regnskogen skrev 2013-05-31 16:56:07 följande:
Jag har inga problem med personalen så, tycker att de är duktiga och ställer mycket frågor. Men det känns inte riktigt som att de lyssnar på mig kring hur jag känner och mår. I tre dagar nu har jag gått till spec MVC och förlossningen för att göra CTG och lämna urinprov och ta blodtrycket, och varje gång har de fått fråga mig " vad var det du skulle göra idag? " känns lite som att de inte har någon koll på mig, och vad jag behöver för att kunna stabilisera mig själv och mitt mående. Har också bett om att få kolla om jag har en mogen tapp, då jag har känt av att det trycker på, stickningar och "bajsnödighet känslan " osv. BM svarar då att " du är inte mogen, din kropp är för ung och du är bara i v 38. " utan att ha kollat efter. Så jag vet inte... Känns inte som att jag har fått ett bra bemötande av dom.
Nu har det iallafall konstaterats (stavas?) att jag har HF, och riskeras att bli inlagd. Jag vill ABSOLUT inte "vänta" ut bebisen på något sätt, och undrar om någon vet något om KS eller igångsättning? Jag vill inte utsätta mitt barn så att han blir sjukt när jag är sjuk. Än så länge mår han bra säger BM men det är ju egentligen bara en tidsfråga innan det kan vända och han börjar må dåligt...
Mår så dåligt, både fysiskt och psykiskt. Vet inte vad jag ska göra...
Fattar inte varför de inte kollar
När jag hade HF satte de igång med en bardkateter för att tappen var mogen och lite öppen hade jag varit en aning mer öppen hade de bara tagit hål på hinnorna.
Den här gången hoppas jag att de sätter igång mig så fort tappen är mogen eftersom foglossningen börjar bli outhärdlig. Läkaren var negativt inställd tills hen förstod att jag inte vill ha igångsättning till varje pris utan bara om kroppen är redo. Bara att hoppas att den blir det snabbt