• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sandraa L

jag har rätt ont i vänstra äggstocken, ilar och känns som att någon drar och just där. Börjar bli orolig att det är något fel, någon som känner igen det? :/ 

• AlexandraViberg

Säker på att det är äggstocken? Så länge du inte får bruna flytningar eller blöder skulle jag vara lugn! Kan vara ligamenten, de är inte långt ifrån stockarna. Håller tummarna!

Kan lugna lite med att mitt utomkveds inte kändes i äggstocken iallafall! Var mest bara en tomhetskänsla i livmodern och intuition som sa mig att något var fel och den satt i höger äl. Inte förrän de sa att den inte var i livmodern kände jag att det kändes större på höger sida och där visade den sig sitta sen.
    Så oroa dig inte i onödan! Men ring in om du får ont eller blod, det gäller ju alla gravida! :)

• 1000

Min mage är större än en luftballong från kl 18 och framåt de senaste 3 kvällarna =aj.

• wassan
    1000 skrev 2012-10-19 21:50:56 följande:
    Min mage är större än en luftballong från kl 18 och framåt de senaste 3 kvällarna =aj.

Åh du det är min me /
  • Sandraa L
    AlexandraViberg skrev 2012-10-19 21:49:02 följande:
    Säker på att det är äggstocken? Så länge du inte får bruna flytningar eller blöder skulle jag vara lugn! Kan vara ligamenten, de är inte långt ifrån stockarna. Håller tummarna!

Kan lugna lite med att mitt utomkveds inte kändes i äggstocken iallafall! Var mest bara en tomhetskänsla i livmodern och intuition som sa mig att något var fel och den satt i höger äl. Inte förrän de sa att den inte var i livmodern kände jag att det kändes större på höger sida och där visade den sig sitta sen.
    Så oroa dig inte i onödan! Men ring in om du får ont eller blod, det gäller ju alla gravida! :)
    Njaa, alltså på vänstersida ned mot underlivet liksom eller hur man beskriva... Det drar och ilar, som molande värk ungefär :/ ... 

Var ju på vul i onsdags och då såg de en hinnsäck i livmodern men inget i, för tidigt med andra ord men har för mig att jag kände såhär sist med... antar att det fortfarande känns overkligen eftersom mensen är beräknad att komma på söndag och att jag plusade på bim - 5.

inget blod eller flytningar, utan tomt. tunga och ömma bröst dock och enorm trötthet... 
  • AlexandraViberg

För mig i 5+4 såg de bara hinnsäck och skymtade gulesäck, en vecka senare idag och foster med hjärtslag! Det är nog ingen fara! Jag hade ömma bröst och trötthet som första symptom! Plussade på äl+9/bim-5/6! Så de riktiga symptomen kommer nog sen, eller så klarar du dig ;)

Man får ju växtvärk med, hoppas det är vad du känner! :)

• Valborgs

Tesss - vilket roligt där att berätta på :) nästan så jag funderar på att sno det, men då måste jag ändå vänta till precis innan jul. Känns så långt bort :)

Varit och träffat mina systrar idag, varav den ena har en 4 månaders och den andra väntar smått till början av november. Så mysigt! Roligt med så tätt mellan kusinerna oxå, detta blir fjärde inom 1,5 år.. :)

• AlexandraViberg

Åh! Vill också ha syskon med barn. Men ser att det är större chans att jag får syskonbarn av min lillasyster på 10 år än av min bror på 26.. ( ja inte av henne nu men det känns rimligare i tiden! Är ju trots allt möjligt att det sker om 6 år även fast jag hoppas hon håller sig) ja storebror är inte i en skaffa barn fas, han får chilla ner drickandet och hitta någon som vill ha honom! (Hemsk jag låter..) :(

Fick min första kusin tre år innan jag födde mitt första barn! Och min sista kusin föddes tre dagar innan min dotter. :P

• LillStrumpan82

Åh, jag blir vansinnig! Ända sedan förra fredagen har jag vaknat mellan 4-4.30. Ibland för att jag är kissnödig, men oftast för att jag helt enkelt är pigg! Är snortrött på kvällarna, somnar kring 21. Har provat tvinga mig själv att vara vaken till 22-23, men vaknar likt förbaskat mellan 4-4.30... Nån mer som har samma bekymmer? Imorgon går jag in i v.6 och det känns inte direkt som om det blir bättre, snarare så verkar jag bli mer och mer kissnödig :-/

• Sandraa L
    LillStrumpan82 skrev 2012-10-20 04:46:18 följande:
    Åh, jag blir vansinnig! Ända sedan förra fredagen har jag vaknat mellan 4-4.30. Ibland för att jag är kissnödig, men oftast för att jag helt enkelt är pigg! Är snortrött på kvällarna, somnar kring 21. Har provat tvinga mig själv att vara vaken till 22-23, men vaknar likt förbaskat mellan 4-4.30... Nån mer som har samma bekymmer? Imorgon går jag in i v.6 och det känns inte direkt som om det blir bättre, snarare så verkar jag bli mer och mer kissnödig :-/
    God morgon höll jag på att skriva men åtminstone hej! Vaknade nyss och då har jag tagit SOVMORGON i natt verkar det som, har den senaste veckan vaknar runt 3-4 jag med, kan bara inte somna om, kissar och är hur pigg som helst. Min sambo undrar vad det är frågan om och själv har jag ingen aning om det själv... Jättejobbigt verkligen :/ 

Själv är jag i v. 5 (4+1) och antar att det lär bli såhär ett tag framöver...  

Drömmer du drömmar LIllStrumpan? Själv har det hänt de senaste två dagarna och väldigt tydliga sådana... eller sedan jag plusade egentligen.  
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~