Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Tragiskt att läsa om mammor som röker ihjäl sina bebisar. Vet en på jobbet som rökte under sina första grav. Tycker det är så grymt själviskt och omoget!

Jag har varit mer sugen på pizza sen jag blev gravid, och varma mackor

• Solrosen82
    Baby Lei skrev 2012-11-21 22:38:40 följande:
    Hur känns rörelserna? Är det superlångt ner?

Ja det är i mitten långt ner och känns inte som att det är tarmarna... Känner du nåt?
  • Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2012-11-21 22:53:47 följande:
    Mm pizza med kebabsås!

Nä nu måste vi sluta och prata om detta innan jag måste beställa! :P

Vi hörde om en kille som hade kört 10 mil enkel väg till ett nattöppet Statoil för att köpa korv med mos till sin gravida tjej. Hon ville ha mos från grillen
  • Solrosen82

Här har mannen också fått gå nån runda till Ica och risken är att han också går upp i vikt

• Solrosen82

Grattis till er som varit på UL idag och sett bebis! Längtar också till vi ska på UL, blir det man gör innan fvp.

• Solrosen82
    regnskogen skrev 2012-11-26 21:11:32 följande:
    glömde nämna att jag blivit framåt flyttad en vecka, jag är alltså inte i v 10+5, utan 11+5! Så nu ser vi fram emot två extra dagar, sen har missfallsrisken minskat med 90%! :D Så mitt nya BF datum är 11 juni :) 

Skönt att allt var bra och vilket bonus att bli framflyttad en hel vecka!
  • Solrosen82
    Kickilina skrev 2012-11-28 07:49:33 följande:
    Tjoho, jobbade i natt så kollegan och jag snodde med oss ultraljudsapparaten in på ett förlossningsrum och nu har även jag sett min bebis. Alltså, det var kärlek vid första ögonkastet. Full fart på lillen! LOOOVE!!!

Vilken lyx att kunna kolla sånt på jobbet :) Förstår att det var kärlek!
  • Solrosen82

Baby Lei: Vilken underbar bild på liten!

Sist jag kollade så hade jag gått upp 2 kg, var nog i vecka 11 då, vecka 13 nu. Orkar inte träna så mycket som jag vill och så är jag mest sugen på mat som inte är så nyttig. Men jag får ta igen det när tröttheten ger med sig. Vi har ju stor fördel att sista tiden är under våren då man blir piggare. Kanske orkar vi hålla igång till slutet då? ;)

Jag har pratat med barnmorskan om att jag har som mål att inte gå upp så mycket i vikt och äta nyttigt. Mina barn var så stora när de föddes att jag vill försöka med allt så att detta barn inte blir lika stort eller större.

• Solrosen82
    mytol skrev 2012-11-28 21:55:45 följande:
    Oki, min bm sa till mig på inskrivningen att kom ihåg nu att du inte ska ha kissat några timmar. innan ultraljudet för att livmodern lyfts upp etc. Eftersom jag inte heller kommer dricka ngt nu på många timmar så kommer den ju inte fyllas upp mkt heller om ja kissar vid sex. Kanske får sätta klockan å kissa tidigare....

Jag ska göra glukosbelastningen nästa vecka och jag får dricka vatten. Har de andra regler där du bor?
  • Solrosen82
    mytol skrev 2012-11-28 22:14:48 följande:
    Hmm, ingen fast föda eller dryck 10 timmar innan står det på pappret. Vatten räknas häl som dryck? Nu blev jag osäker...

Bm sa åt mig att nu får man iaf dricka vatten innan. Jag behöver ju inte tokdricka, men ett glas vatten när jag vaknar tänker jag dricka :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~