• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

Grattis Elfwinter!!!!

Själv har jag varit på en ny koll på förlossningen. Alla värden (CTG, flöde i navelsträng osv.) ser bra ut och bebisen ser ut att må bra! Jätteskönt! Fick en annan förlossningsläkare den här gången och när han mätte barnet uppskattade han vikten till -27% (i förrgår uppskattades den till -29%) så bebisen är liten. Eftersom den är liten så vill dom inte göra något vändningsförsök heller, utan den får i så fall vända sig själv.

Ska tillbaka för en till koll på tors i nästa vecka och vid den kollen kommer dom boka en tid för kejsarsnitt i veckan efter (trol mån-tis). Skulle den vänt på sig till dess så vet jag inte om det ändå blir snitt, eller om jag blir igångsättning, för han sa att även om den ser ut att må bra så vill dom ta ut den lite tidigare pga storleken.

Så.. jag är lite chockad nu, känner mig inte direkt beredd..

• Elfwinter84

Vi blir kvar på neo i nån vecka till att börja med så ser vi sen... Han är en stor och stark grabb! :)

• monika84
    Idag den 25 April kl 07:30  46cm och 2000gram. Kom våran Keira-Selena Nina till världen i vecka 35(34+5)  Monika är med våran lilla dotter. Och lillan mår bra läkarna säger att vi kommer förmodligen behöva vara kvar på sjukhuset i minst två veckor. Sedan kommer vi kunna åka hem./ Monikas man
  • lovea01

Elfwinter84- Grattis till lillkillen! :) skönt att allt gick bra för er fastän det va så tidigt. Hoppas att han snart kan andas själv och slippa värmesängen. Hur länge behöver han ligga kvar? Hoppas allt går bra i fortsättning och lycka till! :)

• Oreos
    Elfwinter84 skrev 2013-04-25 05:44:09 följande:
    Nu är lilla Jamie här! Han kom 15.57 igår i v 33+6. Vägde 2950 g och var 47 cm! Han mår bra men får lite hjälp med andningen och ligger i värmesäng.
    Åh grattis!!
    Större än min son som föddes v.39.
  • Oreos
    monika84 skrev 2013-04-25 14:30:54 följande:
    Idag den 25 April kl 07:30  46cm och 2000gram. Kom våran Keira-Selena Nina till världen i vecka 35(34+5)  Monika är med våran lilla dotter. Och lillan mår bra läkarna säger att vi kommer förmodligen behöva vara kvar på sjukhuset i minst två veckor. Sedan kommer vi kunna åka hem./ Monikas man
    Grattis!!
  • Hannathu
    monika84 skrev 2013-04-25 14:30:54 följande:
    Stort grattis!!!
  • ThereseJohansson

Stort grattis Monika med familj :)

• ThereseJohansson

Less på att vara hemma själv så när maken åkte till jobbet fick han släppa av mig hos min syster så fick hennes 5åriga son vara ledig från förskolan då hon bara jobbar 4h idag...iaf så vet jag att han gillar att baka och fullkomligt älskar kanelbullar så vi har haft en mys dag med bullbak som precis är avslutat men aj vad min rygg och fogar säger stopp nu!! Har legat i soffan i 10min nu och han pysslar om mig och bygger lego här vid min sida...han är helt fantastisk :)

Nu ska vi dock resa oss för en sista ansträngning för rygg och fogar för idag och det blir en kort prommis med hunden och sen får någon annan ta hunden ikväll....

Är väl som det brukar sägas, är huvudet dumt får kroppen lida men som vi haft det mysigt :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~