• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Maravilhosa

Med tanke på både hinnsvepning och igångsättning tror jag att de flesta läkare och Bm vill att man undviker det då det mest naturliga/bästa är att förlossningen startar av sig själv, om ingen särskild "komplikation" finns.

• lovea01

Dom här dagarna har det varit så mycket tryck nedåt, ibland så att jag känner att jag kommer att kissa på mig... Tungt och tröttsamt, usch nu får det bli dags snart! Och värmen gör mig bara varm och irriterad oxå...

• Hanni

Ang igångsättning så har jag förstått det som att risken är större för KS vid igångsättning än om kroppen själv får sköta det. Däremot väger de väl riskerna mot varandra och om fara för mamma eller barn finns så är igångsättning bättre. Så har jag uppfattat det iaf.

• cindy03

Idag när jag hade vaknat och gick på toa för att kissa så kom en del av slemproppen!
    Hoppas att det på gång nu!!!TystFlört 

• Madelen21

cindy03: ohhh va spännande... :) Men när slemmisen börjar släppa så är de väl ett tecken iaf :)

• cindy03

ja det får man ju hoppas att det är! Har läst att slemproppen tydligen kan återbildas....
    Hur sant det är det vet jag inte men hoppas att det händer mera snart det har varit lugnt sen i morseObestämd 

• Etangen

Nu kommer det lite klagomål ursäkta på förhand!

Imorgon är det en vecka kvar till bf och just nu vill jag bara att det ska sätta igång, haft extrema förvärkar sedan v.30 ungefär och så känns det som jag ska skita ner mig när som helst (ursäkta ordval) har vart på toa minst  tio ggr idag ifall det är nr 2 som måste ut men det vill ej komma något. Jag har även fått super ont i ljumskarna, inte hela tiden men det känns som om jag får en kniv in i ljumskarna (mest högra) då och då. Har inte heller behövt gå på toa och kissat under nätterna under tiden bara någon gång ibland men inatt fick jag gå 4 ggr.

Tack för att jag fick klaga lite Flört

• Maravilhosa

Låter sig som att det nästa kan bli när som för en del av er. Själv funderar jag på om det inte är lika bra att jag ställer in mig på övertid... skulle absolut inte förvåna mig, bara för att jag tycker bebisen kan komma ut när som.. Vräkning påbörjad, Oja! ;)

• Madelen21

maravillhosa: Hur mår du?? Jag mår ganska bra, fast trött emellan varven.. Idag har ja börjat känna ilningar neråt och tryck och sådär ont bak i ryggen... men inget mer än så... kom ju lite slem häromdagen... men inget mer sen dess... åå ja blir tokig av att inte veta vad det är/var... Hmm.. ää bara å vänta... men denna väntan.....  Jaja den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.. men just nu känns det tungt när det är så himla varmt osv... 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~