Hannathu skrev 2013-03-27 15:55:13 följande:
smörjde som en idiot med sonen men fick bristningar ändå, och de allra flesta kom efter förlossningen, hade inte en enda v 35 men sen kom de. Så de måste ha berott på hormonerna
Konstigt att de kom efter förlossningen... Jag minns att mina kom under de sista veckorna av graviditeten. Och då såg jag dem inte först eftersom att alla var nedanför naveln, fick mig en chock en dag när jag kollade i spegeln.

Madelen21 skrev 2013-03-27 16:18:22 följande:
bm besök idag bltr lite högre än sist 110/70 men ingen fara. bäbis låg me huvud ner redan :) svårt att mäta magen idag å fråga inte heller efter måttet mn allt var bra. ska prata om tillväxt ul nästa vecka. hon sa att de inte ska vara nåt problem och att hon kunde skicka remiss nästa gång och jag får ett runt v 34 ungefär :)
Va skönt att det inte var några problem att få ett extra UL. Du har en bra bm.

Lizz89 skrev 2013-03-27 22:18:02 följande:
Gjorde också socker belastning idag, igen. Gjorde i vecka 21 och hade bra slutvärde. Hade 5,5 innan och 6 någonting efteråt så de va ju bra ;) hade sf mått på 27 nu i vecka 28+2. Hade 26 cm i vecka 25+2. Men de va tydligen normalt. ;) vad har ni för sf mått?
Jag ska göra min andra nästa vecka, skulle ha gjort den förra veckan egentligen.. Känns så surt att jag måste ta ledigt från jobbet för det när jag vet att min socker är bra. Men får man stora barn så måste man göra glukosbelastningen. Skönt att dina var bra.