• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sanmal

Här blir det nog inte en dag tidigare än v 12! :) vill verkligen vara säker på att den värsta tiden passerat :)

• sanmal

Bm kommer ringa upp mig i eftermiddag för tidsbokning, jäklar vad nervös jag blev direkt! ;) hoppas på tid snart :)

• Annafredrika
    Ung Mamma 91 skrev 2012-10-24 11:52:25 följande:
    Funderar i vilken vecka ni ska släppa nyheten ? Jag funderar på 10 eller 12

Vi väntar tills svaret på fvp't kommit (och det är positivt). Vissa av våra närmaste vänner vet. Alla på mitt jobb också. Men släkt och familj får vänta och de kommer inte att få veta bf.
  • Annafredrika
    Ung Mamma 91 skrev 2012-10-24 08:05:55 följande:
    Hoppas verkligen på att  de en tjejj denna gång då jag har 2 pojkar från förut :) 

Väntar du tredje och är 21? Jag var också 3-barnsmamma vi 21 :D Hur gammal var du när första föddes?
  • Annafredrika

Såg att ni pratat kub. Här erbjuds enbart kvadrupeltest, alltså bara blodprovet. Eftersom det endast är en skattning och inte klart besked går vi direkt på fostervattensprov. Har fostret en avvikelse som syns där avbryter vi graviditeten. Jag anser att set bara är dumt att utsätta sig själv för stressen och graviditeten för risken fvp't innebär om man inte tänker avbryta vid negativt besked. När det förhoppningsvis positiva beskedet dimper ner i brevlådan så berättar vi för våra nära. Vi har ingen lust att ta diskussion kring vårt val med dem.

• Annafredrika
    Caroliin skrev 2012-10-24 12:18:47 följande:
    Varför ska det inte få veta BF?

Jag gick 3 veckor över tiden med nummer 4, det var i sig sjukt jobbigt, alla de "välmenande" tel.samtal vi fick gjorde det 1000 ggr värre ;) När barnet är fött kommer vi att skicka ut kort med foto på bebisen och vikt/längd osv. samt texten "vi hör av oss är vi tycker det är dags för besök".
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~