• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • lovea01
    cindy03 skrev 2013-06-08 16:24:34 följande:
    Nu är min skrutta här

Bästa och lättaste förlossningen någonsin

Grattis! :)

Roligt nu när så många får sina bebisar, det betyder ju att det är nära för mig snart oxå hoppas jag :)
  • Baby Lei

Grattis till alla nyblivna mammor! Min lilla skrutt föddes med snitt för elva dagar sedan. Vattnet gick på söndagen vilket jourhavande läkare bedömde som falskt alarm, men jag var helt säker. Dagen efter då vattnet fortsatte att sippra åkte vi in igen för bedömning och en ny läkare tittade på mig. Det var tveklöst vattenavgång sa hon så vi fick skrivas in för akutsnitt dagen efter. (Det kallas akut bara för att det hände tidigare än mitt inbokade datum som var igår egentligen) Jag har haft världens bästa förlosdningsupplevelse på BB Stockholm! Vårt mirakel föddes på dag 38+4 och mådde toppen direkt! Jag var livrädd inför operationen (trots att jag önskat den själv) men jag bara två timmar efter jag kom upp på avdelningen stod jag i duschen och har varit på benen sen dess. Jag har knappt haft ont alls! Det låter helt sjukt men en vanlig träningsvärk i magen gör mycket ondare än det här!! Amningen jobbade vi igång på två-tre dagar med en liten kille som tog alla skift i mjölkfabriken :) vilket skit gör en liten bebis, men vad häftigt att de vet exakt vad de behöver göra!! Väl hemma har vi bara njutit i vår bebisbubbla med vänner och familj som har pysslat om oss alla tre. Det har varit och är en helt magisk tid!

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-06-08 08:46:16 följande:
    Sonaten: det var absolut snabbt!! Men så trist att du fick en negativ upplevelse av stora delar av förlossningen! Jag antar att det var fullt ös på förlossningen och det är just detta vi barnmorskor nu kämpar för, rätten för varje kvinna i aktivt förlossningsarbete att få ha en tillgänglig, egen barnmorska som bara har hand om henne och inte har även en massa andra patienter. Det är förlissningsberättelser som dina som blir resultatet av dagens neddragningar och politiker som inte lyssnar!! Nog om det. Fantastiskt att du ändå känner att du hade en god stötta i din man och wow vilken grym kvinna du är som fixade det! Du borde försöka få till ett samtal med ansvarig barnmorska innan hemgång så att hon kan gå igenom förlossningen för dig för även om du får utskrivet journalen så kan den vara lite vajsig att förstå.

Vilken traumatisk upplevelse! Så ska ingen behöva föda sitt barn i Sverige år 2013!! Hoppas att du får hjälp att bearbeta den.
  • Baby Lei

Haha, vilket SLIT för en liten bebis att få igång mjölkproduktionen ville jag skriva men Iphonen ville visst något annat... :)

• cindy03

Halva inlägget försvann innan. Min lilla Alicia vägde 2360g och är 47cm lång. Idag skulle jag sättas igång mentoap låh kom in till förlossningen så var jag redan öppen 3cm. Värkarna kom ca kl 10.30 och lillan var ute 13.52

• Meoow

Ååh vill höra mer om era förlossningar! :)

Här "knäpper" det långt ner i magen nästan hela tiden när bebis rör sig... Någon som vet vad det kan vara?
    Har under dagen haft många ilande hugg långt ner och har under de senaste nätterna vaknat flera gånger av mensvärksliknande smärta (känns väldigt mycket ner i ländryggen) men som fram tills idag försvunnit under dagen - idag har den kommit och gått hela tiden... 

Bebis har också blivit väldigt livlig i magen när jag gått och lagt mig på kvällarna, bökar runt så det gör riktigt ont till och från och det känns nästan som att han/hon försöker pressa sig ut....  Längtar efter att få träffa vår lilla skrutt nu!!

Hoppas att både ni och era små mår bra, och att resten av oss också snart får träffa våra bebisar Hjärta 

• Carrossk

Meoow: de där knäppen kan vara bebisen leder. Har själv haft det med sonen och har det även med denna bebis. Började höra det kring V.20.

Känner ilande hugg här med ibland, som att bebis kommer åt livmodertappen. Ingen vidare känsla. Annars är det som vanligt hur lugnt som helst inga känningar att tala om. När jag väl känner något så släpper det lika fort :(. Men men nu är det bara 4 dagar kvar innan snittet på BF+8 :D. Längtar!!!!!!

• Carr0n

Jag vaknade av ett "knäpp" i kroppen. Likadant som när jag väntade våra tvillingar. Kl 4 på fredags morgon. Sedan gick hela dagen och jag hade någon värk i timmen bara. Åkte och storhandlade med gubben för att dom skulle komma igång, men icke.

Min mamma sov över hos oss och vi kollade på film till 23:30 på fredags kväll. Inga värkar alls hade jag under kvällen.

Sedan vaknade jag utav värkar kl 1, vid 3 väckte jag gubben och mamma, då stod jag inte ut längre.

3:44 var vi inne på förlossningen. Fick lite lustgas och sedan var hon ute 5:00.

Måste säga att det var min bästa förlossning hittills.

Men våran äldre dotter så tog det allt som allt 1tim och 40min, då hann ja inte få någon lustgas och dessutom gick vattnet när hon kom ut, dom hann inte ta hål på hinnan eftersom allt gick så fort.

Det kändes som om dom släppte en bomb mellan benen på mig.

Så det gjorde inte ondare denna gång trots att hon vägde 5202g och var 54cm lång :)

• lovea01

Inatt vaknade jag av att jag fick såna rejäla förvärkar, kändes denna gången mycket i ryggen och spred sig liksom framåt och höll i sig längre än dom jag haft innan. Så fick andas mig igenom dom. Men det va bara 4 stycken sedan försvann det plötsligt och jag somnade om. Jag som trodde det va på g... :( men känner av mycket tryck idag och lite molande men inte så mycket mer. Dricker 2 koppar hallonbladste nu om dagen så hoppas ju att det ska hjälpa mig sedan iallafall:)

Hoppas att ni andra har det bra och att vi snart får våra bebisar!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~