• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Etangen
    Solrosen82 skrev 2013-04-02 22:27:19 följande:
    Theresejohansson: Skönt att du fick komma in och kolla så att allt var bra och att de tog dig på allvar. :)
    Etangen: Hur går det? Tycker inte att det ska droppa...
    Har precis kommit hem från jobbet igen så tänkte ringa MVC och höra om jag kan komma in till dom för har en bit till förlossningen, så återkommer om hur det går. 
  • mytol

Hej alla!
    Hur mås det, läste att det var flera som fått tillbaka sitt illamående.

Själv åkte jag på magsjuka i påskhelgen och det verkar nu ha triggat igång mitt gravidillamående, kan inte sluta kräkas....
    Jag är så trött å orkar ingenting, vill bara sova...

Jag har ju bara en vecka ungefär kvar tills jag går på min graviditetspenning men dom närmaste 7 dagarna ska jag jobba 6 nätter å känner att de kommer bara inte gå. Försöker få tag på min bm nu under telefontid men de e ju hopplöst....

• Hannathu
    mytol skrev 2013-04-03 08:50:01 följande:
    Hej alla!
    Hur mås det, läste att det var flera som fått tillbaka sitt illamående.

Själv åkte jag på magsjuka i påskhelgen och det verkar nu ha triggat igång mitt gravidillamående, kan inte sluta kräkas....
    Jag är så trött å orkar ingenting, vill bara sova...

Jag har ju bara en vecka ungefär kvar tills jag går på min graviditetspenning men dom närmaste 7 dagarna ska jag jobba 6 nätter å känner att de kommer bara inte gå. Försöker få tag på min bm nu under telefontid men de e ju hopplöst....

du får väl sjukskriva dig utan intyg de första fem dygnen?
  • mytol
    Hannathu skrev 2013-04-03 09:08:09 följande:

du får väl sjukskriva dig utan intyg de första fem dygnen?
    Det löste sig.

Jag var hemma första dan på långfredagen. Jobbade natt mellan torsdag å fredag å när ja vakna på fredagseftermiddagen började jag kräkas.

Så jag behövde sjukintyg imorn när ja går på å jobbar natt eftersom de blir så knasigt att jag annars inte får betalt efter kl 24:00 då man går in på fredagen, fast ja egentligen jobbade fredagen (och var sjuk fredagen).

Men bm löste det.
    Har fått ökade förvärkar efter magsjukan och hon och läkaren var orolig att magkramperna och kräkningarna är det som utlöser värkarna.

Så nu är jag sjukskriven fram till jag går på graviditetspenning, blandade känslor. Skönt samtidigt som jag hade velat jobba men bebis måste gå först. 
  • Natan

Jag har inte varit inne här på ett tag, hänger mest på fb sidan :) tänk att det snart bara är 10 veckor kvar!!! Jag längtar som en tok!!! Jag är så trött på att vara gravid för det har inte varit någon dans på rosor precis. Jag hatar när folk säger "njut av graviditeten" när man har mått illa dygnet runt från plusset och gör det fortfarande. Jag älskar när hon sparkar men annars vill jag bara att det ska va över å att hon kommer ut nuuu :)

• MissMe83

Natan: vet precis vad du menar!
    Fick höra det senast idag att njut nu för sen blir det inte mycket av det. Men det är ju därför jag e gravid! För att få min bebis! Det är då jag kommer njuta. Att va gravid e skit jobbigt

• ThereseJohansson

Solrosen82: Jag ringde in då jag inte känt honom och då sa dom att det bara var att komma in och kolla...så ja, det var skönt att de sa att det bara var att komma :)

Väl på förlossningen hörde vi några som kämpade med sin förlossning, och jag blev alldeles rörd när det slog mig att de när som helst skulle få hålla sin bebis och idag är det bara 51dagar till vårat planerade snitt...helt fantastiskt ju :)

• Kickilina

Ja, nu börjar det närma sig för oss. Längtar så! Har 5 nätter kvar att jobba, det känns tufft med nattjobb nu och kroppen är sliten.
    Började igår kväll med att ta järntabletter igen efter typ 1 månads paus...inget bra! Var vaken i stort sett hela natten med magkramper, diarré och kräkningar och hela dagen har det varit soffläge...suck! Någon annan som inte fixar järntabletterna?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~