen. ;) Sen ska vi snart renovera det sista rummet som vi inte har gjort nåt med sen vi flyttade hit. Ska bli vårt nya sovrum :)
  • Solrosen82
    Mjj83l skrev 2013-01-07 22:24:11 följande:
    Kokta ägg klara jag fortfarande inte, men äggröra med massa flingsalt är ren terapi

Min dotter föddes oxå på beräknad dag, och vägde exakt lika mkt som dom beräknade det till

Flingsalt måste jag testa i äggröra :)

Häftigt att de räknat så exakt!
  • Solrosen82

Båtmorsan: Hur stora har de andra barnen varit?

Härligt att höra alla som varit på UL nu och fått se de livliga krabaterna. Själv ska jag på Rul på torsdag, men vi såg ju bebisen förra veckan när vi gjorde fvp. Nu e jag mest nyfiken på vilket datum för bf vi får.

• Solrosen82

Vägde mig imorse och var 5 kg upp, så nu är mitt mål att stanna på den vikten några veckor genom att äta bra och träna :)

• Solrosen82

Em77: Ja det var skönt att provet var bra :) Jag sa till att vi inte ville veta kön så det stod inget om det i brevet ;)

Hjärtat3: Jag använde Otrivin när jag blev förkyld och jag tyckte det brände mer än vanligt, efter några dagars användning så blödde jag ur näsan. Ringde vc i fredags för jag hade så ont i bihålorna och då tipsade läkaren om Rhinocort Aqua. Köpte det receptfritt på Apoteket och igår kändes det nästan som att jag var helt bra, fri från huvudvärk också. Köpt Nasin och Nezeril också, mkt snällare mot näsan :)

• Solrosen82

Madelen21: Säkert hjälpte det inte för att du behövde pencillinet. Men det kanske inte passar till alla.

Sömntutan: 32mg är receptfritt :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~