Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Therese: det är nog rätt smart att köpa olika storlekar. Syrran var inställd på att få ett lite större barn så hon köpte inget i 50. Men hennes pojke var liten och hon använde 50 ganska länge. Själv köper jag bara 62, men då får jag ju väldigt stora barn.

• Solrosen82
    ElenaP skrev 2013-01-20 23:14:21 följande:
    Ja brukar få som jag vill, lite fult sagt :) Får väl se hur morgondagen går... Fler än jag som det knappt syns på? Känner mig enbart lönnfet och har gått ner 3 kilo. Har inte synts dom andra ggr heller men det vore ju kul om det kunde gör det. Är i v 18+2 i morgon.

Maken ville veta kön, men inte jag. Så han får snällt vänta ;)
    AlexandraViberg skrev 2013-01-21 01:16:09 följande:
    Solrosen: inte på rak arm men på många bilder är hon väldigt lik! :P

Men till sättet är de mer lika!

Här är det iallafall inget snack om sätesförlossningar, var vändning och om det misslyckas snitt för mig men hon var så fastkilad med rumpa och fötter så de bedömde innan att vändning hade liten procentuell chans att lyckas och det kan ju framkalla förlossning

Mormors flicka? ;) Ok, nä då är det inte värt att föda vanligt. Bebis ska ju må bra också.
    Caliphora skrev 2013-01-21 02:06:49 följande:
    Jepp, flyttar i slutet av februari! Tar tåget, eftersom jag inte vågar chansa med flyget - de kan ju säga att de inte vill flyga med en ombord fastän man inte är 28+ veckor!

Så, 25 timmar med en ettåring på ett tåg, hurra! 

Jag är inte avis på din resa ;)
    ThereseJohansson skrev 2013-01-21 04:01:16 följande:
    Solrosen: 160mil till Malmö...då bor ni högt upp i landet?? Jag och min man flyttade ca 150mil och hamnade i Skåne..bodde i Luleå innan :)

Vi bor i Kalix :) Är du uppväxt i Luleå?

Jag kan också ha väldigt hetsigt humör, men PMS tycker jag är värre för mig. Funderade på om d-vitamin kan påverka nåt nu under vintern, vad tror ni?
  • Solrosen82
    Etangen skrev 2013-01-21 12:45:35 följande:
    Undrar om någon vart med om att det känns som kroppen ger upp, att den blir så tung att man inte orkar hålla upp huvud och armar och att benen inte orkar hålla en ståendes. Så höll det på för mig igår i ca 1h sedan blev jag jätte illamående. Tacksam för alla svar

Känner du något speciellt med hjärtat samtidigt?
    ThereseJohansson skrev 2013-01-21 12:58:16 följande:
    Solrosen: uppväxt i Piteå men pluggade på LTU i Luleå och jobbade där men sen fick vi bättre jobb och flyttade...

Ok :) Trivs ni bra?

Alexandra: Va obehagligt att snittet kan spricka upp. Har aldrig tänkt på det tidigare innan jag läste om det här i tråden.
  • Solrosen82
    KarinF skrev 2013-01-21 17:08:21 följande:
    Ett lyckat RUL för oss också idag! Allt såg bra ut med tvillingarna. En tjej och en kille!

Grattis! Va roligt med en av varje :)
  • Solrosen82

Toto: Skönt att höra att det är lite bättre. :) Är du sängliggandes nu?

Zora: Se det från den positiva sidan, du får gå över tiden "kortare" om du går över tiden. ;)

Therese: Måste vara skönt att slippa den långa vintern. Nackdelen är att ha långt avstånd till släkten.

• Solrosen82

Ja det beror ju på om man räknar från bf 23 eller 1:a. De sätter väl inte igång förrän tidigast 2 veckor efter bf? Har du då bf 23 men själv räknar med bf 1/6 så behöver du inte gå över många dagar innan de sätter igång :)

• Solrosen82

Toto: Ok, jag skulle nog inte våga röra mig mkt jag heller.

Mjj: Grattis till gossen! Roligt med bilder där det syns att det är en pojke också ;)

Etangen: Ok.. Fick förmaksflimmer en gång och då kändes kroppen som bly, speciellt benen. Men hjärtat slog väldigt konstigt så hade det varit det så hade du nog känt det. ;)

Hannathu: Tack för tipset!! :)

• Solrosen82

Jag är helt inne på att köpa en Teutonia Spirit S3. Min syster har en sån och hon köpte den av en kompis till oss som haft den innan. Båda har varit helnöjda med den. Minus är att den går dåligt i snö, oplogat alltså. Hur ofta går man ut och går en promenad i nysnö innan de plogat? Jag gör det iaf inte ;) Hittade en på Blocket, 09:a ;), med nästan alla tillbehör för 2500. Tycker jag e ett bra pris.

• Solrosen82
    elinile skrev 2013-01-23 07:20:55 följande:
    Har läst det mesta ni skrivit men inte skrivit något själv på länge...

Veckorna tuffar på, i morgon går jag in i v 22. Bebisen knuffas o sparkas till o från hela dagarna och jag fortsätter fundera på om jag ska kolla vad det är eller inte...

Har börjat kika lite på skötväska. Någon som har några bra tips? Är egentligen inne på att köpa mig själv en helt vanlig, snygg lite större handväska i skinn som även får agera skötväska sedan, men inte hittat någon som känns bra än. Var inne på Babyproffsen en sväng igår och fick då syn på en skötväska av märket Lässig, som var jättefin! Men tror den kostade 1200:-. Känns lite väl saftigt för en skötväska. Kan dock tänka mig att lägga runt 1000-1500:- om jag hittar en snygg skinnväska, för det är ju något jag kan använda senare också.

Jag är inne på samma idé som dig. Känns så onödigt med en skötväska, speciellt då jag alltid har med min handväska. :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~