• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-19 13:27:30 följande:
    Jag bävar för att berätta för mina svärisar. Jag är helt säker på att det inte kommer bli någon glad överraskning i deras ögon. Tycker nog att det kommer olägligt både ekonomiskt och att jag precis börjat plugga. Förväntar mig alltså ett ganska kyligt mottagande där i från. Gruvar mig en hel del för detta faktiskt. Funderar på att ta det på julafton, då brukar ju stämningen vara på topp. Hoppas bara vi inte förstör den med vår lilla julklapp .
    Ååhh vad tråkigt. Själv ser jag fram emot det men samtidigt vill vi göra det bra. Och som jag känner nu känns det jobbigt att ses utan att dela med mig av våran lycka :) 

Hahaha men gud vad hemskt det lät ;) Vi funderade också på julafton men jag kan inte hålla mig tills dess, däremot så ska stora syster få veta på julafton då hon önskat sig en bäääbis i julklapp som hon uttryckt sig ett par gånger eller månader snarare ;D

Tror er julklapp blir jättebra, klart ni inte förstår med det :) 
  • AlexandraViberg

Jag var 17 när jag fick mitt! Småsyskonen är 10 år nu och dottern 5. Så de var 5 när jag fick barn! Rolig familjekonsultation men är väl så med the modern family ^^

• Zora
    Nisse88 skrev 2012-10-19 12:58:45 följande:
    Förresten.. Vet ni någon bra bok för pappan? och mig?
    Vårat första barn och vi vill gärna läsa lite, om man bortser från allt på nätet :P

Jag vill också ha boktips! Särskilt för pappan, nån bra bok där han kan få lite insikt i hur det är att vara gravid och vad han har att vänta sig framöver genom graviditeten men även efter barnet är fött. Ja, jag vill ju förstås också läsa såna böcker, men tänkte om det fanns någon bra riktad till just pappan.

Alla boktips är välkomna! :) 
  • Hjärtat3

Åååh, fick mail idag om att min brudklänning är färdig!
    Då hinner jag prova den iaf innan jag sväller upp.
    Hade planerat att gifta oss 6/7. Kyrka o lokal är redan bokade, men med bf 25/6 så känns det som om vi får skjuta fram det. Men klänningen är måttsydd, så det är ju en ordentlig morot att bli av med bebiskilona. Solig 

• Madelen21

mammapraktikan är en bra bok. jag har den där kan man läsa om graviditeten vecka för vecka :)

• natlup

Min svärmor e rätt kall som person. Hon e mycket speciell. Vi sa det genom att ge henne en tavla med en siluett av en bebis å så stod det " lång leverans tid. Beräknar komma i augusti. " hon sa grattis, men inget mer. Inte ens en kram. Min mamma å pappa fick samma tavla ( mamma visste redan att ja va gravid). De börja gråta å krama både mig å min sambo detta var på julafton :)

Jag var ju gravid för drygt ett år sen å ja känner inte alls samma symptom. Förra gången gick ja ner 8 kg på en två månader för ja mådde så illa. Nu mår jag hur bra som helst. Dock e jag känslig för lukter.

Ska på vul på tisdag ska bli kul å se om allt ser bra ut å att ett liiiiitet hjärta slår

• Nisse88

Tack för boktipsen! ska absolut kika upp dom! :)

Påtal om att berätta för sina föräldrar och svärföräldrar har vi tänkt vänta till julafton (om vi kan hålla oss) tanken är att dom ska få julklapp med en mugg i där det står farmor/Farfar resp mormor/morfar! Det är tanken iallafall! får se om vi kan hålla oss ;)

De enda som vet nått är mina närmaste vänner då jag vill kunna ventilera lite med dom och även ha stöd utifall det inte skulle gå hela vägen.

• mytol

Tanken var först att vi skulle avvakta med att berätta för alla så att vår son kunde få berätta men vi vill inget säga till honom på ett bra tag. Men jag håller på att bli galen av att träffa mamma å pappa å inget säga.
    På ngt sätt så känner jag mig så skyldig, som att jag ljuger dom rakt upp i ansiktet genom att inget säga.
    Min pappa kommer bli överlycklig medans mamma mer är den försiktiga och kanske helst vill veta det efter v.12 så att hon riktigt kan glädjas.  
    Vi ska på ul och nupptest den 29/11 och helgen innan fyller sambons systerdotter år så då kommer vi träffa hans föräldrar och tvillingsysters familj. Hade helst velat haft ul:et innan men men....
    Sist var vi tvugna att berätta tidigt, redan v. 5 eftersom jag låg inlagd med dropp då flera ggr och deras kommentarer störde mig ngt så enormt. T.ex. "jaha, grattis då får man väl säga, även fast de ännu inte finns ngt där inne riktigt å inte vet vi ju att de blir de heller"..... mmm, tack för den idiot hade ja lust å säga men ja höll mig, jävligt svårt dock!! För mig kändes de ju så extremt verkligt som bara spydde å spydde å låg inlagd på bb med massa bebisar omkring en å så får man sådana fina kommentarer ihop med grattiset. Social kompetens, nae det har ingen av sambons föräldrar direkt! 

• Katten Janssson

Haha...ja vad ska man göra, är väl enklast att skratta åt dom. Men man blir ju sårad. Våran 2 åring va ju inte planerad( men lika älskad å välkommen för det). När vi berättade för mina föräldrar va det samma, de va superglada å grät en skvätt, svärmor sa bara oj det gick fort....

Min sambo å jag åkte därifrån , men han ringde upp å skällde ut henne å sa att hon va okänslig...å efter det bad hon om ursäkt iaf...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~