• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora
    Sandraa L skrev 2012-10-19 16:22:00 följande:
    har någon börjat med mitt val kvinna eller aco gravid? köpte nämligen aco idag och det stod att man skulle ta två tabletter om dagen, är det samtidigt eller vi två olika tillfällen, någon som vet? =)

Jag tar ACO Gravid. På burken står det att man ska dela upp dosen på två måltider. Jag tar morgon och kväll (frukost och middag).
  • Sandraa L
    Zora skrev 2012-10-19 17:01:08 följande:

Jag tar ACO Gravid. På burken står det att man ska dela upp dosen på två måltider. Jag tar morgon och kväll (frukost och middag).
    okej, såg inte utan slängde i mig två styckna vid lunch... Kanske inte var så jättebra men det lär väl inte vara någon fara när det är vid ett enda tillfälle? 
  • Sandraa L
    Nisse88 skrev 2012-10-19 17:07:02 följande:
    Ni pratar om tabletter, vad är dessa bra för? Är de att rekommendera?
    Vitaminer som är bra att äta i samband med graviditet för att få i sig all näring osv. som man behöver :) 
  • Tessss
    Sandraa L skrev 2012-10-19 13:09:45 följande:
    Hur har ni gjort med att berätta för svärföräldrarna och era egna så klart. Min mamma vet redan, berättar allt för henne med min sambos familj vet ännu inte eftersom att vi vill säga det på ett bra sätt. Det är deras första barnbarn :) och när ska man berätta?

Hur har Ni gjort? vilket vecka fick de veta.  
    Vi berättade för svärföräldrarna på min mans födelsedag. De frågade vad han hade fått i present och när han rabblat det han fått så sa jag:
    "Jag hade en jättebra present på gång, men det är så lång leveranstid så han får inte den förrän i juni" osså klappade jag mig på magen Svärmor tjöt till av lycka medan svärfar fick tänka lite längre innan han förstod vad jag menade Första barnbarnet för dem och de är överlyckliga
    Min mamma blev farmor i våras och när vi hämtade lite saker hos henne igårkväll så sa jag innan vi skulle gå att "förresten så ska du bli mormor nästa år" och hon blev också superlycklig. Kändes inte att det behövde vävas in mer. Nu ska jag bara hitta tillfälle att berätta för pappa och bror också
    Gravid med första barnet! BF 18 juni 2013 ♥
  • Sandraa L
    Tessss skrev 2012-10-19 18:07:01 följande:
    Vi berättade för svärföräldrarna på min mans födelsedag. De frågade vad han hade fått i present och när han rabblat det han fått så sa jag:
    "Jag hade en jättebra present på gång, men det är så lång leveranstid så han får inte den förrän i juni" osså klappade jag mig på magen Svärmor tjöt till av lycka medan svärfar fick tänka lite längre innan han förstod vad jag menade Första barnbarnet för dem och de är överlyckliga
    Min mamma blev farmor i våras och när vi hämtade lite saker hos henne igårkväll så sa jag innan vi skulle gå att "förresten så ska du bli mormor nästa år" och hon blev också superlycklig. Kändes inte att det behövde vävas in mer. Nu ska jag bara hitta tillfälle att berätta för pappa och bror också
    Ååhh vad mysigt! :) Har du varit vul ännu och vilken vecka är du i ? :) 
  • Träz

Jag har världens bästa svärmor, det här blir hennes sjätte barnbarn, och hon kommer bli lika glad som första gången vi berättade att vi skulle få barn..! det känns jätteskönt!!
    Svärfar är väl lite sisodär..! Men tar det mest med en klackspark!
    Mina föräldrar blir nog mest chockade, då vi sagt att vi inte ska ha fler barn..! det blir mina föräldrars nionde barnbarn!!

Funderar om vi ska berätta när vi ska ha kalas för våran äldsta dotter som fyller nu i nov.. Eller om vi kan hålla oss till jul.. Men det är sååå långt dit!

• Tessss
    Sandraa L skrev 2012-10-19 18:18:57 följande:
    Ååhh vad mysigt! :) Har du varit vul ännu och vilken vecka är du i ? :) 
    Nej jag kommer nog inte göra något vul heller, är inte så vanligt här där jag bor. Men hälsosamtal ska jag på i nästa vecka Är i vecka 6, 5+2-3 beroende på var man tittar Själv då?
    Gravid med första barnet! BF 18 juni 2013 ♥
  • mysmamman2

Åh fyfan mitt humör är såååå illa idag, trött nu och ska sova! Så jävla grinig och arg, en trotsig 6 åring och en stackars sambo ;( usch mår dåligt.. Anfådd, svettig, klagar..... Suck!!!!!!

• Sandraa L
    Tessss skrev 2012-10-19 19:50:00 följande:
    Nej jag kommer nog inte göra något vul heller, är inte så vanligt här där jag bor. Men hälsosamtal ska jag på i nästa vecka Är i vecka 6, 5+2-3 beroende på var man tittar Själv då?
    okej, jag är i v. 5 (4+) kommer göra vul om 2 veckor :) okej, jag själv tänkte ringa mvc direkt efter jag fått allt bekräftat att det ser bra ut :)  
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~