Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

De kommer ju alldeles för nära inpå när de tar på magen! Ska de känna får de fråga först. Sen när bebis kommer så är det ju många som kommer fram och gullar osv utan att kolla så att det är ok. Tänk alla baciller de kommer med. Själv tar jag aldrig på en gravidmage om mamman inte ber mig göra det. Samma med bebisar, antingen frågar jag om jag får låna eller så väntar jag till mamman eller pappan frågar mig.

• Solrosen82

Sömntutan: försök prata med han och säg hur du känner. Han kanske tror att det inte spelar nån roll när ni redan har flera barn.

• Solrosen82

To To: Det är så himla sorgligt att läsa om din ena tvilling. Har hänt en liknande sak för en kompis till mig och det fick mig att fundera mycket mer på missfall, innan det så fanns det knappt i min värld. Håller tummar och tår för dig!

• Solrosen82

Igår städade jag bort julen i flera timmar. Efter det hade jag riktigt ont i rygg och höfter. Har haft foglossning med de andra barnen, inte så allvarlig som tur e. Var på zumba idag och det gick bra, skönt att vicka på höfterna. ;)

• Solrosen82

Acanta: Grattis till två gossar! De kommer nog ha mkt glädje av varandra :)

Ung mamma: Grattis till tösen i magen! :)

• Solrosen82
    Yessical skrev 2013-01-15 20:40:08 följande:
    Vi har ju trott att de var en liten kille i magen, men kunde inte hålla mig idag på RUL och fick reda på att det var en liten tjej. Framflyttad 4 dagar så bf är beräknad den 16 juni nu
    Grattis!! :) Har ni barn sen tidigare?

Var in på HM och klickade hem två par mammabyxor. Kunde inte hålla mig från att klicka hem lite bebiskläder också. Hade 10% rabatt, så det e ju lika bra att passa på, eller hur?? ;)
  • Solrosen82

Grattis till alla lyckade UL!! Nu har snart alla i tråden varit på sitt. :)

Ser att det finns många olika varianter på hur man tar ut föräldrapenningen. :) Själv har jag testat både att ha barnen hemma länge och sätta dem på dagis tidigt.

Med detta barn är tanken att jag ska börja jobba igen sept -14. Helst hade jag velat pussla med maken och dela på ledigheten efter att jag slutat amma, men det fungerade inte med mitt jobb.

Jag respekterar alla för hur de väljer att ta ut sin ledighet. Huvudsaken är att det känns bra för en själv. Själv har jag mest ångest och dåligt samvete för att jag hade dottern hemma så länge så att jag inte kunde tillfredsställa hennes behov. Hon hade dessutom en jobbig inskolning som tog lång tid. Fortfarande kan hon ha jobbigt att säga hejdå när jag lämnar henne på 6-års. Inte så att hon gråter, men hon springer inte iväg efter att jag kramar henne som min son gör. Det kan självklart bero på andra saker än den sena inskolningen.

Jag som person trivs mycket bättre med att varva hemmaliv med jobb och hinna med mig själv också. Jag beundrar de mammor som känner att de skulle kunna vara hemma med sina barn hur länge som helst och bara njuter av det. Men alla är vi olika. :) Sen har ju ekonomin också en stor betydelse för många.

• Solrosen82

Grattis till lyckade ultraljud! Klantigt av Bm att nästan försäga sig Mytol ;)

Jag e också sugen på surt, men när jag ska äta citron så drar munnen bara ihop sig, så det blir citronvatten istället. :)

Alexandra: förstår dig ang dottern och magen. Vår dotter ska känna och hålla på med magen när hon vill "visa upp den" ;) Blir lite irriterande till slut.

• Solrosen82

Med första barnet var vi ganska sena att handla saker till bebis. Med andra så hade vi det mesta redan och nu med trean så handlade jag första plaggen i vecka 10. ;)

Vi har flyttat barnen till egna rum ganska tidigt. Dottern var runt året och sonen 7-8 mån. Största fördelen tycker jag är att man inte stör varandra. Sonen sover allra bäst själv och kommer sällan över till oss. Sen är det ju en fördel om man vill ha sex utan att riskera att någon tittar på ;)

Idag tänkte jag åka med barnen till slalombacken. Nollgradigt och sol ute så det är riktigt toppenväder! :)

• Solrosen82

Roligt att höra att det är fler som flyttar barnen ganska tidigt till eget rum. Vi kommer att renovera upp ett rum snart och göra det till vårt sovrum. Då kommer vi sova i ena delen av huset och barnen i andra. Så vi flyttar ut bebisen i eget rum när den inte äter på nätterna. :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~