• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

Varit hos barnmorskan i dag. Allt såg bra ut Det enda som inte var helt bra är att bebis för närvarande ligger i säte och jag tror att den har gjort det nästan hela tiden eftersom jag aldrig känner några sparkar uppåt. Hon skulle kolla nästa gång jag kommer också, men har den inte vänt på sig när jag går in i v 35 blir det vändningsförsök. (V 32 nu). Bebis ligger helt och hållet till höger i magen, hon kände men på vänstersida är det helt tomt! Huvudet vid revbenen och rumpan nere till höger.

• MissMe83

Glucos belastning i morgon, ööörk!! Det sr jag inte fram emot.
    Någon av er som gjort det?

• Lino83
    MissMe83 skrev 2013-03-26 18:38:40 följande:
    Glucos belastning i morgon, ööörk!! Det sr jag inte fram emot.
    Någon av er som gjort det?

Nä, jag ska göra det på torsdag! Visst skulle man vara fastande sedan kvällen innan? Har blivit av med min infolapp...
  • MissMe83

Lino: från klockan 24 ska du vara fastande.
    Det oroar mig att jag inte kan äta på morgonen. Jag kräks om jag blir för hungrig.

• Solrosen82
    Maravilhosa skrev 2013-03-26 15:19:25 följande:
    Får jag fråga... om det var något särskilt som bidrog till att stoleken på ditt andra barn eller var det bara så att det helt enkelt var en "stor" bebis? Bra om det kan kolla ungefärlig storlek på bebisen om du känner oro för att det ska vara ett större barn. I annat fall vet man ju inte förän barnet kommer ut. Oavsett så hoppas jag att förlossningen går bra. Jag är själv en som fått mindre barn.. bägge runt 2700 så vi får se hur stor 3e är nu. Vi ska ev. få gå på ett extra Ul runt v. 33 för att kolla ungefärlig storlek.. (dock vet jag inte om jag tror det egentligen kan uppskatta det, med tanke på man hör exempel där man får en uppskattat vikt etc. och det visar sig att inte alls stämma).

Jag vet inte om det bara är så att jag får stora barn. Maken vägde nästan 5kg när han föddes och jag 4,2kg, så det beror säkert på gener. Dottern, första barnet, vägde nästan 5 kg, så en liten bebis lär jag aldrig få. Vet de varför du får små barn då? Hur ligger du på sf-kurvan?
  • Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-25 22:06:10 följande:
    Kicklina: varför svettas jag floder på nätterna?? Började för en vecka sedan och det fullkomligt rinner av mig.
    Sen undrar jag hur vanligt det är med snitt om man lider av kroniskt högt blodtryck?
    Jag är totalt livrädd för snitt, förlossningen skrämmer mig inte men snitt är jag livrädd för
    Din ämnesomsättning är nu mycket högre och då kan man svettas mycket mer än vanligt...
  • Madelen21

idag har ja varit hos frissan å det var sååå skönt lägger in bild på torsdag när ja byter vecka.
    i morgon är det bm besök igen. undra när besöken tätnar. v 29 nu på torsdag, borde det inte snart bli varannan vecka? 

• Solrosen82

Zora: Än hinner bebis vända på sig. Annars kan du testa nån metod som jag hörde hade funkat för en tjej. Man skulle stå på huvud ;)

• Zora
    Solrosen82 skrev 2013-03-26 20:54:23 följande:
    Zora: Än hinner bebis vända på sig. Annars kan du testa nån metod som jag hörde hade funkat för en tjej. Man skulle stå på huvud ;)

Ja den har ju lite tid på sig, hoppas den gör det frivilligt, för stå på huvud är inte min grej ha ha!!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~