• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sandraa L
    AlexandraViberg skrev 2012-10-19 22:37:43 följande:
    För mig i 5+4 såg de bara hinnsäck och skymtade gulesäck, en vecka senare idag och foster med hjärtslag! Det är nog ingen fara! Jag hade ömma bröst och trötthet som första symptom! Plussade på äl+9/bim-5/6! Så de riktiga symptomen kommer nog sen, eller så klarar du dig ;)

Man får ju växtvärk med, hoppas det är vad du känner! :)
    Gud så mysigt! :) Själv ska vi på vul den 31/10 dvs. när jag är i v. 5+5 och jag hoppas det ser bra ut =) Sedan blir det nog ett ul till innan rul. Har inte heller så jättemycket symptomer utan ömma bröst till och från, molande värk och illamående men inte alls mycket bara ibland ;)

Ja nu är det borta så det verkar komma och gå 
  • LillStrumpan82

God morgon är som sagt lite tveksamt Känns lite skönt att jag inte är ensam! Det känns inte friskt att vakna så här tidigt en lördagsmorgon! Drömmer en hel del. Vi ska flytta om en månad, så har drömt mycket om flytten och hur jag ska inreda

• vigillarmtb

Jag vaknar också sådär tidigt, vaknar även vid två - för att kissa! Har då sjukt svårt att somna om. Har tyvärr inget tips..

• Valborgs

Vad tråkigt Alexandra! Din syster bör väl iaf vänta minst en 10 år till.. :)
    Skiljer en del mellan mig och mina kusiner oxå så tycker det är kul att det blir några täta, bara min äldsta dotter som inte har någon kusin i sin ålder.

Tyvärr bor systrarna ca 10 mil bort, så blir ju inte att man träffas så ofta som man skulle vilja, men igår fick det bli en tripp upp bara för fika iaf :)

• vigillarmtb

Ps, jag går in i v. 8 (7+0) på tisdag och då har jag haft dessa tidiga morgnar sedan vecka 5 (4+5)... Blir en lång graviditet detta!!

• LillStrumpan82

Misstänkte just att det inte skulle gå över.. Undrar hur sjutton det här ska gå, jag behöver 8-9 h sömn per dygn för att må bra! Känner redan efter en vecka att mitt humör är skitdåligt samt att jag nästan känner mig febrig av sömnbristen. Om någon i tråden har ett knep eller kommer på en knep, dela med er är ni snälla

• Valborgs

Det där med att vakna tidigt fick jag stå ut med under förra grav, värst var det i början och de 2 sista månaderna. Brukade ta en bok och börja läsa när jag vaknade och somnade om ibland och när jag inte gjort det hade jag iaf haft ro att ligga kvar i sängen och vila :)
    Denna gång har jag ju en liten tös som väcker mig mellan 4-6 så har inte märkt av det så mycket nu..

• LillStrumpan82

Får väl gå och lägga mig i soffan och läsa, känns lite taskigt att tända sänglampan 4.30 och väcka sambon Nu vaknar han iofs ändå när jag går på toaletten, men ändå. Fick precis order av sambon att sätta på Tvn här i sovrummet så nu har jag nåt att roa mig med medan han får sova lite till

• Madelen21

gomorron tjejjer

här är en till som vaknar tidigt, men dock inte så tidigt som en del säger :)
    jag brukar vakna 5-5.30 å sen så kan int ja sova nå mera...
    idag så har ja nyss vaknat... gick å la mig 19.15 igår kväll helt utslagen...
    vakna nu upp av illamående :/  usha mig... å i morron ska ja till kyrkan med barna, min älsta ska få barnens bibel... gruvar mig, jag går inte dit om jag mår dåligt....

mailade just en person å sa att jag kommer inte på den gudtjänsten för att jag mår dåligt...
    känns som en plåga att sitta i kyrkan å må pest....

idag blir det nog inte så många knop... kanske gå ut på gården å kratta lite löv senare 

• che71

Godmorgon alla morgontidiga tjejer!!Glad

Jag hoppar in här också.
    41 år , första barnet, BF 19 Juni

v 5+2
    men jag har 3 missfall på 2 år bakom mig så är förstås orolig

Vi har försökt med ÄL tester sen sommaren 2010, första missfallet i v 6 på Nyårsafton 2010

Sen tog det 1 år att bli gravid igen, (o då med hjälp av ÄL stimulerande medel Pergotime)
    VUL i v 8 visade ett litet hjärta som slog o lyckan var fullkomlig, jag fyllde i en liten bok om att vara gravid, alla symptom, alla tankar, alla planer, men det blev också missfall i v 11 nu i MarsGråter

Sen blev jag gravid igen innan Midsommar i år, var gravid hela semestern, åt en massa nyttigheter, promenerade, vilade o myste med "hemligheten", jag o min underbara sambo!
    Alla de bästa förutsättningarna i form av semester , ingen stress, sol o jordgubbar o fisk o grönsaker.
    På VUL i v 8 syntes inget hjärta som slog, 1 veckas orolig väntan på nytt VUL ifall vi bara inte var så långt gångna som jag räknat ut,  men det var MA o det blödde ut dagen efter på "naturlig väg" som MF v 9.

Vet inte hur många gånger jag varit på VUL i samband o efterkontroller vid missfall, är stamkund på KKObestämd

Sen fick vi äntligen en missfallsutredning, det visade sig att jag har APC resistens, ökad benägenhet att bilda proppar, så nu hoppas vi att Fragmin, blodförtunnande sprutor som jag tar själv varje kväll ska hjälpa oss.

Nu är jag gravid igen (precis som alla ggr utom den första, med hjälp av Pergotime)
    Hoppas så att det är vår tur nu!Drömmer

Har längtat efter barn i 7-8 år nu, men min förra sambo ville aldrig ha barn.
    Jag o min fine kille träffades för snart 3 år sen o vi kände direkt att vi ville ha barn tillsammans.
    Bara det inte är för sent för oss!
    4:e gången gillt!!!

Grattis till er alla!!!Skål
    Nu ska vi ha Junibebisar, en sådan underbar tid att få barn!!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~