• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hjärtat3

Jag har en annan jättekonstig "åkomma" som jag inte hade förra gången.... Huden ovarför magen, typ vid solar plexus är såå fruktansvärt öm!! Ibland känns det som getingstick i huden utan att jag ens är när.

Nån annan som har det så eller som vet vad det kan bero på? Det är inte det att huden sträcks för magen är så låg så den når inte dit. Skitjobbigt! 

• Kickilina
    Hjärtat3 skrev 2013-04-24 18:05:09 följande:
    Jag har en annan jättekonstig "åkomma" som jag inte hade förra gången.... Huden ovarför magen, typ vid solar plexus är såå fruktansvärt öm!! Ibland känns det som getingstick i huden utan att jag ens är när.

Nån annan som har det så eller som vet vad det kan bero på? Det är inte det att huden sträcks för magen är så låg så den når inte dit. Skitjobbigt! 
    Har exakt likadant. För mig är det området precis ovan naveln. Skitont gör det när det svider till. Vet faktiskt inte vad det kan bero på. Hade lite samma med tvåan men inte i samma utsträckning. Så det har säkert att göra med att huden är skörare nu och mer uttänjd.
  • Meoow

Hej på er!

Imorgon är det dags för föräldrautbildning för vår del :) Ska bli kul att träffa fler som ska ha bebis i juni :)

Undrar en sak bara - hur gör vi nu när vi ska ansöka om FP första gången? Vill ju bara söka för de två timmarna vi är borta från jobbet... Och hur funkar det för sambons del? 

• Meoow
    Meoow skrev 2013-04-24 21:26:05 följande:
    Hej på er!

Imorgon är det dags för föräldrautbildning för vår del :) Ska bli kul att träffa fler som ska ha bebis i juni :)

Undrar en sak bara - hur gör vi nu när vi ska ansöka om FP första gången? Vill ju bara söka för de två timmarna vi är borta från jobbet... Och hur funkar det för sambons del? 
    Om jag går ifrån jobbet 2 timmar av de 9 som jag skulle jobba - hur stor del av dagen blir det då jag ska söka för? :/
  • cindy03
    Hjärtat3 skrev 2013-04-24 12:38:52 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Jag är 31+4.
    Du får gärna berätta vad glukosbelastning är, för det vet inte jag... Skäms
    Jag tycker även att magen sjunkit väldigt mycket redan. Den liksom nästan hänger över byxkanten och jag måste sitta väldigt bredbent för det är så obehagligt att han den liggandes i knät.
     En väninna till mig fick barn igår exakt på bf, men vi träffades för ett par dagar sen så konstaterade vi att min mage är myyycket lägre än va hennes var.  
    jag är i vecka 33+1 (v 34)
    Glukosbelastning är en socker lösning som man får dricka när man har för hög blodsocker för att ute sluta eller bekräfta diabetes.

Grattis till din väninna! 
  • MissMe83

Varit på TUL idag. Bebis vägde 2060 och beräknas väga 3500 vid födsel. Allt såg bra ut förutom vätska på ena njuren. Det ska kollas upp ytterligare. Dom sa att vi inte skulle oroa oss! Öh ja det e ju lätt! Tack och lov var det bara på den ena.

• Elfwinter84

Nu är lilla Jamie här! Han kom 15.57 igår i v 33+6. Vägde 2950 g och var 47 cm! Han mår bra men får lite hjälp med andningen och ligger i värmesäng.

• cindy03
    Elfwinter84 skrev 2013-04-25 05:44:09 följande:
    Nu är lilla Jamie här! Han kom 15.57 igår i v 33+6. Vägde 2950 g och var 47 cm! Han mår bra men får lite hjälp med andningen och ligger i värmesäng.
    Stort grattis!!!!
  • Sonaten
    Elfwinter84 skrev 2013-04-25 05:44:09 följande:
    Grattis!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~