Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

AlexandraViberg skrev 2012-12-27 00:17:58 följande:
    Det blev det såklart inte..

v.3: 5 ? 50

v.4: 4 ? 426

v.5: 5 19 ? 7 340

v.6: 1 080 ? 56 500

v.7-8: 7 650 ? 229 000

v.9-12: 25 700 ? 288 000

v.13-16: 13 300 ? 254 000

v.17-24: 4 060 ? 165 400

v.25 ? 40: 3 640 ? 117 000

Siffrorna efter veckorna är hcg mängden från lägsta möjliga hcg till högsta, men som du ser så når det sin topp någonstans mellan 9-12 och börjar sen minska.

v.17-24 är det längre än i v.7-8 (då min VÄRSTA illamående och huvudvärk började)

Coolt att få se hormon mängden på det där sättet! :) angående huvudvärken så kan min bero på bihålorna. Har haft migrän då jag misskött mig med maten nån gång och det jag haft senaste tiden har inte varit det iaf. Kan ju vara hormoner också. Skönt att din huvudvärk gett sig :)
  • Solrosen82

Em77: Skönt att fvp gick bra :) Vi ska göra det på onsdag. Har du vilat hela dagen?

Idag tycker jag att jag har känt bebisen väldigt mkt, så himla mysigt!

Va roligt att köpa barnvagn. Jag måste börja hålla utkik på blocket. Blir begagnad denna gång, mannen grymtar nog mkt över det. Men han lovade att vi skulle köpa en ny vagn om vi fick ett till barn när vi sålde vagnen vi hade. ;)

• Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2012-12-27 21:55:22 följande:
    Solrosen: Blir begagnad för oss också! Eftersom dottern inte gillade vagnen alls så vill vi inte lägga ner flera, flera tusen på en ny vagn..

Finns massor av fina begagnade vagnar. :) Vi köpte ny till första barnet så jag har gjort det en gång och det räcker. Kom på att vi kunde köpa en jättebillig vagn också som vi kan ta ut till sommarstugan. Då slipper vi ta med vagnen i båten varje gång vi ska dit. :)
    em77 skrev 2012-12-27 22:19:13 följande:
    Jag gjorde testet kl.14 å sen vilat hela dagen. Läkaren rekommenderade mig att vila idag å även ha en lugn dag imorgon utan tunga lyft å större ansträngningar. Lycka till på ons solrosen82!! Riktigt kul med ultraljudet som utförs noggrant och sticket gjorde inte ont bara som ett vanligt blodprov.

Det låter ju jättebra! Roligt att få se lite mer av bebisen. Är som tur var ledig hela nästa vecka så det finns utrymme till att vila ;)
  • Solrosen82

Åka bil är ingen höjdare att göra när man e gravid. Tur att du inte är längre gången 2003ettlyckoår :)

• Solrosen82

Alexandra: Lät ju rätt häftigt med en grön med vita prickar :)

Sömntutan: Här funkar det inte heller med små hjul, så de vagnar jag gärna skulle ha går bort. Iofs får jag så stora barn att det är bäst med en rejälare vagn. :)

• Solrosen82

Em77: Sådär resonerade vi också så därför ville vi göra fvp. Vi har inte energi så att det räcker till de två barn vi har nu om vi får ett väldigt sjukt barn. Ingen vi känner har barn med ds, däremot andra sjukdomar. Här erbjuds inte kub och nupp, finns bara fvp. Men många låter helt frågande när vi säger att vi ska göra fvp, de tycker att jag är så ung.

• Solrosen82

Kickilina: När vi fick andra barnet så var jag väldigt sugen på en Phil och teds. Fick tips här på FL att de var mkt billigare i England, hon hade beställt därifrån.

• Solrosen82

Har dragit på mig en förkylning så jag nyser titt som tätt och jag tycker också att det är jobbigare än vanligt. Det värsta är att jag är så täppt i näsan. Börjar förstå varför otrivin dåligt när man e gravid så idag måste det handlas nezeril. ;)

Form på magen tror jag mer beror på vilket kroppstyp man har, hur vältränad man e och hur många barn man fött tidigare. De flesta har tyckt att jag haft pojkmage med både dottern och sonen. Jag har känt på mig vad det var med båda två och har haft rätt. Denna gång känns det som en tjej, ska bli spännande att se om jag har rätt. :)

• Solrosen82

Mysmamman: åh va segt att vara förkyld så länge! Ska värma lite ingefärsdryck och hälla mig i hopp om att bli lite piggare.

Jag gillar kläder som funkar till båda könen. Handlade mkt från villervalla när barnen var mindre. Då kunde sonen ärva av dottern. Nu är de så bestämda med vad de ska ha på sig att det inte duger med vad som helst. ;)

• Solrosen82
    Kickilina skrev 2013-01-01 00:58:22 följande:
    Åh!! Firade 2013 (med fyrverkerier utanför fönstren) med att doktorn och jag tittade på min lille bebis med ultraljud. Det är en liten gosse!!!!!!!!!!! ( i alla fall till 90 %)

Grattis!! :) Vilket trevligt nyårsfirande ;)

Gott nytt år till er alla!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~