• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Min mage har växt som tusan de senaste tre dagarna. I torsdags hade jag lite navel kvar. Idag är den borta !!!

• Happymom

MissMe,
    Åh, vill också att min navel ska ploppa! Tycker inte alls det är fint med en djup navel på en gravidmage.

• Lantliv11

Happymom:
    Hoppas du får bättre tur än mig haha. Kände när min släkt va här på fika imorse att det pirrade till och jag läckte igenom klänningen!!!! Va bara att ursäkta sig med två stora synliga blöta fläckar på brösten och byta kläder och skicka sambon akut till affären efter amningsinlägg. Fortsatt att läcka konstant sen dess:P Ksn inte minnas att det kom i v.31 så med första dottern. Pinsamt!!:D

• Solrosen82

Vi har en relativt ny säng som kostade rätt mycket. Mannen jobbade på EM då och fick riktigt bra rabatt, så vi köpte den bästa som fanns av den sorten med en tjock bäddmadrass. Vill inte ha fostervatten eller mjölk i den så vi ska köpa ett madrasskydd som täcker hela sängen. Det är ju bra att ha med barn som kommer och sover mellan mamma och pappa ibland också.

Har ätit konstant idag känns det som. Och knappt rört mig. Känns som att det inte finns någon plats för lungorna så vissa ställningar funkar inte att sitta eller ligga på. Då blir det jobbigt att få nog med syre. Bara inte denna bebis är större än sonen. Minns inte att jag upplevde att han tog sån plats i magen som denna gör...

• ThereseJohansson

Är ju vårat första barn så nu har jag en fråga till er...hur känns det när bebisen hickar? :) har känt små dunkningar med bara några sekunders mellanrum, funderar om det kan ha vart hicka?

• Happymom

Lantliv,
    Oj! Ja, det skulle jag också tycka var jobbigt! Kanske bäst att börja vara lite beredd ^^ Jag läckte över huvudtaget inte innan jag fick dottern, men när amningen väl kommit igång läckte jag som ett såll hela tiden. Var alltid tvungen att ha handukar under mig i sängen och amningsinlägg hade jag bpde tvättbara och engångs. Man blev riktigt van. Hade mjuka nättoppar på natten för att hålla inläggen någorlunda på plats.

• Happymom

Solrosen,
    Samma här! En ny tempurmadrass som man inte vill förstöra. Vart köper man ett sånt madrasskydd? Är det vattentätt? Jag tänkte annars ta vanlig plastad frotte, men det sitter ju inte lika bra.

• Solrosen82

Happymom: Jag googlade på det och fick upp flera sidor som säljer madrasskydd. Har inte beställt nåt än, tänkte att mannen får bestämma vilket som är bäst då han varit i branschen. Det ska vara ett som andas iaf och vara helt vattentätt

• Sonaten
    MissMe83 skrev 2013-03-30 14:16:13 följande:
    Är det bara jag som inte har börjat läcka mjölk än? Kommer bara nån enstaka droppe om jag trycker på bröstet. Är det normalt? Betyder det att jag kan få svårt att få igång amningen?
    Jag hade kvar lite mjölk i brösten fortfarande i julas, och då var det ändå 2 år sedan jag slutade amma vår dotter (som snart är fyra år). Men nu efter jul, så har iofs brösten blivit större, men det verkar inte ens finnas en droppe mjölk att klämma ut. Jag som hade hoppats på att mjölkflödet skulle vara i gång innan förlossningen den här gången, för att det tog så lång tid att få flyt på amningen efter kejsarsnittet med dottern. Men det verkar nu som att jag kan vänta mig samma kamp igen. För brösten ömmar rejält redan nu under graviditeten och är känsliga för beröring. När vår dotter fötts så var smärtan i bröstvårtorna mycket jobbigare att stå ut med än smärtan i magen efter snittet.

Funderar ibland på om det skulle hjälpa med någon typ av frotte-gnuggning av bröstvårtorna nu under graviditeten? Eller ska man kanske smörja med olja? Kan man underlätta och förbereda för amningen på något sätt? 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~