• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Caroliin

Okej. Aa har själv fått höra en massa med mina två pojkar. + 10dagar sen blev jag igångsatt med första, +11 dagar sen blev jag igångsatt med andra så är ganska inställd på att gå över många dagar denna gången med ;)

• Caroliin

Ung mamma 91 : kul med lite yngre mammor (: va själv 18år (fyllde 19år två månader efter) när jag fick min första, nyfyllda 21år när jag fick min andra och kommer vara nyfyllda 23år när jag får min tredje :)
    barnmorskan på vul igår va väldigt imponerad av att jag kommer vara tre barnsmamma vid 23år, gift och samma pappa till alla barn. Haha skrattade lite åt det faktiskt men men :) hon va antagligen inte van vid det ;)

• AlexandraViberg

Jag hatar att bli kallad ung mamma men här har ni väl en till då. Fick när jag var 17 skulle fylla 18. Är glad att det inte är samma pappa nu för han var... Ja vi behöver inte säga mer!
    Lyckligt gift nu och fick försöka länge med denna, trodde man inte när dottern är ett pillerbyte barn :P
    Nyss fyllt 23, när jag var liten sa jag att jag skulle gifta mig gravid som 23 åring. Var gravid och 22 och skulle fylla 23 (gifte mig i januari). Så nästan! (Förutom att jag redan hade barn..) :D

• Ung Mamma 91
    Caroliin skrev 2012-10-24 12:46:51 följande:
    Ung mamma 91 : kul med lite yngre mammor (: va själv 18år (fyllde 19år två månader efter) när jag fick min första, nyfyllda 21år när jag fick min andra och kommer vara nyfyllda 23år när jag får min tredje :)
    barnmorskan på vul igår va väldigt imponerad av att jag kommer vara tre barnsmamma vid 23år, gift och samma pappa till alla barn. Haha skrattade lite åt det faktiskt men men :) hon va antagligen inte van vid det ;)
    HAha , jo , jag tycker me de är imponerande :) Jag är allt det där förutom gift :)
  • Madebyday

Läser att flera av er varit på VUL, ska göra/gjort FVP eller NUPP. 
    Av speciella  anledningar? 

I min kommun blir man inte erbjuden det om man inte är 35 år eller äldre (NUPP). 

Jag skulle gärna göra ett VUL för att kolla så att det ser ut som det ska där inne. Men då jag inte haft några direkta besvär av graviditeten såhär långt, så tror jag inte att jag skulle "få" göra det utan tjat
    Jag har inte varit på hälso samtalet än, jag bad om att få slippa och min första fysiska kontakt med MVC kommer att bli i mitten på november när jag har inskrivningen.
    Och sen är frågan, är det värt besäret att göra ett FVP? 

Son 2010-12
  • Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-24 10:09:50 följande:
    Jag har sjukt mycket flytningar och tycker inte heller att de luktar nice precis. Men det beror nog mycket på att luktsinnet är så pass mycket bättre nu. Jag har haft såhär under de förra graviditeterna också.

Min mage fortsätter att krångla big time. I natt vaknade jag av sånna kramper att ja gick runt i huset och grät. Gjorde så fruktansvärt ont. Nästan som att ha värkar. Det strålar ner i benen vilket inte alls är skönt. Börjar bli lite orolig nu faktiskt och ringde till BM nu på morgonen, men de skulle ringa upp mig i eftermiddag. Få se vad de säger. Troligtvis för jag väl gå vi VC.
    Ja men det siprar liksom emellanåt, asäckligt... Även fast jag duschade igår kväll luktade det förjävligt när jag vaknade i morse... buuhuuu...

Stackare, har också lite små kramper till och från men minns att jag även hade det med dottern...Hoppas det inte är någon fara. Kram 
  • Annafredrika

[quote=67243466][quote-nick]Ung Mamma 91 skrev 2012-10-24 12:30:55 följande:[/quote-nick]

Annafredrika skrev 2012-10-24 12:27:42 följande:
    Kul!
    Yepp :) så du får allt som allt 5 nu ?[/quote 6:D där ar ju bara 1 , hade hoppats lite på att få tvillingar 1 gång....
  • Annafredrika
    Madebyday skrev 2012-10-24 13:03:15 följande:
    Läser att flera av er varit på VUL, ska göra/gjort FVP eller NUPP.  Av speciella  anledningar?  I min kommun blir man inte erbjuden det om man inte är 35 år eller äldre (NUPP).  Jag skulle gärna göra ett VUL för att kolla så att det ser ut som det ska där inne. Men då jag inte haft några direkta besvär av graviditeten såhär långt, så tror jag inte att jag skulle "få" göra det utan tjat Jag har inte varit på hälso samtalet än, jag bad om att få slippa och min första fysiska kontakt med MVC kommer att bli i mitten på november när jag har inskrivningen. Och sen är frågan, är det värt besäret att göra ett FVP? 
    Son 2010-12

Det vet bara du om det är värt det... För mig är det det, absolut! Jag var 32 vid senaste graviditeten men fick göra fvp utan krångel ändå, nu är jag 36 och blev tillfrågad.
  • AlexandraViberg

Jag kommer inte göra fvp förrän jag är över 35 eller på annat vis anses vara i riskzon. Och känner jag mig själv är jag klar med barn vid 35. Ser inte mig själv börja om om 12 år, men man vet ju aldrig vad livet ger en! :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~