Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Stackars er som får må så dåligt. Jag har aldrig mått så dåligt att jag fått spy annat än av tandborsten. Nu har illamåendet nästan gett med sig och jag känner mig mycket piggare. Går in i vecka 15 på söndag så det är väl därför... ;) Imorgon ska vi och bo på hotell, relax och trerätters med makens jobb. Roligt med den typen av aktiviteter, men nu längtar jag till att inte ha så fullt upp. Tur att jag tog ledigt mellan nyår och trettonhelgen :)

• Solrosen82
    SunnaLiv skrev 2012-12-08 10:23:36 följande:
    Ja får säkert göra glykosbelastningen snart för o se om min grav diabetes kommit igen denna grav. + ja har stora problem med mitt järn,kan inte äta tabletterna man får för mår extremt dåligt av dem....får knapra spenat istället o hoppas järnet gått upp till inskrivningen den 17/12.... OCH som posten på brevlådan så har ja nog fått migrän :(.... Inget ja hade förra graviditeten.Hoppas de lättar snart:*

Märkte du nåt förra gången du fick gravdiabetes?

Jag fick tips av syrran att äta vitaminer som är speciellt anpassade till kvinnor. Hon åt det när hon var gravid och slapp ta extra järntabletter. :)
  • Solrosen82

Sunnaliv: Ok, tråkigt att drabbas av det när du åt bra. Fast det kan väl hända alla... Jag har fått så stora barn att jag måste göra glukosbelastningen för det. Men det har alltid varit bra socker.

• Solrosen82
    SunnaLiv skrev 2012-12-08 16:21:21 följande:
    Ja men verkligen!men så brukar de väll vara ;) man äter bra o sköter sig o ändå åkte man på det ;) det enda ja hade ändrat i kosten den gången va att ja börjat äta fisk o drack mjölk,va vegetarian i 8 år innan o hobby vegan som ja kallat det ;) dock låg min knodd jätte bra ti i både vikt o längd 3.4 kg o 48 cm lång.

Har ni diabetes i släkten? Jag var inte speciellt noga med maten och gick upp ca 20kg med båda barnen. Första vägde 4,9 och andra 5,4kg. Så denna gång ska jag vara noga med maten och träna så länge jag orkar. Kanske blir denna bebis lite mindre då...
  • Solrosen82
    SunnaLiv skrev 2012-12-08 17:19:27 följande:
    nä ingen diabetes i släkten och vägde inte mycket när ja blev gravid 58kg och gick upp nästan 12 kg så tyckte inte det va sådär jätte mycket.

Oron finns ju alltid att bebbarna blir stora vid diabetes,men ja hade tur.

Födde du vaginalt me dina? 

Ja det är väl det som är risken, att de blir stora... Är inte så påläst. ;) Jag födde vaginalt med båda och gick över tiden med båda. Med andra barnet, sonen som var störst, så släppte inte moderkakan för att livmodern varit så uttöjd. Så nu ska vi få prata igångsättning några veckor innan bf. Fast det e väl inte nån garanti för att jag blir igångsatt.
    Caroliin skrev 2012-12-09 12:00:36 följande:
    Mm. :/ Men sammandragningar ska inte göra ont, obehagligt är det.. Får se hur det är idag med sammandragningarna, får ringa min bm annars för ont vet jag att det inte ska göra.

Prata med din Bm imorgon, tycker inte att det ska göra ont vid sammandragningarna.
  • Solrosen82

Vi har också Rul den 10/1. Kommer inte att ta reda på kön :) Imorgon har vi UL inför fvp som förhoppningsvis blir nästa vecka. Känns spännande att se vad det är för en krabat där inne. Hoppas vi får med några foton att visa till barnen. Dottern som är 6 pratar konstant om bebisen i magen ;)

• Solrosen82
    Baby Lei skrev 2012-12-12 09:32:22 följande:
    Då är vi ett helt gäng på ultraljud den 10 januari. Det känns inte så långt bort faktiskt. Hur kommer det sig att du ska göra fostervattenprov? Har du gjort KUB? Lyllos dig som ska på ultraljud nu!!

Ja vi är ett gäng som ska göra UL den tionde. Vi vill göra fvp för att vi har släkt och vänner som fått sjuka barn och har sett hur hårt det tar på syskonen. Det är ju ingen garanti för att barnet e friskt, men det är det enda som erbjuds här förutom moderkaksprov.

Vi var iaf idag och fick se den lille krabaten. Stod på knä i magen :) Hon flyttade bak mig en vecka, men jag går på min egen uträkning till efter UL. :)
  • Solrosen82

Toto10: vilken chock! Men dubbel glädje ;) har ni fler barn?

Alexandra: Jag mår så dåligt när andra berättar om psykoex eller psykopojkvänner. Var tillsammans med en idiot och ett psyko för tio år sen och jag är sååå glad att jag inte har barn med han. Skit i vad ditt ex säger och lita på att du har rätt. Låter som att han bara vill trycka ner dig.

Angående stl på kläder så hör vi till dem som får köpa 62 direkt. Våra barn har haft 74 när de var 3 mån, att få en bebis som kunde ha 50 skulle vara en ren dröm. :) Inte lätt att bära runt på bebisar som är så stora ;)

• Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2012-12-25 14:11:42 följande:
    TantS: jag fick också en bola! Av maken!

Dottern trodde först inte att det var sant att hon skulle bli storasyster och tyckte att det tror hon när hon ser det. Så vi visade ul bild och sen dess plingar hon med halsbandet för att kontakta barnet och pratar med den! Önskade den god jul och sa att hon älskade den osv. Mycket mer ömhet över detta än vad vi trodde. Så det känns super! Skryter över bebisen till alla :P

Vi fick lite verktyg, en kanvas på dottern, 5000 som går till baby relaterat. Timrå IK baby kläder och sådär! Dottern däremot! TUR att hon ska få vårt rum efter RUL och vi flyttar till det tomma rummet, för gosse.. Hon fick så vansinnigt med grejer att de fysiskt inte får plats i rummet nu. Blir så trött.. En Ikea påse och typ fyra Ica kassar. Hon kommer ju knappast använda allt.. Lite väl mycket sak hysteri i mnl familj.. :P

Men en fin jul även om jag blev tok allergisk mot pappas katter som vanligt.. Fast begränsat med mediciner iom graviditeten.. Nös och snöt mig igenom!

Åh va skönt att dottern blev glad :) Hon beter sig ungefär som våran. Känner på magen, pinglar med bolan och ska prata om magen så fort nån hälsar på ;) Ibland blir det nästan för mycket. Men jag är väldigt glad att hon är så glad över att få ett till syskon :)

Här har halsbrännan börjat smyga sig på så jag tar omeprazol för att slippa och de funkar bra. Annars mår jag väldigt bra och är mkt piggare! Nu efter helgerna tänkte jag ta tag i träningen och kosten mer, har varit lite slö nu några veckor ;)
  • Solrosen82

Vad är det som gör att man inte kan ta otrivin? Skadar det barnet eller är det dåligt för slemhinnorna? Jag hade ingen aning om att det kunde vara fel att ta nässpray... Har haft ont i huvudet några ggr de senaste veckorna och jag blir så less att man bara får ta panodil. De hjälper ju inget känns det som. :(

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~