Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Madelen21: Ja det är dom här också, ska mycket till för att man ska få komma dit för bihålorna.

• Solrosen82

Här e en till som har Juni på namnlistan, fast med e på slutet, Junie :) Sen har vi Elise och Julie, pojknamn Charlie och Aaron. Maken kommer aldrig med några förslag, han säger bara vad han tycker om mina. :) Våra barn heter Meja och Zack, så det ska passa ihop med de namnen och vara ganska kort.

• Solrosen82

Jag gillar också när brösten växt och blivit fastare. Har gått från liten C till D. Och sexlusten har ökat ;) Skönt att slippa skydda sig :)

• Solrosen82
    Hjärtat3 skrev 2013-01-09 23:21:49 följande:
    Jag blev lite nyfiken på ditt inlägg här...

Förutom då att sexlusten ökat (lyckost) men skönt att slippa skydda sig...? 

Blev du gravid trots skydd eller va hände?

Ifrågasätter inte på nåt sätt, men man blir lite nyfiken när man träffar på så himla många som verkligen kämpat och inte skyddat sig på flera år.  

Vi hade enorm tur så jag blev gravid på första försöket. Vart lite chockad i början för med de andra barnen fick vi försöka några ggr, så jag var inställd på det. Innan skyddade vi oss.. :)
  • Solrosen82

Grattis till alla ni som varit på Rul idag! Vi var verkligen många :) Vi fick en jättebra barnmorska som förklarade massor, zoomade in och tog fina bilder. Blev flyttad några dagar så jag är nu i v.18+1 och bf är 11 juni. Moderkakan låg så långt ner att det blir nytt UL i v.32. Inte mig emot ;) Kön har vi inte tagit reda på, vill ha överraskningen på förlossningen. :)

• Solrosen82

Jag e 30, maken snart 40. Det blir vårat 3:e barn. Har en dotter på snart 7 och en son som e 5.

Idag har barnen varit med svärmor i några timmar och då hade de varit och handlat bebiskläder. :) Dottern är så lycklig över den här bebisen och pratar knappt om annat. Vi var ju lite i valet och kvalet om vi skulle skaffa fler barn, speciellt maken. Men nu när vi ser hur glada barnen är så känns det som rätt beslut :)

• Solrosen82

Beställde förresten kläder från Blingo gör några dagar sen. De har jättebra rea, så jag passade på. Beställde kläder i 74/80 och 86/92. Våra barn har haft strl 74 när de varit 3 mån. Så det blir bra till hösten och vintern :)

• Solrosen82
    Nina76 skrev 2013-01-11 22:29:05 följande:
    Hej tjejer!

Jag har följt er tråd ett tag, men inte skrivit något. Vet egentligen inte riktigt varför inte, men jag antar att jag inte riktigt vågar tro att jag är gravid än... Trots att vi har gjort 2 ul och sett hjärtat slå.... Man är väl konstig antar jag.  

Men det verkar som om jag i alla fall är äldst här inne. Jag blir 37 år om knappa två veckor, på samma dag som vi ska på vårt RUL. Mannen min blir lika gammal två veckor senare. Vi har tillsammans en dotter som hinner bli 5 en månad innan bebisen är beräknad, vilket är den 27 juni. Båda barnen är IVF-barn. Vi försökte få barn i många år innan vi fick hjälp och fick vår dotter efter första IVF-försöket. Sen började vi försöka med syskon för 3 år sedan, men denna gången tog det sin tid och inte förrän 5:e försöket plussade jag i oktober.   Vi berättade för dottern efter UL i v. 13 och ingen hade kunnat bli lyckligare, vilket gjorde det värt all möda. 

Nu är det äntligen helg och jag ska njuuuuuta! Hoppas ni alla också kan göra det.  

Välkommen och stort grattis till bebis i magen!! :)
  • Solrosen82
    Sömntutan skrev 2013-01-12 21:41:55 följande:
    Vet inte om det är det som gör att det inte känns verkligt än, alltså att min man inte är speciellt "intresserad". Jag tror han har ännu svårare att ta till sig det hela då det är jag som bär på bebis. Han är inte den som visar känslor i första taget, vilket ibland kan vara en aning frustrerande. Inte att han inte bryr sig, så är det absolut inte. Han är världens snällaste och den mest omtänksamma man kan tänka sig. Åh det är så svårt att förklara.

Sen var det ju jag som mest ville ha nummer tre också. Detta gör att jag känner att jag inte vill prata så mycket om det, vilket kanske också gör att det blir mer overkligt. Vi har inte diskuterat några namn, inte köpt några kläder, ja inte pratat så mycket om det alls. Låter som vi har ett skitförhållande, men så är det inte. Bara detta som känns lite jobbigt. Ska nog ta det med honom.

Karlar fattar ju inte till 100% förrän barnet kommer ut. Min man var heller inte så sugen på trean och jag funderar då och då på om han känner sig tvingad. Nu är ju barnen så glada över det att han blir mer positiv. Men han är inte lika engagerad som med första barnet. Antar att det minskar ju fler barn man får. Jag tycker att du ska prata namn, kläder m.m. med han så han får en anledning att tänka på att det kommer en bebis på 5 mån. :)

Angående feber och barn. Dottern får alltid spy när hon får hög feber. När hon var mindre trodde vi alltid att hon fått magsjuka, men sen lärde vi oss att det var feberns fel. Vi ger Ipren då barnen är väldigt påverkade av febern och dottern får lite tidigare för att hon inte ska spy. Hjälper inte Ipren så ger vi panodil också.

Känner sparkar flera ggr per dag och ibland känns de utanpå magen. På UL låg bebis med fötterna neråt och det stämmer bra med sparkarna för de känns oftast långt ner i magen. :)
  • Solrosen82

Sömntutan: Det skulle ju vara hemskt om de inte ville ha barn egentligen. Men så tror jag inte att det är. Det handlar nog mycket om att vänja sig vid tanken om man varit inställd på att inte skaffa fler.

Amye: Roligt att han gillar bebisar så mkt. :)

Madelen: skönt att febern börjar ge sig :)

Här e en till som hatar när folk klappar på magen. Jag fattar inte varför de tror att det är ok?? När jag väntade sonen var jag nästan otrevlig vid nåt tillfälle för att jag var så less.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~