• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

Idag har vi varit på IKEA och köpt spjälsäng, madrass m.m. Blev en vit som man kan sätta botten i två lägen på och sedan när barnet är lite större kan man plocka bort ena sidan, så den kan klättra i och ur själv. Montering måste nog tyvärr vänta.. vill väldigt gärna sätta upp den NU, men först måste ett skrivbord röjas ur och alla saker som bor i det måste hitta nya boplatser.. vilket naturligtvis inte finns i nuläget, sen ska det ner i förrådet så spjälisen får plats!

Annars tror jag det bara är småsaker kvar, typ blöjor, amningsprylar, febertermometer, mer kläder och andra småsaker (hoppas jag iallafall, så jag inte glömt nåt tokviktigt). Vagnen får vi hämta om ca 4 veckor! Längtar

• cindy03

70 dagar kvar! Börjar längta som en tok efter att gosa med bebis :D mina äldre barn längtar också och det är mycket prat om vad dem ska göra när bebis kommer, det ska bäras och gosas och bebis ska lägga på deras bröst!! MYS!!!! Älskar mina barn!

• regnskogen

Är det någon som vet om man får en "egen" förlossningsläkare? Eller kommer man in på BB och får vilken läkare som helst? Har så många frågor kring förlossningen, är så himla nervös och rädd.

Här är det för övrigt 72 dagar kvar tror jag, och allt är uppsatt och klart. Nu är det bara småsaker som behövs, såsom salvor, termometer, oljor osv. Längtar tills våran lilla son är här!

• ThereseJohansson

Våran lilla kille är trött idag...då jag inte känt han på hela dagen så ringde jag förlossningen som sa att jag skulle komma in direkt...sagt och gjort så åkte vi in och jag blev påkopplad en CTG...hjärtljuden hittades på en gång men han ville inte vakna...BM klämde och kände och tillslut rörde han sig äntligen lite... Blev frånkopplad i väntan på att förlossningsläkaren skulle komma och göra ett ul för att kontrollera fostervattnet och det såg också bra ut så det konstaterades att han mår bra men nog är trött idag :) så börjar han inte röra sig mer imorgon eller nästa dag så ska han kontrolleras igen men det fanns som tur var inga tecken på att han skulle må dåligt vilket känns oerhört skönt att veta...vårat lilla hjärta :)

• MissMe83

Therese: åh vad skönt att skrutten mår bra! Härligt att dom är så noga. Då hoppas vi han börjar stöka runt snart så du slipper åka tillbaka

• ThereseJohansson

Jo det kändes bra att de var noga...men lite nojjig är jag ändå då han inte rör sig som han brukar men känner att jag får lita på de som jobbade...de är ju ändå de som är experter på detta...hörde ju hjärtljuden och såg att de slog som de skulle så det är säkert bra som de sa....

Nu ska jag också göra natt och hoppas han är mer livlig imorgon :)

• ThereseJohansson

Har vaknat hur många gånger som helst under natten för att försöka känna han men han har sovit gott fram till på morgonen då han ÄNTLIGEN började visa lite av sitt rätta jag igen :)

• Etangen

jobbade natt idag och när jag strax skulle sluta jobba gick jag på toa för lill*n sparka så in i bomben på blåsan så kissade som "vanligt" sedan skulle jag gå ut och skriva lite innan nästa kollega skulle komma och ta över då kändes det som jag kissade ner mig igen och genast blev jag rädd att det var vattnet som gick, blev blöt genom trosor och byxor, gick då på toa igen och det sipprade lite (min förra förlossning började precis så här) fast denna gången slutade det efter fem minuter så när jag kom hem ringade jag förlossningen för att fråga och hon sa att det kan vara flytningar men är dom verkligen så vattniga? Hon sa även att jag skulle vänta ett par timmar och kolla lite senare, nu har det gått ett par timmar men det "droppar" bara lite ibland. Någon som vart med om något liknande. btw jag är i v.31 (30+1) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~