• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

lovea01 jag har 19 dagar kvar.... så ja hoppas min kommer inom kort 
    min bm sa så hon oxå, att barnen testar en.. å de märker jag speciellt med min älsta... hon blir 6 år i sommar... 6 års trots... blä.... :( 

• Friiidaaay
    regnskogen skrev 2013-05-31 10:13:51 följande:
    Grattis till er alla som fått era bebisar :)

Jag sitter här inne i förlossningsavdelningen och väntar på min tur. Det är inte på gång än, men blev hänvisad hit för att göra mina undersökningar. Nu när jag ändå är här, tänkte jag passa på att be om en gynundersökning och ev. hinnsvepning. Hoppas! Någon som vet vad som krävs för att hinnsvepning ska lyckas eller så?

Jag är ganska så nervös över att föda på BB här i Örebro. Har än så länge inte fått någon positiv feedback från dom, och jag kan lixom inte lita på dom och på det dom säger.. Jag har faktiskt på den sista tiden funderat på att föda hemma, just för att jag inte litar på Örebros BB. Någon som vet vart man hittar info om det? Är det något man ska diskutera med sin barnmorska om?

Hoppas alla har det bra :D

Kram!

Jag är från Örebro & födde sonen där i september 2011. Fick jättebra stöd i en superbra barnmorska under förlossningen och var kvar på BB i 3 dagar pga en komplikation hos mig. Även där vara alla superbra & jag fick överlag nästan bara ett bra bemötande. Denna gång har jag vart inne på FL ett par vändor innan av olika anledningar och fått träffa bra personal då med. Rötägg finns det överallt tyvärr.. Vad är det som får dig att känna så? Det är ju inget kul :-/

Har ingen aning om hemförlossning, men tror du får ta kontakt med BM själv om det & sen måste du väl på en bedömning på specmödra inför det så det inte finns några hinder. Men det är ju stor risk att föda hemma..
  • Solrosen82

Grattis Kamillan!! Det var en tjej som hade bråttom

Jag gjorde hinnsvepning förra veckan i v.37+0. Kände molvärk efteråt och dagen efter tror jag lite av slemproppen for, men sen har det inte hänt nåt mer. Har tid på onsdag för att göra om samma sak igen. Men då hoppas jag att tappen är mognare så att de kan sätta igång mig istället.

• regnskogen

Jag har inga problem med personalen så, tycker att de är duktiga och ställer mycket frågor. Men det känns inte riktigt som att de lyssnar på mig kring hur jag känner och mår. I tre dagar nu har jag gått till spec MVC och förlossningen för att göra CTG och lämna urinprov och ta blodtrycket, och varje gång har de fått fråga mig " vad var det du skulle göra idag? " känns lite som att de inte har någon koll på mig, och vad jag behöver för att kunna stabilisera mig själv och mitt mående. Har också bett om att få kolla om jag har en mogen tapp, då jag har känt av att det trycker på, stickningar och "bajsnödighet känslan " osv. BM svarar då att " du är inte mogen, din kropp är för ung och du är bara i v 38. " utan att ha kollat efter. Så jag vet inte... Känns inte som att jag har fått ett bra bemötande av dom.

Nu har det iallafall konstaterats (stavas?) att jag har HF, och riskeras att bli inlagd. Jag vill ABSOLUT inte "vänta" ut bebisen på något sätt, och undrar om någon vet något om KS eller igångsättning? Jag vill inte utsätta mitt barn så att han blir sjukt när jag är sjuk. Än så länge mår han bra säger BM men det är ju egentligen bara en tidsfråga innan det kan vända och han börjar må dåligt...

Mår så dåligt, både fysiskt och psykiskt. Vet inte vad jag ska göra...

• jolith

Regnskogen: jag har varit där idag, pga för högt blodtryck - dock inte hf. Jag har förklarat för de exakt hur jag mår, och blivit väl bemött i min oro. Resultatet av det hela blir igångsättning nu i helgen. Så mitt tips är att verkligen stå på dig!

• Hannathu
    regnskogen skrev 2013-05-31 16:56:07 följande:
    Jag har inga problem med personalen så, tycker att de är duktiga och ställer mycket frågor. Men det känns inte riktigt som att de lyssnar på mig kring hur jag känner och mår. I tre dagar nu har jag gått till spec MVC och förlossningen för att göra CTG och lämna urinprov och ta blodtrycket, och varje gång har de fått fråga mig " vad var det du skulle göra idag? " känns lite som att de inte har någon koll på mig, och vad jag behöver för att kunna stabilisera mig själv och mitt mående. Har också bett om att få kolla om jag har en mogen tapp, då jag har känt av att det trycker på, stickningar och "bajsnödighet känslan " osv. BM svarar då att " du är inte mogen, din kropp är för ung och du är bara i v 38. " utan att ha kollat efter. Så jag vet inte... Känns inte som att jag har fått ett bra bemötande av dom.

Nu har det iallafall konstaterats (stavas?) att jag har HF, och riskeras att bli inlagd. Jag vill ABSOLUT inte "vänta" ut bebisen på något sätt, och undrar om någon vet något om KS eller igångsättning? Jag vill inte utsätta mitt barn så att han blir sjukt när jag är sjuk. Än så länge mår han bra säger BM men det är ju egentligen bara en tidsfråga innan det kan vända och han börjar må dåligt...

Mår så dåligt, både fysiskt och psykiskt. Vet inte vad jag ska göra...

Fattar inte varför de inte kollar

När jag hade HF satte de igång med en bardkateter för att tappen var mogen och lite öppen hade jag varit en aning mer öppen hade de bara tagit hål på hinnorna.

Den här gången hoppas jag att de sätter igång mig så fort tappen är mogen eftersom foglossningen börjar bli outhärdlig. Läkaren var negativt inställd tills hen förstod att jag inte vill ha igångsättning till varje pris utan bara om kroppen är redo. Bara att hoppas att den blir det snabbt
  • monika84

Hej tjejer imorgon är det den dagen då våran flicka var beräknad. Men hon hoppade ut 25 april. Så min man överraskade mig för en vecka sen och imorgon åker vi hela familjen till Usa på första resan för lillan. Helt underbart.

• Maravilhosa
    Kamillan skrev 2013-05-31 04:47:37 följande:
    Igår kom min lilla prinsessa ut!! Åkte in 03.30 för värkar och hon va ute 06.00.....så det gick snabbt!! Hon är helt perfekt o helt fantastisk!! 3045 o 49 lång, kärlek!!

Grattis till Lill-tjejen!! :)
  • regnskogen

Jolith - åh vad skönt! Jag hoppas verkligen jag får någon slags hjälp med att få ut bebisen, jag är så rädd att han ska bli sjuk när jag är rätt så sjuk... Har förklarat detta för min BM och hon har iallafall bokat in mig på en gyn tid på söndag morgon, där dom ska kolla tappen och är den mogen så gör dom hinnsvepning på en gång :) känns skönt ändå.. Men om inte hinnsvepningen hjälper, så tänker jag nästan kräva igångsättning. Hoppas jag får min vilja igenom så att jag kan få må bra igen!

Hannathu - undra varför läkare eller BM ofta är skeptiska till hinnsvepning eller igångsättning när det står överallt att efter v 37+0 är det ok för bebisen att komma till världen. Varje gång jag tjatar om hinnsvepning så tjatar min BM tillbaka att bebisen är för liten, det är för tidigt... Han är ju färdig!!! :p haha... Sånt förstår jag mig inte på.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~