• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Å jag har världens huvudvärk...började i natt...är en migränmänniska men har klarat mig undan hela graviditeten fram till idag då vi går in i v32...min migrän medicin ska jag helst inte ta, blir det olidligt har läkaren sagt att det är ok att ta den enstaka gånger men känner jag mig själv så lär jag inte ta dem hur ont jag än får eftersom den inte är bra för lilleman...

• Happymom

ThereseJohansson, vad har du för migränmedicib? Själv har jag fått citodon under graviditeten och det hjälper bra för mig

Hea, MissNe83 och Solrosen82,
    Jag är tack och liv förskonad från dessa besvär... peppar peppar....

Madelen21, ja, jag är inte riktigt så trött som i första trimestern (sitter inte och nickar på jobbet), men lägger mig tidigt på kvällarna igen. Dottern på 2,5 är vaken längre(!) Så sambon får natta henne.

Sömntutan,
    5+ på en vecka?! Är det inte vätska tror du?

• Pernilla74

Jag känner igen mig i att jag inte kan sova på morgonen, har för ont i höfter osv. Så jag blir orkeslös under dagen och jättetrött på kvällen. Sen hjälper det väl inte att man vaknar hundra gånger på natten och vänder och vrider på sig, springer på toa osv. Tänk vad skönt när bebisen är ute sen !

• Happymom

Vi köpte en tempurmadrass. Vilken skillnad det blev för för höfter m.m. Kan faktiskt sova nu!

Är lite orolig att den ska bli förstörd, t.ex att vartnet går i den eller läcka bröstmjölk sedan. Får nog ta och köpa plastad frotte.

• MissMe83

Är det bara jag som inte har börjat läcka mjölk än? Kommer bara nån enstaka droppe om jag trycker på bröstet. Är det normalt? Betyder det att jag kan få svårt att få igång amningen?

• Happymom

Jag läcker inte mjölk och då har jag ändå ammat ett barn tidigare. Läckte inte innan jag fick henne då helle. Tror inte det påverkar hur amningen kommer igång sedan.

Jag fick visserligen pumpa på BB för att få igång produktionen.

• Happymom

...Men det är ju inte så bra att försöka få igång amnungen tidigate, eftersom den första mjölken är råmjölk, som är väldigt viktigt/bra att barnet får i sig.

• MissMe83

Så man ska inte börja någon vecka innan bf att försöka få igång det? Det sköter sig själv då?

• ThereseJohansson

Happymom: har diklofenak i supp form då tabletter man sväljer inte hjälper...de är missbildningsrisk på dem så jag håller mig från dem även fast läkaren sagt att det är ok vid enstaka tillfällen...

Citodon får jag ta för mina skadade diskar vid behov men de har aldrig hjälpt för migrän tyvärr....

Tror jag fick min första riktigt onda kick från lillkillen nyss...på högersida under revbenen gjorde det så sjukt ont så jag började må illa...satte dit handen och strök, var sten hård där men när jag strök där så lättade det :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~