Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Kickilina skrev 2013-01-19 19:00:36 följande:
    Åh!! Var med om en helt magisk förlossning inatt. Vill föda barn nu!!!!!! (fast, det är klart, han får växa till sig lite först...)

Tänk vilken cool grej vi alla har framför oss om inte alltför länge! Grymt!

Det måste vara världens bästa jobb! :)
  • Solrosen82
    CamillaLukasLudwigMagnus skrev 2013-01-20 14:45:38 följande:
    Följer gärna med här, vi väntar syskon till två pojkar som är födda 04 & 07, bebis beräknad till midsommar!

Välkommen! Jag väntar syskon till tjej född 06 och kille född 07. Ser dina pojkar fram emot att få ett syskon?
  • Solrosen82
    CamillaLukasLudwigMagnus skrev 2013-01-20 19:28:36 följande:
    Jo nu ser dom fram emot det, först sa dom hoppas det är en hundvalp eller sköldpadda men nu går det bra med lillasyster, eller lillebror tur det för något annat hade jag inte kunnat åstadkomma . Vad säger era barn?

Roligt att höra barns funderingar ibland ;) Våra barn är jätteglada, märks speciellt på dottern. Hon har tjatat länge om ett syskon och när vi berättade så trodde de att vi skojade. :)
  • Solrosen82
    mmikaela skrev 2013-01-20 20:19:09 följande:
    Hej!!  Jag tänkte hoppa in här i tråden  (på tiden)  Väntar en liten lillebror till Louisa född -11 som är beräknad till 12 juni :)

Välkommen! :)
  • Solrosen82

Att föda barn är bland det häftigaste som finns och för mig är mardrömmen att måsta snittas. Tror t.o.m att jag skulle testa att föda i säte än att snittas. Med sonen var jag nära att rullas till operation för att moderkakan inte ville släppa. Och det vill jag heller inte vara med om. Så förhoppningsvis så blir jag igångsatt denna gång så att bebis inte blir lika stor och livmodern lika uttänjd. Jag vill mysa med bebis och inte ligga på operation. :)

• Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2013-01-20 20:52:16 följande:
    Synd att många landsting inte tillåter sätesförlossningar då ;P

Min mamma kom i säte! Vägde 2985 och 49 lång. Min dotter låg i sätes- och fotbjudning och snittades ut då hon var redigt fastkilad. Vägde 2980 och var 49 lång! Lite lustigt :P

Vet inte hur det e med sätesförlossningar i mitt landsting. Har aldrig varit aktuellt för mig iaf. Men en kompis har fått göra snitt med båda barnen för att de legat i säte. Komiskt med din mamma och dotter, är de lika varandra nu också? ;) Min dotter var nästan samma storlek som min man 4910 och 55 lång, mannen 4950 och 55 lång. Minns att vi skojade om att våran bebis kunde bli så stor som maken men jag trodde inte att det skulle bli så. ;)
  • Solrosen82
    Caliphora skrev 2013-01-20 21:14:49 följande:
    Moderkakan släppte inte för mig heller - synd att mitt sjukhus här i England tycker att operation är för dyrt och läkaren rev ut den istället. Hej, Livmodersinfektion!

En av tjejerna som hade samma BF med min första fick snitt när hennes pojke bestämde sig för att sparka igenom livmodertappen vid 34 veckor. 

Ibland har man inget val, liksom. 

De rev ut den på mig också, ingen trevlig upplevelse. Fick åka tillbaka några dagar senare för att de inte fått ut allt. Klarade mig från skrapning iaf. Nä det e klart, ibland har man inget val och då är ju huvudsaken att bebis och mamman mår bra. :)

Var det du som skulle flytta tillbaka till Sverige?
  • Solrosen82
    Valborgs skrev 2013-01-20 21:04:15 följande:
    Imorgon är det äntligen dags för RUL! Håll tummarna för att allt är ok nu :)

Härligt! Då håller vi tummarna för dig :)
  • Solrosen82

Här håller mannen på att fundera på om vi ska köpa en bil han hittat i Malmö. Vi måste köpa större till bebis kommer då den vi har e så liten i baksätet. Känns lite drygt att åka 160 mil bort för att hämta en bil bara... ;) Jag tyckte att han kunde ta hem en vagn på samma sväng också :)

• Solrosen82
    ElenaP skrev 2013-01-20 22:44:09 följande:
    Ul i morgon och jag är så sjukt nyfiken på vem det är därinne :) Men karln vill inte veta könet... Så Vi får se vem som vinner :) Är ju mitt 4 barn och hans 1 så han sa vi kunde ta reda på kön när det va hans 4 bio barn. Aldrig, så kul ska vi inte ha det :)

Spännande! Du får hålla utkik ;) Ovanligt att mannen inte vill veta kön, brukar vara tvärtom.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~