• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Lizz89

Har också haft svidande/ stickningar där nere samt lätt tryck neråt. Kissar ofta nu och igår va ja dålig i magen. Kanske fixering på gång nu då. Är i v 33+0 idag andra barnet,

• jolith
    Sagolina skrev 2013-04-28 14:08:35 följande:
    Tror faktist mer och mer på att det är fixering på gång. Känns liksom konstigt när jag går, som något är lite ivägen för att hålla benen ihop. Men ska ändå be att få kollat att det inte är uvi då jag är till läkaren på torsdagen! Bättre att ta det säkra före det osäkra:)

Har varit iväg och storhandlat, fyllt på förråden med konserver, pasta, lök, mjöl mm. Skönt att ha skåpen fyllda och veta att alla ingredienser finns hemma om jag får för mig att baka i veckan:) Nu ska jag vila lite efter lunchen och sen ska jag ut i friska luften. Blir så skönt trött på kvällen och sover så mycket bättre om jag varit ute några timmar:)  Och så är det ju aldrig fel med lite sol heller!
    Var hos bm nu på morgonen, och frågade om just detta. Det var ingen fixering iaf. Hon trodde mer att det beror på bebisens tyngd. Den blir ju tyngre varje dag, så trycket på bäckenet ökar ju då oxå hela tiden. Men det gällde ju mig det, så det bästa är väl att kolla upp det så att det inte är nåt annat..

Hoppas att ni mår bra för övrigt! Känns lite overkligt att det är så nära nu Skrattande 
  • Sagolina
    jolith skrev 2013-04-29 09:08:57 följande:
    Var hos bm nu på morgonen, och frågade om just detta. Det var ingen fixering iaf. Hon trodde mer att det beror på bebisens tyngd. Den blir ju tyngre varje dag, så trycket på bäckenet ökar ju då oxå hela tiden. Men det gällde ju mig det, så det bästa är väl att kolla upp det så att det inte är nåt annat..

Hoppas att ni mår bra för övrigt! Känns lite overkligt att det är så nära nu Skrattande 

Okej, har inte känt av så mycket idag ännu, men får se hur dagen fortsätter! Ska till läkare på koll på torsdagen, så efter det vet jag väl också vad som är på gång!
    Känns verkligen overkligt att det närmar sig så snabbt! Idag är troligtvis näst sista arbetsdagen för mig, sjukt!! 
  • Etangen

Igår vid 21 tiden började jag få ganska onda förvärkar som höll på hela natten så tyvärr blev det inte så mkt sömn :S Idag har jag bara sammandragningar men ont i ryggen hela tiden har väl legat och spänt mig inatt. Någon som har haft liknande?

• ThereseJohansson

Vaknade vid 5-tiden då maken skulle till jobbet och var hungrig så kunde inte somna om...gick ner och tog en macka och sen la jag mig i soffan framför tv...vaknade av magont och hel kass mage (ursäkta!!) och har läst att det börjar så för vissa....25dagar till planerat snitt....är väl bara avvakta och se vad som händer...spännande :)

• regnskogen

Zora - om hon gillar smycken kan du gå in på någon smyckes butik och köpa ett nyckel hänge eller något liknande med två brickor på. En stor och en liten. Om hon får den, kan hon själv välja vilka namn som ska stå där - antigen sig själv och barnet eller sin pojkvän o barnet. Ganska fin present tycker jag :)

Annars kan man köpa en liten korg med små saker i. Kanske några bodysar till bebisen? Nappar med roliga motiv? Badolja eller badskum till mamman?

Kram!

• Madelen21

helkass mage är d fler som har... fast ja tror de beror på alla jordnötter  jag äter... i helgen har de blivit 2 påsar.. haha...meen ja kan inte sluta :P

• Kickilina
    Madelen21 skrev 2013-04-29 11:58:09 följande:
    helkass mage är d fler som har... fast ja tror de beror på alla jordnötter  jag äter... i helgen har de blivit 2 påsar.. haha...meen ja kan inte sluta :P
    Jordnötsdiarré är nog inte helt vanligt...

Har varit i Oslo i helgen och träffat några av mina norska väninnor. Riktigt mysigt att komma iväg en tur även om att sitta rakt upp och ner i 3,5 h på buss och sova i en för kort soffa kändes sådär för gravidkroppen
  • Madelen21

kickilina: haha :) ja ja säger då det.. tänka sig att nu är de bara 6 v kvar, ev  4 beroende på när bäbis väljer att komma ut...
    blev så himla trött efter att ha hållt igång hela fm... hm... denna vecka kommer vår nya bil vi beställt

en sån fast annan färg:)  Så min sambo fick rätt att bilen kommer före bäbis...  men tyvärr så får vi kanske inte hämta den förens nästa vecka pga att dom ska montera motorvärmare mm innan vi får hämta den :)

Vad har ni tjejjer för planer för i morgon då?
    har ni nå traditioner ni brukar göra??
    Vi ska grilla och en vän å hennes kille kommer , sen titta på brasan på kvällen :)
    sen är sambon ledig resten av veckan :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~