• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Nifelheim

Hoppar också med här om det är okej. BF 2 Juni med 3:e barnet. 

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Zora

Tack för presenttipsen! Ska ta en runda på stan och se om jag hittar något

• lovea01

melikeyOu- Jag har oxå ont i blygdbenet men tror det beror på foglossningen men ibland liksom hugger det till när bebis trycker på och det känns lite obehagligt när man går oå toa det känns liksom ömt där inne och tappen känns irriterad oxå nu i typ 3 dagar. Har oxå molande värk nere i magen och känner av det där nere oxå. Har oxå varit dålig i magen nu ett bra tag, ibland gör det så ont i magen typ som magknip och det spänner i hela magen och så hemskt illamående på det, kan vakna av detta ibland mitt på natten vet inte vad det beror på... Men detta kan ju va att tappen håller på i mogna kanske ich eftersom du fick en slemklump på pappret så är det nog slemproppen, den kan ju återbildas säger dom flesta men det kan ju även va nåt oå g, med 1:an så gick slemproppen efter samlag ich efter det ihållande mensvärk som ökade hela tiden så man vet ju aldrig :)

• cindy03

Varit hos barnmorskan för mätning utav magen och det fortsätter att plana alltså jag växer inte som jag skaRynkar på näsan känner mig väldigt orolig har aldrig varit med om detta innan.

Är det någon som varit med om detta? och isåfall vad hände? 

• Maravilhosa
    melikey0u skrev 2013-04-29 14:47:43 följande:
    Hej på er igen :)
    Gick in i v 33 igår!
    Igår högg de i blygbenen när jag lyfta minsta lilla grej :/ i morse hade ja som mensvärk å sen 3e gången efter värken ja skulle kissa så va de en slem klump på pappret!! :0 å nu känns de som ett tryck om slidhålet :0
    Tror du det är slemproppen? det kan ju vara riktligare flytning..
  • Maravilhosa
    melikey0u skrev 2013-04-29 14:47:43 följande:
    Hej på er igen :)
    Gick in i v 33 igår!
    Igår högg de i blygbenen när jag lyfta minsta lilla grej :/ i morse hade ja som mensvärk å sen 3e gången efter värken ja skulle kissa så va de en slem klump på pappret!! :0 å nu känns de som ett tryck om slidhålet :0

Får skiva igen, blev ju aldrig färdig ;)

Tror du det är slemproppen? det kan ju vara riktligare flytning.. det kan man ju få den sista tiden. 
    Jag nyste häromdagen och i samband med det så knäcktes det ner till.. (samtidigt förbereder sig kroppen, så jag antar att det är mer rörligt i "materialet" nertill. dock brukar det trycka mycket neråt och jag kan även känna i blygdbenen när jag sitter. Som Mensvärk har jag också haft, det kan man ha nu med.. bebisen växer fortfarande, men får du mer värklikande så kan du ju alltid kolla med din Bm :)  

• Zora
    cindy03 skrev 2013-04-30 10:47:03 följande:
    Varit hos barnmorskan för mätning utav magen och det fortsätter att plana alltså jag växer inte som jag skaRynkar på näsan känner mig väldigt orolig har aldrig varit med om detta innan.

Är det någon som varit med om detta? och isåfall vad hände? 
    Sa inte din barnmorska något om vad som skulle hända?

Jag har inte varit med om samma sak, för min kurva planar inte, utan ser normal ut. Dock upptäcktes det att min bebis är förliten när jag var in och skulle göra vändningsförsök i förra veckan. Så jag har fått gå på extrakontroller på förlossningen (dom kör CTG-kurva och kontrollerar flödet i navelsträngen bl.a.) Ska dit på torsdag igen och då får jag även tid för snitt eftersom skruttis ligger i säte och dom inte vänder dom när dom är så små. Jag är också ganska orolig, men samtidigt känns det bra att dom upptäckte det.

Min gissning är att du får åka på såna kontroller som jag går på. Dvs, dom kör CTG och sedan gör dom en kontroll av flödet i navelsträngen och även en uppskattning av vikten på barnet. Ser det bra ut behöver du troligen inte fler än en kontroll, (eller bara någon ytterligare) men upptäcker dom något problem tas beslut utifrån vad dom upptäcker, t.ex. att du ska gå på tätare kontroller. Som jag fattat det (kan iof ha fel) kan kurvan plana utan att det behöver vara något fel också, t.ex. att magen börjat sjunka, har för mig att jag läst det någonstans, men är inte 100% säker på den uppgiften.

Tycker i alla fall att din barnmorska borde sagt något om vad som kommer hända.. 
  • Tvåönskarblifler

Cindy03: Som sagt, har din BM någon plan för detta? Under min förra graviditet planade min kurva ut, men enl BM var det ändå inom normala gränser. Detta följdes inte upp. Den gången slutade det inte lyckligt, vilket ju givetvis är väldigt ovanligt. Men jag tycker absolut att detta bör kollas upp med tillväxtultraljud, hade jag vart i din sits så hade jag krävt det, även om det är väldigt ovanligt att något ska gå snett så är det ju skönt att det kollas. På tillväxtultraljudet kan de ju se flödet i navelsträngen och därmed se om det exempelvis beror på syrebrist osv. Kan ju även vara att barnet ändrat läge, att det har sjunkit mm mm, men man vill ju gärna ha en förklaring så man slipper oroa sig.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~