• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kroa

Våran dotter föddes 31 maj :) prinsessan var 50 cm och vägde 3315g :) lyckan är enorm!

• regnskogen

Grattis kroa! Får man se en liten bild på prinsessan kanske? :)

Här har jag fått mitt efterlängtade hinnsvepning. Under veckan ska det diskuteras om igångsättning, och ev sätta ett datum. Angående hinnsvepningen är det något jag inte kommer göra igen, det gjorde verkligen ont. Kändes som att någon var där och grävde hårt med fingrarna... Usch! Efteråt fick jag några sammandragningar och blödde lite grann men det har inte hänt så mycket mer efteråt fast jag har gjort en hel del "tungt jobb" efteråt. Handlat mat, gått en promenad, dammsugit, skurat... Kroppen kanske reagerar inatt, då man äntligen slappnar av och alla muskler är inte lika spände. Återstår att se!

Hoppas vi alla får våran bebis snart, jag börjar bli rätt irriterad för att han inte kommer... Haha :(

• Stinsen
    a dream within a dream skrev 2013-06-02 11:35:28 följande:
    Bf idag, slemproppen har gått i omgångar de senaste dagarna (sedan senaste igångsättningsförsöket, det tredje) men inget händer - jag blir galen! entrupp.blogg.se
    What!!!?? Nu fattar jag ingenting,har dom försökt sätta igång dig 3 (!!!) gånger :-O

Usch jag lider med dig!!! Låter hur tufft som helst!!!

Sitter här och väntar på att vår sessa ska vakna en sista gång och få mat sen sängen....men kom av mig när jag såg detta,klickade mig in på din blogg men insåg att jag måste ha mer tid att läsa för att hänga med :)

Allvarligt försöker dom sätta igång men misslyckas och låter dig åka hem eller hur funkar det??

Kram! Massor av KRAMAR!!!!
  • Sagolina

Har börjat fundera på det här med kläder åt lill*n att ta med till BB... Nu när det är så varmt, hurdana kläder behöver en nyfödd? Är det kortärmad eller långärmad body? 10dagars prognosen visar  på 22-27 grader och sol, så är rädd att ha för varma kläder med...
    Inte helt lätt att bli mamma för första gången:P

Började morgonen med en promenad och fick några svaga värkar på vägen, men allting lugnade sig när jag kom hem och vilade lite. Vill att förlossningen sätter igång nu!    

• Madelen21

sagolina: man ska ju inte utsätta babyns känsliga hud för direkt solljus. Så ta med både långärmade och kortärmade bodys. Jag har ju 2 barn födda i högsommar när det varit sådär stekande varmt. Jag har packat ner både korta å långärmade bodys och bomulls byxor och sen bodysuits.

• Sagolina

Madelen: Tack för svaret! Har också tänkt på det där med sol och känslig hy... Men en tunn, långärmad body och tunna byxor i bomull borde inte vara för varmt då? Själv smälter jag ju bort i bikini och solklänning just nu, men det är säkert pga. allt extra blod mm...

• Fruhs

Hej tjejer! Hur går de för er? Jag kan tänka mig att de börjar tära på kroppen nu! Jag har bf om 7 dagar! De känns som om de enda man går runt o tänker på är att bebisen ska komma ut nu, jag har en massa vänner som också varit gravida o varit beräknade någon vecka eller två innan mig, alla deras bebisar har kommit förutom min, lite smått avundsjuk är man ju haha ð??

• a dream within a dream

Stinsen, precis - tre fruktansvärda försök, två ggr med dropp (7h första gången och 10-12h andra gången) sedan en sista gång och då med cytotec, ca 10h med vedervärdiga värkar (vilket de aldrig berättade) och fy fan innan den gick ur kroppen! Detta var under fem dagar.. Ny har jag nästan återhämtat mig, känns som om att mina egna värkar är förstörda.

Jag har skickats hem mellan gångerna och jag känner att jag absolut inte vill pressa kroppen mer! I morgon ska vi till läkaren igen och då får vi se om det kan vara så enkelt att de kan ta hinnorna (det har varit målet sedan start) i och med mina egna värkar samt proppen som gått
    Tack och Kram tillbaka!!!!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~