• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    Sandraa L skrev 2012-10-19 12:58:59 följande:
    Okej, det är nog fullt normalt. Minns att jag kände hugg jätteofta och smärta i magen i början av graviditeten av min dotter, däremot var det 3år sedan och man glömmer ju lätt hur det var. Själv känner jag mig som en nybörjare igen ;) :) 

Jo jag vill minnas att jag också mådde så här i de andra graviditeterna också. Men som sagt man glömmer. För mig är det nästan 8 år sedan jag var gravid sist.
    F.ö. så mådde jag prima under båda mina graviditeter.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Madelen21

jag tog ett till test idag bara för att... men nu blire inge  mer :) super duper starkt..

jag har börjat må illa nu....mår illa av bara tanken på mat.. höll på spy när ja skull borsta tänderna...

sen ska ja iväg å storhandla om 1 timme typ :P kul :) 

• Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-19 13:04:06 följande:
    Jo jag vill minnas att jag också mådde så här i de andra graviditeterna också. Men som sagt man glömmer. För mig är det nästan 8 år sedan jag var gravid sist.
    F.ö. så mådde jag prima under båda mina graviditeter.
    Ja men precis, 8 år det är ett tag sedan men grattis, vad kul :) Ja jag mådde också topp med dottern, bortsett från ett hemskt illamående fram till v.12 så HOPPAS på att slippa det denna gång =) . 
  • Sandraa L

Hur har ni gjort med att berätta för svärföräldrarna och era egna så klart. Min mamma vet redan, berättar allt för henne med min sambos familj vet ännu inte eftersom att vi vill säga det på ett bra sätt. Det är deras första barnbarn :) och när ska man berätta?

Hur har Ni gjort? vilket vecka fick de veta.  

• tantS

ooh va häftigt att få se den lilla! längtar längtar! 2 och en halv vecka kvar tills dess :)

• Sömntutan
    Sandraa L skrev 2012-10-19 13:06:27 följande:
    Ja men precis, 8 år det är ett tag sedan men grattis, vad kul :) Ja jag mådde också topp med dottern, bortsett från ett hemskt illamående fram till v.12 så HOPPAS på att slippa det denna gång =) . 
    Ja visst, det blir en liten sladdis det här. Mina söner kommer vara 8 och 10 när den här knodden föds.
    Det är nästan som att vänta ettan igen .
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-19 13:11:05 följande:
    Ja visst, det blir en liten sladdis det här. Mina söner kommer vara 8 och 10 när den här knodden föds.
    Det är nästan som att vänta ettan igen .
    Ja men det är ju jättekul. Min mamma fick min lillasyster när jag var 10år och min bror 8år. Den kärleken som jag har till henne är obeskrivlig, hon är min prinsessa och min stora tjej som jag brukar att säga tillsammans med min egna dotter. Det är jättekul framförallt nu när hon blivit större, så jag blir "syrran" som kommer och tar med henne på bio och gör roliga saker när jag väl hälsar på! :)

Ja kan tänka mig det, min mamma sa lika dant och var nojig för precis allt minns jag ;) 

• Sömntutan
    Sandraa L skrev 2012-10-19 13:16:34 följande:
    Ja men det är ju jättekul. Min mamma fick min lillasyster när jag var 10år och min bror 8år. Den kärleken som jag har till henne är obeskrivlig, hon är min prinsessa och min stora tjej som jag brukar att säga tillsammans med min egna dotter. Det är jättekul framförallt nu när hon blivit större, så jag blir "syrran" som kommer och tar med henne på bio och gör roliga saker när jag väl hälsar på! :)

Ja kan tänka mig det, min mamma sa lika dant och var nojig för precis allt minns jag ;) 

Jo jag har själv syskon som är 10 resp. 15 år yngre än mig. Vi startade tidigt med barn allihopa i den här släkten. När jag fick min första son så var vi 6 generationer i livet. Min mormors mormor levde alltså.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    Sandraa L skrev 2012-10-19 13:09:45 följande:
    Hur har ni gjort med att berätta för svärföräldrarna och era egna så klart. Min mamma vet redan, berättar allt för henne med min sambos familj vet ännu inte eftersom att vi vill säga det på ett bra sätt. Det är deras första barnbarn :) och när ska man berätta?

Hur har Ni gjort? vilket vecka fick de veta.  
    Jag bävar för att berätta för mina svärisar. Jag är helt säker på att det inte kommer bli någon glad överraskning i deras ögon. Tycker nog att det kommer olägligt både ekonomiskt och att jag precis börjat plugga. Förväntar mig alltså ett ganska kyligt mottagande där i från. Gruvar mig en hel del för detta faktiskt. Funderar på att ta det på julafton, då brukar ju stämningen vara på topp. Hoppas bara vi inte förstör den med vår lilla julklapp .
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-19 13:22:46 följande:
    Jo jag har själv syskon som är 10 resp. 15 år yngre än mig. Vi startade tidigt med barn allihopa i den här släkten. När jag fick min första son så var vi 6 generationer i livet. Min mormors mormor levde alltså.
    Ja det är ju jätteroligt! Där ser man, trodde min familj var ett undantag eftersom att jag fick mitt första när jag var 16år ;) 

Vet dina barn om att de ska få ett syskon ännu? :) 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~