• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Happymom

Regnskogen,
    Man brukar nog inte ens träffa förlossningsläkaren om det inte uppstår några komplikationer, t.ex att man blir klockad eller det ska beslutas om KS. En egen BM får man däremot. De brukar ha minst två patienter på en gång. En i aktivt förlossningsarbete och som precis kommit in. Skulle det gå så att det går väldigt snabbt för den förste och långsamt för den andre, kan det ju bli så att någon annan BM rycker in tillfälligt. Jag hade en utdragen förlossning och det ställde förstås till det. Hade mängder med olika personal på natten, men så brukar det visst inte vara.

• Hannathu
    regnskogen skrev 2013-04-01 20:20:08 följande:
    Är det någon som vet om man får en "egen" förlossningsläkare? Eller kommer man in på BB och får vilken läkare som helst? Har så många frågor kring förlossningen, är så himla nervös och rädd.

Här är det för övrigt 72 dagar kvar tror jag, och allt är uppsatt och klart. Nu är det bara småsaker som behövs, såsom salvor, termometer, oljor osv. Längtar tills våran lilla son är här!
    Ingen läkare alls för vår del   De hade däremot läkare i tjänst om behovet hade funnits.

BM hade vi två, på natten när sonen föddes så var det väldigt lugnt på förlossningen så vår BM som förlöste hade bara oss.
  • regnskogen

Jaha, jag trodde det var en läkare som förlöste en och inte en BM. Men man får väl en BM på plats inne på själva förlossningsavdelningen? Det är väl inte så att jag får min BM som jag har när jag mäter magen osv?

Känns som om jag känner med värsta töntiga frågorna, men vill vara så säker som möjligt. Min BM har inte bokat in mig på något förlossningsförberedande kurs som hon lovade mig, och idag när jag påminde henne så ringde hon dit på en gång men det var fullt fram till i mitten av maj. Så jag sket i det.

Hoppas allt är bra med er annars? Här sparkar bebis på som vanligt, men jag mår inte så bra psykiskt. Skulle behöva en riktigt stor kram och prata av mig med någon..

Kram!

• Madelen21

tänk att vecka 30 närmar sig å bara 10 veckor kvar.. förhoppningsvis... om man slipper övertid.
    Jag har haft främmande av en vän och hennes 2 barn.. min älsta var lite dum när dom var här... Hon rev loss en stor bit tapet inne i sitt rum :( Tur man inte har dyra tapeter, vi har rusta tapet i hennes rum... är så jäkla sugen på att göra om där inne....  det är även svarta streck lite här å var :( Om det ska göras om så blir det nog att måla istället för att tapetsera. nåja nu ska ja fortsätta rensa i dotterns rum mm.

• Lantliv11

Fick beviljad havandeskapspenning!!!!!:D:D Den 11 april är det jag som ska mysa, vila och förbereda i lugn och ro inför nya tillskottet:)

• ThereseJohansson

Lantliv11: Grattis!

Jag är idag hemma första dagen med graviditetspenning och 52dagar till planerat snitt...känns bra att kunna vara hemma när man har ont i skadade diskar och fogar!

• Hannathu
    regnskogen skrev 2013-04-02 13:45:18 följande:
    Jaha, jag trodde det var en läkare som förlöste en och inte en BM. Men man får väl en BM på plats inne på själva förlossningsavdelningen? Det är väl inte så att jag får min BM som jag har när jag mäter magen osv?

Känns som om jag känner med värsta töntiga frågorna, men vill vara så säker som möjligt. Min BM har inte bokat in mig på något förlossningsförberedande kurs som hon lovade mig, och idag när jag påminde henne så ringde hon dit på en gång men det var fullt fram till i mitten av maj. Så jag sket i det.

Hoppas allt är bra med er annars? Här sparkar bebis på som vanligt, men jag mår inte så bra psykiskt. Skulle behöva en riktigt stor kram och prata av mig med någon..

Kram!
    Ja man får en BM som arbetar på förlossningen.
    Det finns inga dumma frågor Bättre att fråga när man osäker än att gå och fundera
  • Happymom

Regnskogen, nej, det är inte den barnmorskan du har på MVC, utan barnmorskor som jobbar på förlossningen.

Det där med förlossningsläkare har du säkert sett på TV från USA. Där har de alltid det.

Jag var också väldigt rädd. Sjukhusen brukar ha förlossningsinformations-dagar. Kolla upp när sjukhuset du ska föda på har det. Där får du veta mycket.

En annan sak, som jag kan kan rekommendera, om du vill ha kontroll över din egen situation på förlossningen är Profylax. Vet inte hur jag skulle klarat mig utan det! Där slipper man förlita sig på andra, utan på dig själv bara. Jag gick ingen kurs utan köpte hem boken och CDn "Innan du föder" av Anna Wilsby. Funkade jätte bra.

• Solrosen82

Theresejohansson: Skönt att du fick komma in och kolla så att allt var bra och att de tog dig på allvar. :)

Etangen: Hur går det? Tycker inte att det ska droppa...

• lovea01

Hej! Är ny här :) Är beräknad den 30 Juni :) hur går det för er? Själv har jag börjat få riktigt hårda sparkar av lillen i magen nu och ibland känns det ordentligt, tror jag får blåmärken snart hehe. Annars så är det en väldigt lugn graviditet förutom lite småkänningar av foglossning ich sura uppstötningar... Bara på kvällen konstigt nog. Magen växer och känner mig lite stor nu och får ont i magen när jag går snabbt ibland. Är nu i v 28 :) Hoppas ni har det bra i era graviditeter och att vi snart får våra bebisar, inte långt kvar nu! :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~