• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82

Hej alla fina gravida mammor! :) Ett tag sen jag skrev här. Hänger mer i FB-gruppen nu då det var enkelt att hålla sig uppdaterad där. :)

Grattis Monika84 till lilltjejen! Och grattis igen till dig Elfwinter!

Zora: Visst var det du som blev flyttad så mycket på Rul, eller minns jag fel? Om du hade haft bf senare så hade ju inte storleken varit lika fel. 

Själv har jag varit på UL förra veckan och fick då veta att bebis skulle väga ca 2250gr i 32+1, 12% över normalt. Fick ny tid om några veckor som jag bokade om till en annan läkare som förhoppningsvis ska ge oss en igångsättning. Har fått en tid för Norea(aurora) samtal på spec mvc om 2 veckor också. Bebis ligger i säte och just nu känns det inte som att den har planer på att vända sig. Förhoppningsvis gör den det snart.

Känns så spännande nu när det närmar sig och bebisar börjar titta ut. :)           

• Sagolina

Trött. trött, trött idag... Lill*n har bökat som en tok senaste dygnet, både dag och natt, så gissar på att det är en bidragande orsak till tröttheten! Men nu bara 3h jobb till, sen hem och slappa i soffan hela kvällen. Tyvärr fortsätter helgen med jobb båda dagarna, så blir inte mycket att vila ut sig. Men alla pengar är välkomna, så bara att bita ihop lite till!

• Zora
    Solrosen82 skrev 2013-04-26 12:32:23 följande:

Hej alla fina gravida mammor! :) Ett tag sen jag skrev här. Hänger mer i FB-gruppen nu då det var enkelt att hålla sig uppdaterad där. :)

Grattis Monika84 till lilltjejen! Och grattis igen till dig Elfwinter!

Zora: Visst var det du som blev flyttad så mycket på Rul, eller minns jag fel? Om du hade haft bf senare så hade ju inte storleken varit lika fel. 

Själv har jag varit på UL förra veckan och fick då veta att bebis skulle väga ca 2250gr i 32+1, 12% över normalt. Fick ny tid om några veckor som jag bokade om till en annan läkare som förhoppningsvis ska ge oss en igångsättning. Har fått en tid för Norea(aurora) samtal på spec mvc om 2 veckor också. Bebis ligger i säte och just nu känns det inte som att den har planer på att vända sig. Förhoppningsvis gör den det snart.

Känns så spännande nu när det närmar sig och bebisar börjar titta ut. :)           

Japp! Jag blev flyttad från 1/6 till 23/5. Men jag frågade faktiskt om det nu när vi var på kontrollen för jag tänkte samma sak och dom sa att det inte har någon nämnvärd betydelse. Barnet är ändå litet för sin ålder. Kanske skulle hamna på -24 - 25% i stället för -27-29% som nu.
  • ThereseJohansson

Solrosen82: i den veckan låg våran pojke också i säte och BM trodde inte han skulle vända sig men 2v senare så hade han snurrat runt så nu är huvudet neråt :) i mitt fall spelar det ju inte så stor roll eftersom jag har planerat snitt men känns ändå bra att veta att han ligger "rätt"

• Solrosen82

Zora: Ok, jag iofs om det handlar om en vecka så blir det ju inte så stor skillnad. Hoppas bebis växer lite extra nu då. Men alla är ju olika, du kanske får små barn. Vet en på jobbet som får små barn och hon fick gå på massor av kontroller i slutet. Minns förra gången hon var gravid, syntes inte på henne förrän det var typ 2 mån till hon skulle ha bebis.

ThereseJohansson: Jag tror att bebis vänder sig så småningom :) Den har helt enkelt bra med plats därinne ;)  

• Hannathu

syrrans bebis bedömdes som ca 25 procent mindre än normalt och kom ut och var 5-10% mindre.
    De går ju på flera mått och huvudstorleken är ett av dom. Om man som vi hör till en familj med små huvuden så kan viktuppskattningen bli ganska fel

• Zora
    Hannathu skrev 2013-04-26 13:18:38 följande:
    syrrans bebis bedömdes som ca 25 procent mindre än normalt och kom ut och var 5-10% mindre.
    De går ju på flera mått och huvudstorleken är ett av dom. Om man som vi hör till en familj med små huvuden så kan viktuppskattningen bli ganska fel

Låter på ett sätt bra Kanske inte kommer vara en allt för liten bebis som kommer ut ändå. Fast det gör ju också att jag (om man kan se det så) kommer få göra ett kejsarsnitt "i onödan". För om min "bara" skulle vara ca 10% mindre så hade det ju gått att göra ett vändningsförsök och jag hade kunnat gå tiden ut. Finns mycket om och men man kan kan fundera över känner jag. Men liten är den nog. För min vanliga BM nämnde i förbifarten i förra veckan att det inte känns som en så stor bebis och hon känner ju bara utanpå.
  • Caroliin

Kickilina: underbart Fint namn. Min man gillar inte det annars ville jag bebisen skulle heta Loa/Loah i andranamn (:

• monika84

Här kommen bilden på lilla Keira. Min man fotade henne när vi fick ha henne i våran rum under dagen.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~