Trillatpagolvet skrev 2013-03-23 06:42:18 följande:
Sonaten:
Vi väntar våran första knodd och beställde en kronan duo 2012 för den var snyggare sittdel än 2013 modellen. Än så länge har den bara rullat inomhus och utan barn men jag är dökär i den. Underbart fin och fick paketpris på 5500 :)
Men enligt tester så är den bäst i terräng och den mest miljövänliga vagnen. :)
Toppen med vagnar som funkar i skogen och i snökaos. Bra att man undersökt miljöaspekter hos barnvagnar.
Vi provkörde Kronan duo och Brio Happy i helgen och även om Kronan är fiffig med bärhandtag och stora svängbara hjul, så fungerade den inte eftersom min man är så lång. Han slår i fötterna i sjassit när han går med vagnar som inte har teleskophandtag. Sen tyckte jag att Brio Happy verkar mer praktiskt som sittvagn, för Kronan Duo hade i sin sittdel en kraftig kant vid fotändan, som barnet kan ha fötterna på, men det kände som att den kanske begränsar hur långa ben barnet kan ha och fortfarande sitta bekvämt. Vår snart 4-åriga dotter var/är rätt lång så det kan ju nästa unge bli också. Med Brio Happy kan jag till och med välja att sätta 4-åringen i sittdelen om det skulle krisa, och bära bäbisen i bärsele t ex. Kan vara en bra nödlösning när man har bråttom till buss, tåg etc. Till vardags får det bli ståbräda. Vi testade både Brios och en billigare variant, men även där blev det Brio pga min mans långa ben/steg.
Färgen är jag mest nöjd med, turkos både på sittdelen och hårdliften

Vagnen var dyr, men vi köpte den i första bästa butik och orkade inte bry oss om några prisjämförelser, så vi får väl skylla oss själva...