cindy03 skrev 2013-04-30 10:47:03 följande:
Varit hos barnmorskan för mätning utav magen och det fortsätter att plana alltså jag växer inte som jag ska

känner mig väldigt orolig har aldrig varit med om detta innan.
Är det någon som varit med om detta? och isåfall vad hände?
Sa inte din barnmorska något om vad som skulle hända?
Jag har inte varit med om samma sak, för min kurva planar inte, utan ser normal ut. Dock upptäcktes det att min bebis är förliten när jag var in och skulle göra vändningsförsök i förra veckan. Så jag har fått gå på extrakontroller på förlossningen (dom kör CTG-kurva och kontrollerar flödet i navelsträngen bl.a.) Ska dit på torsdag igen och då får jag även tid för snitt eftersom skruttis ligger i säte och dom inte vänder dom när dom är så små. Jag är också ganska orolig, men samtidigt känns det bra att dom upptäckte det.
Min gissning är att du får åka på såna kontroller som jag går på. Dvs, dom kör CTG och sedan gör dom en kontroll av flödet i navelsträngen och även en uppskattning av vikten på barnet. Ser det bra ut behöver du troligen inte fler än en kontroll, (eller bara någon ytterligare) men upptäcker dom något problem tas beslut utifrån vad dom upptäcker, t.ex. att du ska gå på tätare kontroller. Som jag fattat det (kan iof ha fel) kan kurvan plana utan att det behöver vara något fel också, t.ex. att magen börjat sjunka, har för mig att jag läst det någonstans, men är inte 100% säker på den uppgiften.
Tycker i alla fall att din barnmorska borde sagt något om vad som kommer hända..