• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Happymom

MissMe83,
    Har säkert med halsbrännan att göra. Mycket magsyra. Prova vanlig samarin. Annars är Nexium bra, men det kan vara så att man behöver recept på det.

Hoppas det går över!

• MissMe83

Happymom: ja så kan det va. Har kräkt flera ggr. Ätit galive, blivit bättre en kvart och sen har det börjat om igen
    Får se hur det är efter påsken annars får jag ringa min doktor

• Happymom

MissMe83,
    Tycker synd om dig
    Verkar ju inte riktigt hjälpa då. Har du fått några råd kring kosten? Ring dr i vilket fall, tycker jag! Så att du får medicin att ta vid behov, som faktiskt hjälper.

• Lizz89

Är de bara jag som inte köpt en enda grej till bebisen än?? Är mitt andra barn så har ju lite kläder hemma ifs men de är mest flicka kläder och långärmat, då ja fick dottern i april förra gången. Kanske dags att köpa lite mer sommarkläder. Säng och så har jag ju.. Vad och hur mkt kläder har ni köpt?

• MissMe83

Happymom: tack! Känns lite bättre när man blir tyckt synd om
    Jo får nog göra det när vårdcentralen öppnar. Jobbigt när det inte biter på en

• Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-03-29 20:53:32 följande:
    Happymom: ja så kan det va. Har kräkt flera ggr. Ätit galive, blivit bättre en kvart och sen har det börjat om igen

Får se hur det är efter påsken annars får jag ringa min doktor

Har du testat omeprazol? Jag äter en tablett varje dag och har ingen halsbränna. Missar jag att ta tabletten så kommer den som ett brev på posten. Min syster glömde ta tabletten just innan förlossningen och hon hade så halsbränna och magsyra att hon spydde av det under förlossningen.
  • Sömntutan

Jösses vad jag ökar i vikt nu. Tycker inte jag är speciellt onyttig, men har svårt att röra mig ordentligt pga foglossning. Behöver verkligen många extraktion alls och jag stod still väldigt länge, men nu rusar det i väg. +5 kg nu i v.27+5 och BM vill helst inte att jag går upp mer än 6 kg. Lycka till liksom! Får försöka hålla mig ifrån godisäggen idag och bara äta vanliga. Ytterligare ett lycka till är på sin plats. ;)

• Madelen21

nån mer än jag som börjat bli sådär sjukt trött igen??
    jag vaknar oftast 6 eller 7 oavsett.. å sen är ja trött kl 19 på kvällen men igår höll ja mig vaken till 21 men då var jag helt däckad å somna på direkten.

v 29 nu och 82 dagar kvar till bf. min mamma sa åt mig att ja kommer få före... men hon har sagt lika förut oxå å då har de blivit övertid...så ja orkar inte lyssna på sånt där.... blir de före så tycker ja det är bra.. men den kan ju iaf stanna till v 36 eller 38 

• MissMe83

Solroseb: nej har inte testat det. Får köpa det och se. Verkar som mitt illamående har med halsbrännan att göra

Madelene: japp mega trött! Totalt utmattad.

V 30 idag!! Ååååh det går fort nu. Börjar bli nervös

• hea

Illamåendet har kommit tillbaka för mig med, jag trodde det berodde på att bäbisen trycker på magsäcken. Halsbrännan har försvunnit, dock har jag börjat få ont i magmunnen/mellangärdet så fort jag stoppar något i munnen. Varken Samarin eller Novaluzid hjälper. Får prata med BM när jag skall dit i veckan.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~