• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hannathu
    mco skrev 2013-06-03 10:32:02 följande:
    Cytotec??? Är det inte det som är så himla farligt??

cytotec är väl inte gjort för att framkalla abort vilket det används till i de flesta fall
  • Etangen

Var hos bm idag h*n ligger super långt ner, och jag har öppnat mig 2cm men det behöver ju inte betyda något ialla fall...men man kan ju alltid hoppas ;) 

btw på bättre humör idag. 

• a dream within a dream

Cytotec är en magsårs medicin, som har använts till aborter likväl till igångsättningar - jag hade aldrig hört om cytotec innan och de sa aldrig vad jag fick heller, de gav mig ett litet plastglas och sa "tabletten är nu upplöst i vatten och det bör vara smaklöst" - "du ska ta en hutt varannan timme" efter ett tag frågade jag vad jag fick och googlade direkt, och fy fan vad arg jag blev - avbröt direkt än fast de insisterade på att försätta dagen efter också !!!! Störda !!!! Gick hem och fick hemskt täta värkar, blev såklart as orolig och dagen efter ringde jag upp S-MVC och skällde ut deras överläkare efter noter! Varför jag aldrig frågade i början var pga utmattning, de hade lovat dagen innan att de skulle ta hål på hinnorna denna dag, jag hade knappt sovit och haft ett 12 h värkarbete dagen innan.. Och sen så litar man ju tyvärr på sjukvården (litade!).

• Maravilhosa
    a dream within a dream skrev 2013-06-03 09:54:37 följande:
    Stinsen, precis - tre fruktansvärda försök, två ggr med dropp (7h första gången och 10-12h andra gången) sedan en sista gång och då med cytotec, ca 10h med vedervärdiga värkar (vilket de aldrig berättade) och fy fan innan den gick ur kroppen! Detta var under fem dagar.. Ny har jag nästan återhämtat mig, känns som om att mina egna värkar är förstörda.

Jag har skickats hem mellan gångerna och jag känner att jag absolut inte vill pressa kroppen mer! I morgon ska vi till läkaren igen och då får vi se om det kan vara så enkelt att de kan ta hinnorna (det har varit målet sedan start) i och med mina egna värkar samt proppen som gått
    Tack och Kram tillbaka!!!!!

Låter verkligen som att du fått tampas med en hel del, att de inte kunde ta hål på hinnorna från bröjan! Hoppas det går bra imorgon!

• Maravilhosa

Idag hos Bm visade det sig att mitt Järn hade gått ner en aning. Tre hb fick jag ta som alla visade olika.. 102, 97,94. Alldeles för lågt enligt Bm och särskilt för att det är slutspurten nu, enligt henne det helt klart bästa om bebisen kan bo kvar i magen till beräknat åtminstone (19 juni). Nåväl, Bebisen är det ingen fara för utan det är jag som blir drabbad i så fall. Dock mitt egna fel.. då jag senaste veckorna varit dålig på att ta niferexen.. well, nu är det andra bullar som gäller. :/

• Stinsen
    a dream within a dream skrev 2013-06-03 09:54:37 följande:
    Stinsen, precis - tre fruktansvärda försök, två ggr med dropp (7h första gången och 10-12h andra gången) sedan en sista gång och då med cytotec, ca 10h med vedervärdiga värkar (vilket de aldrig berättade) och fy fan innan den gick ur kroppen! Detta var under fem dagar.. Ny har jag nästan återhämtat mig, känns som om att mina egna värkar är förstörda.

Jag har skickats hem mellan gångerna och jag känner att jag absolut inte vill pressa kroppen mer! I morgon ska vi till läkaren igen och då får vi se om det kan vara så enkelt att de kan ta hinnorna (det har varit målet sedan start) i och med mina egna värkar samt proppen som gått
    Tack och Kram tillbaka!!!!!
    Men kära du eller vad jag nu ska säga :(
    Fy f*n på ren svenska!!! Hur orkar du kan jag inte heller fråga,för har man något val än att bara hänga med!? Man orkar inget annat!
    Jag fick värkstimulerande dropp när lill-pluttan skulle födas och de var smärta som jag absolut INTE upplevt vid mina tidigare förlossningar!!

Lider med dig och hoppas verkligen att du får hjälp nu och att dom tar hinnorna!
    Skulle som sagt in och läsa din blogg idag ist men min sessa har ätit av och till och bara velat ligga i famnen hela dagen idag så det blev inget bloggläsande......

Uppdatera gärna hur det går!

Massor av "Girlpower kramar" till dig!!!
  • a dream within a dream

Tusen tack stinsen och maravilhosa! Mysigt med en kelis stinsen, värmen (uppe i norr) har varit outhärdlig för många men jag tror den är värst för de minsta.. Hoppas ditt hb kommer upp en bit maravilhosa - kollade bm den järnreserver? Håller mina tummar så du inte blir helt super trött några timmar kvar till besöket idag (kl 10.00) ska jag infinna mig men just nu har jag värkar och hoppas såååååå att det är Nu allt drar igång, av sig självt kram!

• Fruhs

Hallå! Behöver er hjälp håller på o blir galen! Jag tror ja har fått bihåleibflammation! Mitt huvud har gjort migränont sedan igår! Vad ska jag göra??? Snälla jag tar emot alla tips

• Sonaten

Vecka 37+1 idag. Natten till söndagen började det sippra vatten, och vi var inne på förlossningen två gånger under söndagen innan de kunde enas om att det verkligen var fostervattnet som kom. Vi skulle komma tillbaks på måndagen, igår alltså, för att de ville sätta igång mig. När vi väl var på förlossningen så hade de hög belastning där och de ville övervaka mig särskilt vid igångsättning eftersom jag fick snitt förra gången. Vi fick alltså åka hem igen.

Idag tisdag ska vi åka in på morgonen och jag blir bedömd och igångsatt. Ett par timmar kvar tills vi ska ringa dem. Och nu är jag så orolig för jag har knappast känt några fosterrörelser på hela natten/morgonen. Bäbisen brukar komma igång om jag puffar på den och masserar magen. Men nu verkar den inte alls reagera på något.

Min man och dotter sover än, och det är ett par timmar kvar tills vi ska lämna henne på dagis. Jag funderar på om jag ska ringa förlossningen, och vad de kommer säga/göra ifall jag säger att jag inte känner fosterrörelser. Kan inte sova när det är såhär. Någon som har varit med om liknande och har goda råd?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~